• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Bjornis
    Odetta skrev 2010-07-15 19:15:31 följande:
    En tanke om alkoholfri öl...kolla att den verkligen är det!

Vi köpte alkoholfri öl förra året för jag tycker det är så gott....upptäkte dock att det inte alls vart alkoholFRITT utan hade en så pass låg halt att det räknades som det. Kommer inte ihåg vad det var, men det var inte helt fritt i alla fall.

(Och är din helt fri så säg gärna till för då vill jag också ha sån!)
    Nope den är 0,5% men det kör jag på. Det känns OK, drack inte ens hela. Hittade denna länken:
    http://www.blimamma.se/ol-under-graviditeten.html och då gav de carlsberg 1 (!) poäng. Den som är godast. Haha.
  • PåvägMotSyskon
    Bjornis skrev 2010-07-15 19:04:51 följande:
    Odetta skrev 2010-07-15 18:54:21 följande:
    Helt underbart! Vad glad jag blev av läsa dina inlägg...wooohooooo!!!!!

*stor kram och klappa maggen*
    Tack tack tack! Hjärta

Nu ska jag unna mig en alkoholfri carlsberg, lite popcorn och titta på min nya favorit tv-serie som jag laddat ner: "Accidentally on purpose"! Mkt bra serie med Jenna Elfman från "Darma och Greg". Helt klart att rekommendera om det finns fler olagliga som jag. Hehe.
    Grattis även ifrån mig =)) Härligt me lyckats ul! =)

Olagliga.. haha, U bet i am laddar ner BARA bra serier o har MASSOR
    Ska testa o se 1 avsnitt av den du nämnde, bra att ha lite o se när andra e uppehåll på. =)
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • kajsalisa

Härligt Björnis. Då ligger du lite före mig. Enligt ul v 11 så är jag 15+6 idag. Har ul igen om 3 veckor och jag längtar såååå... :)

• acure

Alltså dessa hormonfinnar, jag blir tokig! Och så pluffsig på det. Känner mig så äcklig, tjock och svullen. Ansiktet ser ut som inte vad. Känns som att man vill förklara till varenda människa (butiksbiträden, kollegor m.m) att "alltså det är för att jag är gravid som jag ser ut såhär", men jag är ju bara i vecka 7 så jag vill ju inte att alla ska veta ännu (bara familjen och närmaste vännerna vet).

Det känns som om att de skrattar åt mig bakom ryggen på jobbet, att jag blivit tjock och har fått jätteful hy osv, jag blir helt paranoid!!! Men jag tröstar mig med att det är ett positivt ont, att det faktiskt kommer komma en liten bebis av allt detta trams, då känns det bättre, men inte känner jag mig som världens sexigaste just nu. Försökte förföra sambon igår kväll men han bara skrattade åt mig, är jag så hemsk???

• acure

En annan sak: Postafen är ju sjukt effektivt, tog det häromkvällen när jag mådde så fruktansvärt illa att jag inte kunde sova, men sömn måste man ju ha, och ja Postafen är som sagt sjukt effektivt, somnade som en liten kattunge. Dagen efter däremot var Postafen lika effektiv, kändes som om att jag var en levande zombie hela dagen, helt väck, kände mig bakis och helt snurrig! Ändå tog jag bara en halv. Så nästa gång jag tar det då ska jag må riktigt risigt. Haha. Någon som får samma effekt av Postafen?

• rontgensyrran
    acure skrev 2010-07-16 09:18:40 följande:
    En annan sak: Postafen är ju sjukt effektivt, tog det häromkvällen när jag mådde så fruktansvärt illa att jag inte kunde sova, men sömn måste man ju ha, och ja Postafen är som sagt sjukt effektivt, somnade som en liten kattunge. Dagen efter däremot var Postafen lika effektiv, kändes som om att jag var en levande zombie hela dagen, helt väck, kände mig bakis och helt snurrig! Ändå tog jag bara en halv. Så nästa gång jag tar det då ska jag må riktigt risigt. Haha. Någon som får samma effekt av Postafen?
    Jag har precis samma effekt av postafen, brukar ta det när jag flyger långt, för då kan jag somna i lugn och ro, vilket jag har svårt för annars.  :D
  • rontgensyrran

Grattis Bjornis!!! Så härligt!!!! 

Jag själv går in i v 16 i dag (15+0) Och ska om lite mer än en vecka på mitt första barnmorsk besök. Ska bli spännande och veckan efter det är det dags för ultraljud igen, hoppas man kan se vad det bli för nåt, är så nyfiken vad det är för en liten krabat som gömmer sig där inne.

Är det nån av er flickor som känner nåt från bebisen, buffar eller så? I några dagar har jag inbillat mig att jag ev känner nåt, men det är troligtvis gaser eller nåt annat. Jag är ju trots allt första gångs föderska.

Ha en kanon dag allihop :) 

• 3 barns mamma84
    rontgensyrran skrev 2010-07-16 09:59:28 följande:
    Grattis Bjornis!!! Så härligt!!!! 

Jag själv går in i v 16 i dag (15+0) Och ska om lite mer än en vecka på mitt första barnmorsk besök. Ska bli spännande och veckan efter det är det dags för ultraljud igen, hoppas man kan se vad det bli för nåt, är så nyfiken vad det är för en liten krabat som gömmer sig där inne.

Är det nån av er flickor som känner nåt från bebisen, buffar eller så? I några dagar har jag inbillat mig att jag ev känner nåt, men det är troligtvis gaser eller nåt annat. Jag är ju trots allt första gångs föderska.

Ha en kanon dag allihop :) 
    Beror på var din moderkaka ligger
    Min ger min små buffar och jag har fått en riel spark för 2 dagar sen är i vecka 18
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Odetta

Kan sorg orsaka mf?

Jag är så orolig just nu...det har inte hänt något särskillt med "mini" utan jag har bara sådan panik just nu...känner att om jag förlorar den här också så vet jag inte vad jag tar mig till.

Fick mail ifrån min advokat inatt....kampen om mina töser är nu slut, det finns inget mer att göra. Han skrev att vi dessutom måste betala hela vår räkning hos honom innom 30 dagar, annars är han inte längre vår advokat....han godkände inte min avbetalningsplan som jag satt upp med hans kontor.

3½ års kämande för att nå hit....hur kunde det bli så? Varför lönar det sig inte att göra allting rätt och att kämpa med kropp och själ? I 3½ år har hoppet burit mig.....och nu finns det inte kvar.

Jag mår så fruktansvärt dåligt just nu....har inte mått såhär sedan första året eller så. Å ena sidan är jag gudarna tacksam att jag har i alla fall ett barn hos mig...samtidigt som det skär i hjärtat att det faktiskt är tre för lite.

Så kan sorg orsaka mf? Tänk om "mini" känner att det är en alldeles för sorgsen kropp att växa i...

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2010-07-16 10:52:23 följande:
    Kan sorg orsaka mf?

Jag är så orolig just nu...det har inte hänt något särskillt med "mini" utan jag har bara sådan panik just nu...känner att om jag förlorar den här också så vet jag inte vad jag tar mig till.

Fick mail ifrån min advokat inatt....kampen om mina töser är nu slut, det finns inget mer att göra. Han skrev att vi dessutom måste betala hela vår räkning hos honom innom 30 dagar, annars är han inte längre vår advokat....han godkände inte min avbetalningsplan som jag satt upp med hans kontor.

3½ års kämande för att nå hit....hur kunde det bli så? Varför lönar det sig inte att göra allting rätt och att kämpa med kropp och själ? I 3½ år har hoppet burit mig.....och nu finns det inte kvar.

Jag mår så fruktansvärt dåligt just nu....har inte mått såhär sedan första året eller så. Å ena sidan är jag gudarna tacksam att jag har i alla fall ett barn hos mig...samtidigt som det skär i hjärtat att det faktiskt är tre för lite.

Så kan sorg orsaka mf? Tänk om "mini" känner att det är en alldeles för sorgsen kropp att växa i...

tänk inte så vännen.
    Ge honom pengarna eller inte om inte så ha en annan advokat och skippa honom du har för han värkar inte kämpa till det sista iaf.
    Nej mini kommer inte att lämna dig ett hjärta slår för dig och mini så mini kommer inte att titta ut på länge.
    Du ska inte änns tänka så.
    Hårt och jobbigt för en kamp om barnen men om du tar en annan advokat så borde du vinna iaf hoppas jag.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma