• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Evve81

Mina värkar kändes nog som mensvärk från början. Det är ju också väldigt individuellt!

Smålandsjänta: Jag tror inte du behöver oroa dig!

Nu laddar jag för jobb. Jag jobbar 13-16 idag så får maken komma och ta över i sjukstugan!

• telgebo
    Mamma till W skrev 2011-03-03 11:32:37 följande:
    Det där med träningen, jag körde ju på ändå. Men jag fick sd först på slutet.. Igår när jag var på öppna förskolan kom en mamma "visst tränar du på sats? Jag såg dig när du var höggravid och där står du och kör bodypump"... Hon tyckte att jag var lite knasig med den jättemagen! haha.
    Lite knasigt ja, det är som min ex svärmot 59 år och är instruktör i bodypump ha ha.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2011-03-03 11:32:37 följande:
    Det där med träningen, jag körde ju på ändå. Men jag fick sd först på slutet.. Igår när jag var på öppna förskolan kom en mamma "visst tränar du på sats? Jag såg dig när du var höggravid och där står du och kör bodypump"... Hon tyckte att jag var lite knasig med den jättemagen! haha.
    Ja, folk har en del åsikter om sånt har jag märkt. Man får väl gå på vad man själv tycker är bekvämt helt enkelt. Det body pump-pass jag var på senast leddes av en gravid tjej och det var lite skönt att se. Hon hade lättare vikter bara och körde inte alla magövningar.
  • 3 barns mamma84

nån av er som har katt ? måste ha en kunnig människa nu

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-03 11:36:38 följande:
    fråga inne på husdjur
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • Mabaja
    telgebo skrev 2011-03-03 11:34:50 följande:
    Lite knasigt ja, det är som min ex svärmot 59 år och är instruktör i bodypump ha ha.
    sista passet jag körde bodypump var jag i v 36... spinning körde jag veckan innan jag var beräknad, men då sa personalen till mig att du fick jag banne mig hålla mig hemma. haha.

Sofy: Se det positiva, nu "övar" Devin sig och när det drar igång ordentligt säger det bara poff så är han ute och eftersom du är så van vid förvärkar kommer det riktiga värkarbetet inte alls vara så jobbigt eller göra sååå ont! Så var det för mig iaf! :) Var först vid krystvärkarna det började bli jobbigt (krystvärkar vid 8 cm då W låg med huvudet uppåt och handen på kinden)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • MCT79
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-03 11:36:38 följande:
    Jag är uppvuxen med katter men har ingen själv.. blev allergisk i tonåren... kanske kan svara ändÅ?
  • Pancakes

Mamma till W skrev 2011-03-03 11:37:55 följande:
    sista passet jag körde bodypump var jag i v 36... spinning körde jag veckan innan jag var beräknad, men då sa personalen till mig att du fick jag banne mig hålla mig hemma. haha.

Hurtbulle :) Får se om jag pallar så länge, vecka 29 snart och känner att konditionen inte riktigt är sig lik. Men styrka går bra, lite SD bara så man får stanna till ibland. 
    Hoppas att jag också går upp så där lite som du. Men det ser inte lovande ut...har ju lång tid kvar att lägga på mig kilon..

• telgebo
    Mamma till W skrev 2011-03-03 11:37:55 följande:

Sofy: Se det positiva, nu "övar" Devin sig och när det drar igång ordentligt säger det bara poff så är han ute och eftersom du är så van vid förvärkar kommer det riktiga värkarbetet inte alls vara så jobbigt eller göra sååå ont! Så var det för mig iaf! :) Var först vid krystvärkarna det började bli jobbigt (krystvärkar vid 8 cm då W låg med huvudet uppåt och handen på kinden)
    jisses mabaja vilket träningsfreak du är då? Fick du inte sd avall ansträngning? Jag kunde ju inte rra mig på slutet för då kom sd rirekt så spinning och bodypump hade jag inte en tanke på, bara ta sig in bilen och köra till bm var ju ett träningspass ha ha
    Gravid v.6+4 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma