• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-07-20 19:29:15 följande:
    Totalt underbart egoinlägg!!! Låter underbart med hjärtljud! Även jag har under en veckas tid snart inbillat mig att jag också kännt rörelser från bebis :) Om det är gaser eller bebis kan jag inte riktigt svära på. Nu en vecka kvar till Barnmorskebesök och två veckor kvar till ultraljud, jag längtar så!
    Det är självklart bebisen du känner! På mig kittlades det lite på insidan i slutet av vecka 12/början på vecka 13... Sen fick jag en buff i vecka 13/14... Och kände till och från men varje vecka sen dess. Sen vecka 21/22 har jag känt varje dag och nu är jag öm där den sparkar som mest, gärna på samma ställe! HAHA.
  • rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-07-20 19:45:32 följande:
    Härligt Röntgensyrran. Det är säkert bebisen du känt. Vilken vecka är du i? Vilket datum har du UL? Jag är 16+4 och har mitt RUL 6 augusti...
    Jag är nu i vecka 16 (15+4). Men enligt KUB 15+3. Så jag myglar än så länge och behåller min dag längre ;P

Jag har ultraljud den 2 augusti är då 17+2 enligt läkaren. Men de brukar vilja att man väntar till v 18 på mitt ställe jag går på men eftersom det är semestertider och att jag är lättundersökt så gick ddet bra ändå...Hoppas man får se ett litet kön då :)
  • Bjornis
    Daniela och Cat: Härligt att höra om fina resultat vid ul! Alltid lika skönt att höra att det går bra för oss här!

Jag är så trött. Jobbar och jobbar. Men snart ledigt, då blir det 2 dar på landet vid havet. Ah.
  • Odetta

Idag har jag varit till BM

Det var samma som vi haft tidigare så det kändes bra. Tyvärr slutar hon och vi ska få en annan nästa gång, men henne har vi träffat förut också och hon är hur bra som hellst hon med

Mina värden v11+4:

hb 133
    glukos 3,9
    bt 120/60
    vikt 81 kg

Sedan när vi kom hem låg det en kallesle till SpecMVC i brevlådan, så i morgon ska vi till våran kvinnoläkare på UL och nästa vecka till SpecMVC....känns jätte bra!

Nu ska jag äta raggmunk *kramisar*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Mabaja

Nu har jag börjat förstå att mitt övertryck faktiskt var högt sist jag var till bm. När jag jämför med andras! :) hade 149 och när hon tog om så hade jag 146. Jämför jag med odd så är det ju högt!

Skönt Odd att det gick bra idag!

• rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-07-21 18:49:00 följande:

Nu har jag börjat förstå att mitt övertryck faktiskt var högt sist jag var till bm. När jag jämför med andras! :) hade 149 och när hon tog om så hade jag 146. Jämför jag med odd så är det ju högt!

Skönt Odd att det gick bra idag!

Normalt tryck ska ligga runt 120/80. Kanske ska du be din barnmorska ta och kolla upp detta, så du inte ligger i riskzonen för någon havandeskapsförgiftning eller annat otrevligt.

Jag ligger jättelågt, det är ju bra men tyvärr blir jag lätt yr och svartnar ibalnd när jag reser mig för fort efter en någon sekund. 95/55 brukar jag nog normalt ha ínnan jag blev gravid, när de på jobbet tagit tryck på mig. :/
  • toksnippa

ligger också högt på övertrycket - liksom undertrycket som de väger tyngre på. Ska på BT koll imorgon igen, hoppas det är någon vändning nu - senast hade jag faktiskt bra värden! Konstigt men så var det från att legat jättehögt från start vid inskrivning..

• Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-07-21 18:55:38 följande:
    Normalt tryck ska ligga runt 120/80. Kanske ska du be din barnmorska ta och kolla upp detta, så du inte ligger i riskzonen för någon havandeskapsförgiftning eller annat otrevligt.

Jag ligger jättelågt, det är ju bra men tyvärr blir jag lätt yr och svartnar ibalnd när jag reser mig för fort efter en någon sekund. 95/55 brukar jag nog normalt ha ínnan jag blev gravid, när de på jobbet tagit tryck på mig. :/
    Tror att jag låg på typ 130 gången innan i övertryck. Undertrycket har legat på 70-76 tror jag, är ju just blodtrycket jag inte har förstått mig på så har inte lagt siffrorna på minnet! Men nu sa hon att övertrycket låg högt så nästa gång ska jag ta hissen upp för hon sa att det kunde ha berott på att jag gick i trappor upp till mottagningen.

Men tack för förklaringen, nu ska jag lyssna lite bättre på vad hon säger när hon säger blodtrycket! nu när jag fattar ungefär var jag ska ligga!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma