• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-02 21:59:43 följande:
    Telgebo. Intrauterin betyder i livmodern. Uterus är livmoder, intra inuti/inom.

Jag var också tillbaka igen efter 10 dagar. Hon vet ju att du är orolig så det kan ju vara en anledning till att hon gav dig ytterligare en tid?
    Tack för förklaring på intrauterin graviditet, jag frågade henne men hon är lite svår ibland som tex sa hon hej, ni är du gravid! Japp förhoppningvis äntligen, jag har ju gått hos dig så länge. Hon verkade inte begripa vad jag pratade om. Satt och snabbkläste mina jourmalanteckningar och sa sedan ja det ju ett tag sedan vi började i januari 2010, det jag nyssa sagt till henne Men hon är väldigt gullig lugn och väldigt duktig och noggrann, jag gillar henne.

Hon sa först inte så mycket jhon vände skärmen mot mig så jag fick se och jag såg ju att det helt klart var nåt mitt i livmodern som en liten hinnblåsa kanske uppförstorat såklart runt kanske 1 max 2 cm runt med nåt som liknande en pytteliten grå enbryo, jag själv såg inget säkert som tydde på hjärtslag med tyckte det sågs svaga pilserande mitt i det där och läkaren tittade zoomade och så och var rätt säker på sin sak att hon minsann såg nåt som rörde sig som hon tolkade som hjärtaktivitet men hon tyckte jag skulle komma tillbaka för då skulle det synas ännu bättre.

Hon mätte lämgden till 6 veckor och det stämmer med min senaste mens första dag.
    Gravid v.6+3 BF 24/10
  • needtobreathe
    Happiness skrev 2011-03-02 21:33:47 följande:
    SOFY: Jag har något klockrent till Devin

Spana in...du kan alltså beställa med hans namn...Vad tyxs??? har inte varit inne på deras hemsida, men kolla. En sån måste ju bara Devin ha....

www.blocket.se/alvsborg/Mossa_med_valfri_brod...
    Happiness skrev 2011-03-02 21:38:02 följande:
    Sofy: Shit...nu hittade jag en till sån där måste grej till din son. Nu bara det trillar ner grejer. Så himla söt skull body. Spana in!!!!

Blir lite sugen själv faktiskt...tycker designen är läcker.Haha!
    www.blocket.se/goteborg/Baby_Skull_Body_25992...
    Men du är ju för UNDERBAR Happi! PUSS! {#emotions_dlg.heart}

Båda två är ju helt perfekta till lilla busfröt därinne!! Åh ska genast gå in o beställa!

Tacktacktaaaack! {#emotions_dlg.laughing}
  • needtobreathe
    MCT;

Jag svarade dig ang proggisar innan ;) Missade du det?
  • Happiness

Sofy: Så himla söta.....Hoppas det gick bra med beställningen.....Nu är det bara zzzzzzzzzzzzzzzzzz som gäller.

*KRAMAR*

• needtobreathe
    Happiness skrev 2011-03-02 23:37:35 följande:

Sofy: Så himla söta.....Hoppas det gick bra med beställningen.....Nu är det bara zzzzzzzzzzzzzzzzzz som gäller.

*KRAMAR*

Sjukt söta! Och hur perfekta som helst till Devin! Kan paketet inte komma NU? Haha ;)

Sov gott fina!

Kraaaam!
  • needtobreathe

God morgoon! :)

Alltså de här me förvärkar.. jag vill INTE ha de så i 6 veckor till! Jag avlider fan då. Gnällfia-jotack! Knappt kunnat sova inatt pga smärtan, legat i fosterställning o grinat. Blä!! :( Varför ska kroppen börja "öva" såhär tidigt för? Och så kraftigt? Onödigt tycker jag!

• Evve81

Sofy: jag tror inte det tar 6 veckor till innan han kommer! Jobbigt att du ska ha så ont dock. Du kanske ska prata med din bm???

Själv tycker jag att jag inte alls känner bebis lika mycket som förut... Vet ju att det är normalt men jag kan ändå lite låta bli att nojja mig. Men det lär man väl göra tills den är på utsidan...... Just nu känns det länge till tisdag!

• needtobreathe
    Evve81 skrev 2011-03-03 07:23:02 följande:
    Sofy: jag tror inte det tar 6 veckor till innan han kommer! Jobbigt att du ska ha så ont dock. Du kanske ska prata med din bm???

Själv tycker jag att jag inte alls känner bebis lika mycket som förut... Vet ju att det är normalt men jag kan ändå lite låta bli att nojja mig. Men det lär man väl göra tills den är på utsidan...... Just nu känns det länge till tisdag!
    De är ju 6 v till igångsättningen, liite mindre än 8 v till beräknad egentligen.. skitkropp! Jag kommer aldrig palla ha såhär ont så länge.. bad hjälper ju inte, o inte att "röra på sig" så de släpper heller. Min BM är lite halvskum, så jag pratar inte me henne mer än ja behöver.. funderade på o byta förut men de va så sent då kändes de som, ångrar mig nu!

Kändes som de va panik o göra nr 2 förut, men nä.. ingeeenting kom.. är inte förstoppad heller..

Blir fan inte klok på de här asså, men o gå såhär varje dag netack, då ger ja upp!

Och för att lugna dig.. du är i v.. 18-19? Jag kände min grabb tidigt, första "fladdret" i v 15, sen mer o mer.. så när ja inte kände honom vissa dagar (från v 18-23 höll han på o jävlas) blev ja livrädd, men på UL visade de bara att han låg o sparkade mot ryggen just då eller hade en annan position.. dom e ju så "små" fortfarande! :D Snaaart så ere tisdag!
  • Evve81

Sofy: Ja du har ju så rätt och jag vet ju att man inte känner varje dag så jag hoppas verkligen att allt är bra på UL. Inte för att vara negativ men man får ju anta/hoppas att kroppen skulle på nåt sätt skulle visa att något var fel. att jag känner så här är nog för att jag tidigare tagit förgivet att allt ska gå bra. Nu är jag mycket mer medveten om att det lika gärna kan hända sånt man inte räknat med. MEN nu ska jag vara positiv och se till att sysselsätta mig ihelgen så det blir tisdag!

• MCT79
    needtobreathe skrev 2011-03-02 22:27:02 följande:
    MCT;

Jag svarade dig ang proggisar innan ;) Missade du det?
    Öhmm...jaaa... eller..vänta...jo..nej jag läste nog... lite i dvala här... oont och sover.. jo men jag läste. Hahha,,, shit jag hoppas det inte blir värre i skallen. ;)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma