Mamma till W skrev 2010-07-21 22:30:31 följande:
Jag menar den rödhåriga! Nej i Sverige blir man väl hemskickad om man kommer in och bara är öppen två cm? Jag tyckte att hennes mamma var ganska bra ändå, hon fick ju dottern lugn jämfört med pojkvännen. haha.
Nej jag kommer inte ha min mamma med, hon ligger död och begravd sen ett år tillbaka. Däremot vet jag att min mans föräldrar kommer klättra på väggarna i väntan på sitt barnbarn! HAHA.
Min man har redan börjat fundera över hur det kommer bli när det är dags att åka till förlossningen! Två månader i förväg. "hur gör jag med jobbet, när ska jag prata med dem". Han jobbar som målare och är ute hos hyresgäster. Han är så söt. Och sen bara vetskapen om att vi har en timme till ackis gör honom än mer nervös. och jag säger bara att vi märker nog när det är dags, varför oroa sig två månader i förväg? :)
Har för mig att dom flesta förlossningar startar på natten/tidig morgon. Naturen har väl gjort det så att mamman ska vara så utvilad som möjligt. Så antagligen kommer inte din man till jobbet den dagen.

Du verkar ha en gullig maken som verkligen tar sin uppgift på fullaste allvar. Det är perfekt! Han kommer bli en kanon pappa.
Eftersom ni har en timmes väg att åka så är det ju jätte bra med lite planering. Men precis som du säger det kommer INTE gå obemärkt förbi när det hela drar igång. Det första timmarna gör det inte särskilt ont...det är först i ett senare skede. Så det kommer vara väldigt lugnt och sansat

. Jag åt frukost duschade hemma innan vi åkte in. Slemproppen gick hemma och jag tänkte oj då nu går väl vattnet också men nä då 10 timmar senare var domfortfarande intakta...så ja hela proceduren kan ta en evig tid.
Runt 20 timmar tog förlossningen och det är normalt för en förstagångsföderska...jag trodde att slemproppen gick, vattet gick, in på sjukhus, ligga och flåsa trycka och ha ont sen klart.....max 6 timmar...Haha! inte rikigt....Men alla förlossingar är olika och alla mödrar är ju olika. Jag som är ett kontrollfreak tyckte det var skönt att väskan var packad i hallen 3 veckor innan.

Ville inte lämna något åt slumpen.....denna gången ska jag försöka slappna av lite mer (om det går) Försöka att t o m njuta av situationen. Det är antagligen sista gången jag får vara med om det