• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    färnik skrev 2011-03-03 15:34:17 följande:
    Jag har faktiskt också hört att det vanligaste är att man bara tar dem 8 veckor...
    Ja det verkar väldigt splittrat... total ångest har jag kring ämnet iaf.
    nu jeklar...
  • MCT79
    färnik skrev 2011-03-03 15:34:17 följande:
    Jag har faktiskt också hört att det vanligaste är att man bara tar dem 8 veckor...
    Läst lite mer och det verkar inte helt ovanligt att man bara kör ett par veckor  efter plus vid IVF... nu tar ju inte jag av samma anledning..

Vad tror ni om att köra 2ggr/dag som vanligt nu en vecka till och sen ta de sista 1 ggr om dan? Trappa ner liksom...
    nu jeklar...
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-03-03 10:45:34 följande:
    Jag får inte tillräckligt med progesteron utskrivet... (enligt mig..).. han tycker jag kan sluta om 5 dagar.. då är jag 9+2.. jag vill gärna fortsätta till v 12 som "alla" andra får göra...  (nu låter jag som 14 år jag vet!)
    Min läkare tyckte jag bara skulle ta proggisar i 10 dagar totalt först!!!!! Alltså till 5+3. Dessutom bara "halv" dos, alltså bara en om dagen. Jag fick ringa och gråta i luren, sedan skrev han ut mer... pucko!

Jag har tagit två om dagen fram till 8+5. Nu tar jag en om dagen, och ska sluta helt på 12+0. 

Lycka till, hoppas du får ut fler! Annars har vi ju vår kära Sofy Räddaren i nöden!

Fjärde gången gillt?
  • kajsalisa

Älskar den dryga attityden MCT. Sitter här och småflinar när jag läser... ;)

• sugarrush
    MCT79 skrev 2011-03-03 15:46:29 följande:
    Läst lite mer och det verkar inte helt ovanligt att man bara kör ett par veckor  efter plus vid IVF... nu tar ju inte jag av samma anledning..

Vad tror ni om att köra 2ggr/dag som vanligt nu en vecka till och sen ta de sista 1 ggr om dan? Trappa ner liksom...
    Då blir det ju ungefär som mig, och det verkar ha funkat fint.
    Jag har för mig att även Sofy trappade ner till en om dagen när hon var i 8+.
    Fjärde gången gillt?
  • MCT79
    kajsalisa skrev 2011-03-03 15:48:53 följande:
    Älskar den dryga attityden MCT. Sitter här och småflinar när jag läser... ;)
    Du skulle älska mig irl. ;)
    nu jeklar...
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2011-03-03 15:54:55 följande:
    Du skulle älska mig irl. ;)
    duf år komma till bålsta och ta en fika här framöver när du har en jättemage att visa upp! :)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • färnik

Här är en till som inte sover på nätterna. sista tiden har det bara blivit enstaka timmar varje dygn. Jag är så uppe i varv, oroar mig, har ont, drömmer mardrömmar och vaknar... Eländigt är det, jag är så trött, men kan ändå inte sova.

På dagens besök på sjukhuset ansågs detta vara ett bekymmer, psykologen var tveksam till hur jag skulle orka en vaginal förlossning och tiden efteråt, så som jag mår nu. Hon ville jag skulle tänka på hurvida jag kunde tänka mig ett ks. Och så skulle hon prata med förlossningsläkaren till på tisdag, så att vi kunde ta upp saken till disskusion då.

Jag vet inte vad jag har för inställning till ks, är inte alls insatt... Helst vill jag nog föda vaginalt, men jag måste ju orka också. Vet inte om jag skulle ångra mig om jag valde snitt? Att jag gick miste om ngt liksom, för att föda barn är det häftigaste jag gjort... Samtidigt vet man ju inte vad man isf går miste om, alla förlossningar är ju så olika... Visst kanske jag vid snitt går miste om en kanonförlossning, snabb och komplikationsfri... Men jag kan ju lika gärna gå miste om 48 timmars helvete som slutar med akutsnitt liksom.

Får nog ägna lite eftertanke åt det här... Vet ju inte heller vad förlossningsläkaren har för såsikt om det hela, så vi får se...

CTG-kurvan såg iaf fin ut idag så besöket gick fort och lätt!

• MCT79
    sugarrush skrev 2011-03-03 15:48:04 följande:
    Min läkare tyckte jag bara skulle ta proggisar i 10 dagar totalt först!!!!! Alltså till 5+3. Dessutom bara "halv" dos, alltså bara en om dagen. Jag fick ringa och gråta i luren, sedan skrev han ut mer... pucko!

Jag har tagit två om dagen fram till 8+5. Nu tar jag en om dagen, och ska sluta helt på 12+0. 

Lycka till, hoppas du får ut fler! Annars har vi ju vår kära Sofy Räddaren i nöden!
    Mmm han ringde för en stund sen och skriver ut tio till... jag är 8+5 i morgon.. så om jag gör som du så har jag isf så det räcker till 11+4... det kanske räcker?
    nu jeklar...
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-03-03 15:56:28 följande:
    duf år komma till bålsta och ta en fika här framöver när du har en jättemage att visa upp! :)
    Absolut!
    nu jeklar...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma