• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84

Vet ni vad jag ska göra ? JO städa bläääääh sambon kommer hem kl 21 tiden ikväll han jobbar kväll åkte efter vi var i Tyskland och storhandlade så han åkte iväg kl 14.00 ååh shit en kväll utan honom och bara dessa små trollen oooh någon som vill köpa ???

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Odetta
    telgebo skrev 2011-03-02 13:36:30 följande:

Jag har sett en litet embryo idag 6 veckor gammal såg ut som en liiiiten liiten människa och det hon kunde mäta stämmer med antalet veckor sedan senaste mens minus 3 dagar, var lite svårt att se men hon tyckte se något som fladdrade så hon var säker på att hjärtat slog. Hon tycker jag ska andras, ha positiva tankar att det här kommer gå vägen.

Nytt VUL den 15 mars kl 10.30.

Har lämnat 5 rör blod idag,det ni, mitt nya nick kanske borde bli nåldynan istället

Jag är så extremt LYCKLIG så ni anar inte, världens lycligaste och min BM är ju bara underbar, hon hade lämnat en liten bunt med papper till mig och 3 remisser.

Har bara lust att ställa mig på taket och vråla ut JAG ÄR GRAVID med en megafon

Säger bara en sak: YEEEEEEES!!!!!

Grattis till det lyckade VULet

*kramkram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • MCT79

Grattis till alla lyckade VUL/RUL!

Mabaja, när är bim? ;)  Hur är det med din yrsel?

Sofy och andra progesteronexperter... jag har nu 14 vagitorier kvar och han ville inte skriva ut flera utan tycker det räcker såhär. Tydligen tar man till v 9 vid IVF och sånt?
    Nu funderar jag på om jag ska ta 2 ggr per dag ytterligare några dagar och sen trappa ner till 1 ggr per dag istället för att sluta cold turkey.... känns lite läskigt alltihopa just nu...

• Happiness

Blir så trött att jag inte kan skriva från mobilen. Har suttit på sjukhuset och kan inte skriva. Varför gör inte FL något åt detta? Demon Hade varit så skönt att bara logga upp och skriva lite då och då...men nähä då...

• MCT79
    Happiness skrev 2011-03-02 17:00:19 följande:
    Blir så trött att jag inte kan skriva från mobilen. Har suttit på sjukhuset och kan inte skriva. Varför gör inte FL något åt detta? Demon Hade varit så skönt att bara logga upp och skriva lite då och då...men nähä då...
    vad har du för telefon/app?
  • Smålands jänta i storstaden

Sofy; glömde helt bort att fråga när jag var där! Efter att jag frågat om dålig mage och fick till svar att bebisen är nog på G så blev det lixom tomt i huvudet på mig! återstår att se vad TUL visar imorgon, kanske det blir igångsättninge eller så efter det.

• Smålands jänta i storstaden

Pinklove: känner igen det där med stor mage, kan ju inte ens sitta vid bordet och äta normalt! Byter tröja flera gånger om dagen för att jag slabbar så på magen. Men SF är egentligen inget mått på hur stor magen är utan hur stor livmodern är, tror det är sitthöjden för bebisen i livmodern eller nått.

Någon av er sim mätt magmåtter runt om? Gjorde det för någon dag sedan, 125 cm!!! Och då syns inte min mage bakifrån! Oj och jisses säger jag bara! Hade 79 i midjan innan graviditeten.

• färnik
    MCT79 skrev 2011-03-02 16:59:02 följande:
    Sofy och andra progesteronexperter... jag har nu 14 vagitorier kvar och han ville inte skriva ut flera utan tycker det räcker såhär. Tydligen tar man till v 9 vid IVF och sånt?
    Nu funderar jag på om jag ska ta 2 ggr per dag ytterligare några dagar och sen trappa ner till 1 ggr per dag istället för att sluta cold turkey.... känns lite läskigt alltihopa just nu...
    Jag fick ta mina i 12 fulla veckor, tror Sofy tog längre... Kan tyvärr inte råda om hur du bör göra, svårt det där...
  • Happiness

Jag har precis sett Sofia nu. Men det var ju något helt annat att se en bebis i v.39 på ultraljudsskärmen än en på 17.

Det gick ju knappast se vad det var. Lite besviken där. Men jag är så lättad och glad.

Yiiiieeehaaa........
    Det är en LITEN tjej jag har i magen (v.39 idag)enligt läkarensmätningar. Det gick knappt att mäta henne för hon låg väldigt långt ner i bäckeneti vidöppet läge. Då går det tydligen inte at mäta rikigt rätt.
    VIKTEN DÅ???? Ja det var ju därför vi var där....Beräknad födelsevikt 3,6 kg. Lägger man på en diff på 10 procent...ja 4 kg. Alltså kommer hon i nte väga över 4 kg under några omständigheter. Idag låg hon exakt på mittenkurvan 3181 kg och slutvikten blir då som sagt 3,6 kg med den utveckligen.

Nu har vi ju inte fler TUL att jämföra med och läkaren sa att vikten kan hoppa upp till nästa kurva...men jag är bara så himla glad nu. Tänk 1 kg mindre än sonen. En sten ramlade från mitt hjärta. Är så glad för att jag fick möjligheten att göra detta TUL. Läkaren var suverän.  Vattenmängd normal.

Hon kunde inte av göra om något satt igång. Eftersom Sofia är en liten tös så kommer jag inte begära hinnsvepning. Utan det får bli en spontan start. Tror det blir bättre för både henne och mig.

Läkaren hade svårt att mäta huvudet men fick det till 94mm
    Femur: 74 mm
    Buken: 108 mm

med de variabler fick hon fram vikten. Flödet tittade de bara på om fostret inte utvecklar sig som det ska.

*vi är glada*

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma