• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Lallan
    Daniela01 skrev 2010-07-20 09:55:07 följande:
     det gick bra på ul igår, var så nervös att jag grät innan.. kan inte vara bra för nerverna :) hehe.. Men allt såg bra ut och enligt tid, vecka 14+0 :) Nu kan jag pusta ut och försöka vara mindre nervös, fast det är svårt
    Härligt Grattis!
  • Odetta

Nu är vi hemma igen efter en helg på landet hos några vänner, det behövde vi. 

Men jisses vad ni skriver. UNDERBART smålandsjäntan...så himla himla fantastiskt underbart!!!!! Och grattis till andra lyckade UL och allt, härligt!

Nu ska jag fixa lite här hemma....syns senare

***kramkram***

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • inga76

Hej tjejer! Länge sedan - har både hunnit med en tysklandstur och lite IT-skugga hos föräldrarna. Vad ni har skrivit! Det blir mycket att läsa ikapp. Roligt att det verkar gå bra för så många magar!

Här har det också tuffat på, men så igår fick jag en ENORM störtblödning. Det var helt sjukt. På typ 30 sekunder hade jag blodat ned hela insidan på mina byxben. Inga klumpar eller smärta, men det var en sån himla chock. Ringde BM och fick rådet att åka in. Det kändes helt kört, men VUL visade till min stora förvåning att ärtan lever, allt ser normalt ut. Det var dock en ytterst osentimental läkare som var noga med att framhålla att blödningar kan tyda på ett förestående missfall, så det blev inte många timmars sömn i natt. Nu är jag förstås sjukt orolig. Blödningarna har fortsatt under natten och dagen, men det är mycket mindre nu. Någon som varit med om liknande? Väldigt tacksam för svar!

Kram på er!

• kajsalisa

Totalt egoinlägg, men jag har en bekännelse att göra. Sa att jag INTE skulle skaffa mig ett Angelsound, men jag fick tag på ett billigt på Tradera och har precis varit på Posten och hämtat ut det. Jag som har varit så nojjig, men nu fick jag höra min bebis hjärtslag. Oj så häftigt!!! Ca 150 slag på en minut räknade jag till. Nu kan jag slappna av dom två och en halv veckor jag har kvar till UL. Har senaste dagarna också känt nåt som skulle kunna vara bebisens rörelser så nu känns allt bara så himla bra... :). Sorry för ego!

• Cat79

Allt gick bra idag, är bara i v 16+2 ca bf 2 Jan. Ska tillbaka engång till då det var lite tidig. Det känns som man vågar hoppas nu. Härligt med er andra m lyckade ul. Kram

• toksnippa
    inga76: ingen erfarenhet och jag hoppas det är ofarligt, konstigt... kan vara slemhinnorna som spökar, en cysta ja vad som - men de borde ju läkaren sett varifrån blodet kom ifrån?

kajsalisa: är bra sugen på en själv.. men då blir man väl knäpp o missbrukar den! hur mkt fick du ge för den?
  • kajsalisa

Härligt att allt såg bra ut Cat. Grattis!!

• kajsalisa

Toksnippa; Jag trodde också att jag skulle missbruka den, men jag känner mig jättelugn efter att ha använt den 1 gång. UL om 2 1/2 vecka och känner inget behov av att använda den igen innan det. Behövde bara bekräftelse på att den levde därinne. Efter ma:t så betyder tyvärr inte blödningsfri graviditet lyckad graviditet. Men nu känner jag mig lugn å sambon tyckte att det var så mysigt att få höra. Köpte apparaten för 150 kr och det var det helt klart värt för mig... :)

• rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-07-20 16:33:58 följande:
    Totalt egoinlägg, men jag har en bekännelse att göra. Sa att jag INTE skulle skaffa mig ett Angelsound, men jag fick tag på ett billigt på Tradera och har precis varit på Posten och hämtat ut det. Jag som har varit så nojjig, men nu fick jag höra min bebis hjärtslag. Oj så häftigt!!! Ca 150 slag på en minut räknade jag till. Nu kan jag slappna av dom två och en halv veckor jag har kvar till UL. Har senaste dagarna också känt nåt som skulle kunna vara bebisens rörelser så nu känns allt bara så himla bra... :). Sorry för ego!
    Totalt underbart egoinlägg!!! Låter underbart med hjärtljud! Även jag har under en veckas tid snart inbillat mig att jag också kännt rörelser från bebis :) Om det är gaser eller bebis kan jag inte riktigt svära på. Nu en vecka kvar till Barnmorskebesök och två veckor kvar till ultraljud, jag längtar så!
  • kajsalisa

Härligt Röntgensyrran. Det är säkert bebisen du känt. Vilken vecka är du i? Vilket datum har du UL? Jag är 16+4 och har mitt RUL 6 augusti...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma