• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik

Tack för era tankar och åsikter!

Jag tänker emellanåt som du pinklove, att  det vore skönt med ett ks just för att slippa oroa sig för syrebrist och andra förlossningsskador hos barnet...  Och även för att det enligt vissa läkare är bättre för mitt inflammerade bäcken (reumatisk sjukdom). Men det är väldigt olika vad de tycker där, finns två "läger". Tredje fördelen då är väl just att det blir lättare för mig att orka.

Dock är även jag i riskzonen för förlossningsdeppresion, det är till och med så att vi (jag + sjukvården) räknar med att jag ska få det  (har haft det med första barnet,  och är dessutom deprimerad redan nu enligt läkarna, även om jag nakar till dettaDrömmer) så ur den synpunkten är snitt ju inte optimalt. Dessutom så har vi lantbruk, så det vore förstås bäst att slippa restriktioner på bärande mm. helst vill jag kunna bära hö och vatten till djuren, förlösa tackor mm rätt omgående... (Min stora dotter bär jag däremot aldrig, hon blir 5 och är stor för sin ålder, och jag har en trasig rygg och bäcken...) Och så är  ju ks egentligen lite emot mina ordinarie värderingar: jag vill ha det så naturligt som möjligt vad gäller det mesta i livet, och min "drömförlossning" är egentligen en 100% naturlig hemförlossning...

prommis: visst kan jag få sömntabletter, men jag vill inte det. Jag vägrar medecinera barnet, så är det bara...

Planen är ju ändå igångsättning nästa vecka, men om jag inte orkar kanske man kan göra ks istället, precis som ni föreslagit. Däremot, om de pga omognad inte kan göra igångsättning nästa vecka, utan det kanske dröjer 2, 3, 4 veckor till... Då är frågan hur man ska ställa sig. Hur mkt orkar jag, mitt psyke ochmin trötta, inflammerade kropp?

• telgebo

usch jag har så mycket sura uppstötningar, hade nyss det nu igen. Brukar inte ha det annars och detta har pågått ända sedan några dagar före jag plussade.

Gravid v.6+4 BF 24/10
  • MCT79

Färnevik: jag hade nog försökt naturligt med brasklappen att få säga ifrån om du verkligen inte orkar. Om det är möjligt.

Telgebo; jag kan bli lätt illamående när jag är hungrig. Värst på helgmornar av nån konstig anledning.

• Evve81

Färnevik: Jag hoppas du kan bli igångsatt nästa vecka så behöver du inte fundera mer och att du får må bra efter förlossningen!

Telge: Det har jag med och jag har haft hela tiden. Halsbränna med. Att dricka ISKALLT vatten funkar för mig eller att tugga mandel

• telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-03 18:28:28 följande:
    Färnevik: jag hade nog försökt naturligt med brasklappen att få säga ifrån om du verkligen inte orkar. Om det är möjligt.

Telgebo; jag kan bli lätt illamående när jag är hungrig. Värst på helgmornar av nån konstig anledning.
    Du kanske äter senare frukost på helgen än vardagar.
    Evve81 skrev 2011-03-03 18:29:20 följande:
    Färnevik: Jag hoppas du kan bli igångsatt nästa vecka så behöver du inte fundera mer och att du får må bra efter förlossningen!

Telge: Det har jag med och jag har haft hela tiden. Halsbränna med. Att dricka ISKALLT vatten funkar för mig eller att tugga mandel
    Jag känner inte att det är halsbränna utan det kommer bara upp nåt spyäckligt i munnen som snabbt åker mer igen, inget vidare.

Nu har jag nästan ätit 1 kg kyckling och jag är fortfarande lika hungrig och så enormt törstig. Denna törst skrämmer mig lite för man funderar på vad det kan bero på. Har hällt i mig flera liter idag och fortfarande lika törstig.

Brösten ömmar och tröttheten sitter i, jag känner mig gravid kan jag säga
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • sugarrush

Hur i helvete ska mannen orka med mig? Och jag orka med honom?

Jag blir så irriterad hela tiden! Och jag som i vanliga fall har ett hyfsat temperament, GISSA hur det är nu när jag är gravid??? Gah!
    Känns som om vi bråkar jämt nu....SUCK!

Fjärde gången gillt?
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-03-03 19:25:00 följande:
    Du kanske äter senare frukost på helgen än vardagar.
    Evve81 skrev 2011-03-03 18:29:20 följande:

Jag känner inte att det är halsbränna utan det kommer bara upp nåt spyäckligt i munnen som snabbt åker mer igen, inget vidare.

Nu har jag nästan ätit 1 kg kyckling och jag är fortfarande lika hungrig och så enormt törstig. Denna törst skrämmer mig lite för man funderar på vad det kan bero på. Har hällt i mig flera liter idag och fortfarande lika törstig.

Brösten ömmar och tröttheten sitter i, jag känner mig gravid kan jag säga
    Diabetes ??
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-03-03 19:38:59 följande:
    Hur i helvete ska mannen orka med mig? Och jag orka med honom?

Jag blir så irriterad hela tiden! Och jag som i vanliga fall har ett hyfsat temperament, GISSA hur det är nu när jag är gravid??? Gah!
    Känns som om vi bråkar jämt nu....SUCK!
    De går över ..
    Be honom ta en promenad eller ta den själv.
    ibland kan det bli så.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • sugarrush
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-03 19:42:55 följande:
    De går över ..
    Be honom ta en promenad eller ta den själv.
    ibland kan det bli så.
    Tack snälla..
    Men... hur gör man när det blir så hela tiden då? Varje dag...?
    Tänk om vi inte ens klarar av graviditeten tillsammans, tänk om vi inte pallar, när det bara blir tjafs jämt...?
    Fjärde gången gillt?
  • Evve81

Telge: Jag tror att det är vanligt att man dricker mycket när man är gravid. Jag dricker MASSOR mer än i vanliga fall. Säkert flera liter mer än i vanliga fall. Men det är ju cokså ett tecken på diabetes men i någon tråd här har vi diskuterat just detta.

Imorgon ska jag få åka bil till jobbet Ok jag har bara 1 km så jag går för det mesta men imorrn måste jag åka några ärenden efter jobbet och ibland är det så skönt att slippa gå. Barnen är sjuka så de kan ju inte följa med utan maken får vara hemma med dem så jag tänkte minsann gå på lite rea också.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma