• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2011-03-03 11:41:05 följande:

Hurtbulle :) Får se om jag pallar så länge, vecka 29 snart och känner att konditionen inte riktigt är sig lik. Men styrka går bra, lite SD bara så man får stanna till ibland. 
    Hoppas att jag också går upp så där lite som du. Men det ser inte lovande ut...har ju lång tid kvar att lägga på mig kilon..

Viktigaste är att lyssna på kroppen! Jag hade ju gått upp 2.5 kg i vecka 30 så trots att jag var väldigt stor så kände jag mig inte så tung. På bf hade jag gått upp 8 men när W tittade ut tio dagar senare stod vågen på +12... och som jag får slita med att få bort. :(
    telgebo skrev 2011-03-03 11:41:07 följande:
    jisses mabaja vilket träningsfreak du är då? Fick du inte sd avall ansträngning? Jag kunde ju inte rra mig på slutet för då kom sd rirekt så spinning och bodypump hade jag inte en tanke på, bara ta sig in bilen och köra till bm var ju ett träningspass ha ha
    Körde ett danspass i v 32 och då fick jag massor av sammandragningar, sen lite när jag körde spinning, men det var bara att räta på ryggen så släppte det och så kunde jag köra vidare! :) Det enda jobbiga var fogarna.

Evve81 skrev 2011-03-03 11:42:46 följande:
    Mabaja: Jag lider verkligen över att inte klara av att träna nu för jag rör mig mycket i vanliga fall. Nu rör jag mig knappt alls.
    Det var min mardröm att inte kunna röra mig. Fick visserligen tips om att ändra min träning pga min foglossning men med dubbla bälten så gick det bra, sen att jag inte kunde komma ur bilen knappt var en annan sak. Jag är liiite envis ibland!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2011-03-03 11:49:10 följande:
    Körde ett danspass i v 32 och då fick jag massor av sammandragningar, sen lite när jag körde spinning, men det var bara att räta på ryggen så släppte det och så kunde jag köra vidare! :) Det enda jobbiga var fogarna.

Oj, vad duktigt! Haha, jag körde också ett danspass för några veckor sen och kände mig allt annat än sexig under lationrörelserna :) Och så måste man se sig själv i spegeln dessutom hela tiden. Hoppiga pass är inte så bekvämt längre, spinning funkar bättre.
  • gemigsinnesro
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-03 11:36:38 följande:
    nån av er som har katt ? måste ha en kunnig människa nu
    Ja jag har 2 katter för tillfället. Vad undrar du över då?
  • 3 barns mamma84
    MCT79 skrev 2011-03-03 11:40:10 följande:
    Jag är uppvuxen med katter men har ingen själv.. blev allergisk i tonåren... kanske kan svara ändÅ?
    Fick svar i tråden jag öppnade men en sa det kunde vara hjärtmask eller så var det vanliga maskar men också något som var ovanligt att ha i sverige men danmark kunde ha
    Dom var ca 10cm långa smal ÄKLIGA saker
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    gemigsinnesro skrev 2011-03-03 12:15:33 följande:
    Ja jag har 2 katter för tillfället. Vad undrar du över då?
    Det var mask som dottern hittade inne i sonens rum på mattan.
    Såg ut som spagehetti men var ca 10cm långa 4 st och var hårda och döda och mask var det då jag tittade exkra mkt och sen slängde jag bort detta och tvättade händerna med dottern haha
  • gemigsinnesro

Usch ja mask är inte kul. Äckligt som bara den tycker jag. Har dock aldrig sett så långa maskar. Ring veterinären och fråga vad du ska använda för avmaskningsmedel tycker jag. 

• 3 barns mamma84
    gemigsinnesro skrev 2011-03-03 12:19:43 följande:
    Usch ja mask är inte kul. Äckligt som bara den tycker jag. Har dock aldrig sett så långa maskar. Ring veterinären och fråga vad du ska använda för avmaskningsmedel tycker jag. 
    Såg bilder och dessa jag hittade var Spolmask blir till 8-16cm
  • 3 barns mamma84
    gemigsinnesro skrev 2011-03-03 12:19:43 följande:
    http://www.avmaska.se/bilder.htm
  • Evve81

Mabaja: ja mitt problem har ju varit att jag köjt när jag rört mig men det är bättre nu så jag ska försöka promenera lite mer. Nu håller det på tina här och då blir det ju sjukt halt och jag tänker INTE ge mig ut med risk för att halka och göra illa min ljumske som jag haft stora problem med men den är bättre nu. När bebis kommit ut ska jag se till att göra nåt åt den!

• Pancakes

Blääää, får gåshud av sånt där. Sitter och äter lunch framför datorn men ska nog läsa nåt annat nu tror jag :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma