• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • acure

Oj vilken konstig mening det där blev. Haha, hoppas ni förstår mig!

• rontgensyrran
    kolbodatjej skrev 2010-07-19 16:31:50 följande:
    hej hej allihopa!
    jag har en fråga till er växer man snabbare andra gången man är gravid fast första gången blev missfall?
    Jag vet inte men jag tyckte min mage dök upp snabbare. Men nu tycker jag den växer lite långsammare igen.
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-07-19 14:34:09 följande:
    Jag har fått världens bästa födelsedagspresent! Den lever och är 12mm 7+2 och allt såg så bra ut! Vilken lycka! Hon kunde inte alls se vart de bruna flytnigarna kommer frånmen hon sa att de inte kom från fostret iaf! Dagen består nu av en lyckofylla
    ÅHHHHH GRATTIS!!! Denna gången är det minsann din tur.  Fira nu ordentligt och försök att slappna av 'massvis med kramar*
  • Lallan

Pinklove: Båda förra gångerna mådde jag riktigt bra, ena gången hade dock fostret slutat växa tidigt men andra gången mådde jag bra ändå. Den här gången mådde jag uruselt men då var det ju två å andra sidan.

Smålandsjänta: Grattis både till lyckat vul och födelsedagen

Daniela: Hur har det gått för dig? Visst hade du också tid idag?

• Mabaja

GRATTIS Smålandsjänta på födelsedagen och till ditt vul med tickande hjärta!

Just nu är jag inne i min egen lilla bubbla! Jag upptäckte igår att jag fått bristningar på magen! Det har varit min fasa sen jag fick mitt gravtest positivt! Jag är lite ytlig, jag vet, men jag har verkligen fasat över det. Men nu är det verklighet så nu måste jag bara komma över det och vänja mig vid tanken! Men det är för en god sak iaf vilket är viktigast!

• Cat79

Mabaja: Det är ju väldigt vanligt men förstår din reaktion. Kan tänka mig att du är lika vacker med din mage utan eller med bristningar. KRAM

Ska på RUL idag så håll tummarna att allt fortfarande är bra! Det var här vår mardröm började sist.
    KRAM

• Mabaja
    Cat79 skrev 2010-07-20 09:19:51 följande:
    Mabaja: Det är ju väldigt vanligt men förstår din reaktion. Kan tänka mig att du är lika vacker med din mage utan eller med bristningar. KRAM

Ska på RUL idag så håll tummarna att allt fortfarande är bra! Det var här vår mardröm började sist.
    KRAM
    RUL kommer att gå sååå bra! Njut av att få se er lilla parvel sprattla omkring!

Jo det är vanligt, men handlar väl mest om att man ska vänja sig vid tanken! En gravidmage vänjer man sig ju med eftersom den växer lite hela tiden... Bristningarna har ju kommit över en natt!

Kram på dig!
  • Lallan

Cat79: Håller tummarna!

Mabaja: Förstår dig, har klarat mig utan bristningar med pojkarna men insett det troliga med bristningar den här gången och insett att det bara är att acceptera. Tvivlar också på att min mage kommer vara så gott som platt sisådär 2 veckor efter förlossning som jag haft turen att ha tidigare.

Ego: Köpte en liggdel igår så nu har jag börjat shoppa på riktigt Sambon vill gärna ha en modernare vagn än dedn vi hade hemma innan men jag har inte velat ha en svart eller marinblå vilket verkade vara det enda som fanns men så dök det upp en på blocket igår som jag knep direkt.

• Daniela01

det gick bra på ul igår, var så nervös att jag grät innan.. kan inte vara bra för nerverna :) hehe.. Men allt såg bra ut och enligt tid, vecka 14+0 :) Nu kan jag pusta ut och försöka vara mindre nervös, fast det är svårt

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma