• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-03-03 11:49:10 följande:
    Viktigaste är att lyssna på kroppen! Jag hade ju gått upp 2.5 kg i vecka 30 så trots att jag var väldigt stor så kände jag mig inte så tung. På bf hade jag gått upp 8 men när W tittade ut tio dagar senare stod vågen på +12... och som jag får slita med att få bort. :(
    telgebo skrev 2011-03-03 11:41:07 följande:
    jisses mabaja vilket träningsfreak du är då? Fick du inte sd avall ansträngning? Jag kunde ju inte rra mig på slutet för då kom sd rirekt så spinning och bodypump hade jag inte en tanke på, bara ta sig in bilen och köra till bm var ju ett träningspass ha ha
    Körde ett danspass i v 32 och då fick jag massor av sammandragningar, sen lite när jag körde spinning, men det var bara att räta på ryggen så släppte det och så kunde jag köra vidare! :) Det enda jobbiga var fogarna.
     Det var min mardröm att inte kunna röra mig. Fick visserligen tips om att ändra min träning pga min foglossning men med dubbla bälten så gick det bra, sen att jag inte kunde komma ur bilen knappt var en annan sak. Jag är liiite envis ibland!
    Köra med dubbla bälten för foglossning och ända vara så envis ha ha

Du ska inte söka till Gladiatorerna nu då? Tv 4 söker tävlare ha ha
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo
    Pancakes skrev 2011-03-03 12:45:08 följande:
    Blääää, får gåshud av sånt där. Sitter och äter lunch framför datorn men ska nog läsa nåt annat nu tror jag :)
    Ha ha, tur att jag inte satt här och åt. Jag köpte en låda kyckling på 1 kg, vet inte vad jag tänkte med, inte huvudet iaf för hur fan ska jag själv kunna palla i mig 1 kg kyckling. Går ju inte att dela bitarna i Stina lådan, ha ha.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2011-03-03 15:58:23 följande:
    Jag antar att du menar gravidmage... annars kan jag komma i morgon... har en med gas och lite fett nu?  Gissar att du föredrar det andra. Cool
    Styr du dig bara till Bålsta gör det vilket som hur du kommer, med gravidmage eller gasmage! :) Humorn är ju på rätt ställe iaf! HAHA.
    Muffe skrev 2011-03-03 16:15:16 följande:
    Jag börjar faktiskt bli rädd att tiden går så fort och att vi ska ha bebis.... vi liksom. Kan inte förstå det. tänk om hela livet som nu är så perfekt inte blir perfekt längre? tänk om jag och sambon inte orkar kramas, om vi inte kan resa som förr och ja..... läskigt är det!!! Kan inte fatta det!

Dagens fråga: på förlossningen, föder man alltid i deras snygga skjortor där eller tar man med eget?
    Jag hade deras skjorta på mig och de frågade mig flera ggr, eller frågade, de ville att jag skulle ta av mig bh:n med men den höll jag i med näbbar och klor. HAHA. Sen när Wilda kom slet de av mig både skjorta och bh... och sen tog de Wilda ifrån mig sådär låg jag heeelt blottad, vilket jag inte gillade så efter en stund fick jag en filt... "det går av bara farten", ja men inte för mig!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Evve81

Sötfilur: Jagtror det är vanligt att man känner så och visst blir livet aldrig mera vad det varit men ett barn ger ju så mycket mer! det man vill kan man göra. Men vissa saker ändras. Vi brukar tex åka mycket skoter men det blir ju inte alls mycket nu likaså fjällresorna men det man vill det går!

Färnevik: Kan du inte få nåt att sova på då. Ett snitt är ju en jättestor buk operation som man helst inte vill göra. men du kan ju skriva in det i din journal som du fått tips på! Visst har du ju fler barn också för om man blir snittad så får man väl inte lyfta annat än bebis o.s.v. i en månad.

Jag har känt bebis flera gånger i em på jobbet. Kan säga att jag börjar se VÄLDIGT gravid ut såg jag. Dessa trots min tjocka mage. Ett under att ingen kollega frågat men efter RUL ska jag berätta på jobbet med tänkte jag.

• kajsalisa

Haha, jag har inte ett minne av när min bh åkte av, eller när dom knäppte upp skjortan, men när Ted kom upp på bröstet var det i alla fall gjort. Fast jag sniffade ju lustgas i 14 timmar, så det är kanske inte så konstigt att minnet är lite suddigt... ;)

• Mabaja
    kajsalisa skrev 2011-03-03 17:47:42 följande:
    Haha, jag har inte ett minne av när min bh åkte av, eller när dom knäppte upp skjortan, men när Ted kom upp på bröstet var det i alla fall gjort. Fast jag sniffade ju lustgas i 14 timmar, så det är kanske inte så konstigt att minnet är lite suddigt... ;)
    och jag har ingen koll på när mina trosor rök.. eller jo trosorna men inte nättrosorna. haha.
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Evve81

Just ja. Under själva förlossningen är det rätt praktiskt med deras snygga sjukhusskjorta. Det kan ju bli blod och grejor på den och då är det skönt att bara lägga den i tvätten. har det varit min egen har jag nog slängt den kan jag säga

• kajsalisa

Näe vet du vad Mabaja. Det minns inte jag heller...

• needtobreathe
    acure skrev 2011-03-03 14:06:12 följande:
    Sofy: mina förvärkar började kring vecka 33 men då var det mer diffus mensvärk som jag egentligen inte stördes av, nu senaste två veckorna har det blivit mycket värre, det går inte att sova igenom dem som det gjorde förut. Den tryckande känslan från bebisens huvud har jag känt av i kanske tre veckor nu och det är alltid mellan klockan 22-00 precis när man ska sova som det börjar, blir vansinnig!!! Hoppas dina förvärkar ger sig lite snart, det kan tydligen gå i perioder det där fick jag höra. Vore ju det bästa om lille Devin fick tjocka på sig ett par veckor till.:) men då ska han sköta sig tycker jag, så mamma står ut dessa veckor.:)
    Hm, de här kallar jag inte diffus iallafall, o jag kan inte sova när jag har den :(

Nu är jag iallafall hemma, blev en heeeldag.. men fick iallafall inhandlat lite mer, glömde lite grejer på IKEA såklart men orkade inte gå runt därinne, de gick bara inte så tar de en annan dag.

Joo, fast 2,1 är en heeelt ok vikt tycker jag OM han nu skulle komma NU, väntar han en vecka eller tre så väger han ju ännu mer så då göre inget.. jag e inte orolig så, blir bara irriterad när jag har ont o de inte går över, haha! :)
  • telgebo

Mår ni illa om ni är hungriga? Känner mig helt matt och illamående ohch törstig hela tiden men kom på att jag knappt har ätit på hela dagen, har sovit och varit så trött och slut.

Gravid v.6+4 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma