• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    telgebo skrev 2011-03-03 17:29:02 följande:
    Köra med dubbla bälten för foglossning och ända vara så envis ha ha

Du ska inte söka till Gladiatorerna nu då? Tv 4 söker tävlare ha ha
    Nja gladiatorerna är nog liiite överkurs för mig. Fick mitt "gladiator" när jag gjorde lumpen.. haha. Det räckte och blev över, fick astmaanfall under "tigerland" (typ hinderbana) så befälen fick släpa mig igenom banan och så lämnade de mig liggandes i mål kämpandes efter luft...
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • 3 barns mamma84

sugarrush - Kommer ihåg detta när jag var gravid med Amadeus sambon han var en jävla nolla den tiden och brydde bara oim sig själv medans jag hade massa otrevliga hormoner och hade jobbigt och det var bara massa bråk hela jävla tiden direk vi bara var nära varandra kunde en explotion komma fram likom.
    Det blev så jobbigt att jag tog med mig ebba och drog till mamma flera ggr och slapp vara med honom.
    Sen kom saknade fram och man åkte hem igen men så fort man gjorde något kom samma skit igen tillbaks.
    Det bästa för mig var att bara lämna honom en helg och bara tänka på mig själv.
    Och han jobbade helger så då slapp han mig.
    Men tillslutet blev allt bättre och lugnare.

Jag tror man har bara kalla fötter det kan män få och du har det jobbigt kanske med illamåenden osv det är inte lätt att vara gravid och tro att man själv gör allt.
    Men man måste också förstå männen.
    Sen vet jag inte om ni har sex men om män inte får mus så blir dom som små pojkar och bara gråter och tycker synd om sig.
    Säg till honom kan kan få gå ut och ta en öl eller så eller låt honom ha en tv kväll för sig själv eller prata om något annat än graviditet och barn

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Smålands jänta i storstaden

Var ner till babyland, kungens kurva nyss. De har någon sorts kampanjkväll med riktigt bra erbjudande, kom dit och världens kö!!! Jaja tänkte vi och ställde oss i kön, kom in i butiken tillslut men det gick ju inte röra sig, inte alls komma fram till grejerna men vi lyckades iaf få tag på en resesäng och en resestol, billigt som faan. Ställde oss i "kön" som gick genom HELA butiken och vi stod vid babygymmen för ni som varit där. Stod ca 20 min och folk är ju faan inte kloka! Påkörda av vagnar, buffade av alla möjliga, inte visade någon hänsyn till att man har en bauta mage heller! Slutade med att vi lämnade grejerna och åkte hem!

Men det gör inget! För grejerna vi ville ha gick att beställa via webben för samma pris så nu är vi nöjda!

Gå in och kolla babyland.se så ser ni kampanjen där, håller bara på till 21 ikväll så passa på - säger smålänningen!

• MCT79
    sugarrush skrev 2011-03-03 19:48:36 följande:
    Tack snälla..
    Men... hur gör man när det blir så hela tiden då? Varje dag...?
    Tänk om vi inte ens klarar av graviditeten tillsammans, tänk om vi inte pallar, när det bara blir tjafs jämt...?
    Ni kommer fixa det fint ska du se... man får komma ihåg att irritationen beror på hormoner och inget annat... det är svårt att svälja ibland dock.. jag brukar räkna till 30 innan jag säger nått.. å sambon samma sak om jag inte lyckas,.. ;)
    nu jeklar...
  • Muffe

Det låter lite jobbigt men tipset ovan om att räkna till 30 eller tänka efter lite innan man säger ngt, klagar eller så är nog rätt bra!

• MCT79

Glöm inte heller Sugar att ni har varit igenom massor sista tiden... han kanske går runt och mår dåligt på sitt håll och inte riktigt vågar hoppas att det går vägen?

nu jeklar...
  • sugarrush

Bra tips tjejer! Räkna till 30 ska jag göra nästa gång. Jag kanske får ändra det till att räkna till 60 dock, jag som blir så topp tunnor rasande hela jävla tiden.

2barnsmamma, precis så är det ju! Det är fan lugnare att vara själv nu, jag känner ibland att jag inte orkar det här.. men samtidigt så vet jag ju att vi är lyckliga EGENTLIGEN, när jag inte är värsta hormonmonstret. Men tänk om vi inte hittar tillbaks till varann efteråt! Hemska tanke!
    Nu har jag suttit och grinat lite, ska kanske ta en dusch och gå och lägga mig så den här skitkvällen tar slut.

Sorry för gnällinlägget!

Fjärde gången gillt?
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-03 19:41:27 följande:
    Diabetes ??
    Nej det tror jag inte, men jag undrar om det hänger ihop med ökad blomängd eller att fostervatten ska till nu eller nåt sånt.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-03-03 19:52:50 följande:

Telge: Jag tror att det är vanligt att man dricker mycket när man är gravid. Jag dricker MASSOR mer än i vanliga fall. Säkert flera liter mer än i vanliga fall. Men det är ju cokså ett tecken på diabetes men i någon tråd här har vi diskuterat just detta.

Imorgon ska jag få åka bil till jobbet Ok jag har bara 1 km så jag går för det mesta men imorrn måste jag åka några ärenden efter jobbet och ibland är det så skönt att slippa gå. Barnen är sjuka så de kan ju inte följa med utan maken får vara hemma med dem så jag tänkte minsann gå på lite rea också.

Jo, jag är inte såhär törstig annars. Har minne att det var likadant när jag väntade dottern då bälgade jag i mig 7 dl rakt av kallt vatten efter en duch, fast det var senare i graviditeten.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-03-03 19:55:27 följande:
    Nja gladiatorerna är nog liiite överkurs för mig. Fick mitt "gladiator" när jag gjorde lumpen.. haha. Det räckte och blev över, fick astmaanfall under "tigerland" (typ hinderbana) så befälen fick släpa mig igenom banan och så lämnade de mig liggandes i mål kämpandes efter luft...
    Ha ha, har du gjort lumpen? Hur kom det sig att du gjorde det?
    Gravid v.6+4 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma