• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-03-07 10:15:41 följande:
    Dom första menstruationerna efter att jag fött barn så blödde jag också asmycket och när jag satte in kopparspiral s var det tusen gånger värre, blödde igenom kläder, hade riktig ond mensvärk varje dag utom 1 dag i månaden och hade mens i 12 dagar, förstår inte hur jag stod ut.

Vad jag hört så brukar menstruationsblödningen bli bättre efter man fött barn och även mensvärken bli bättre, men så har det inte varit för mig. Får se hur det blir efter denna graviditet.

Vad snabbt du fick tillbaka din mens förresten efter Elias föddes.
    Inte snabbt alls jag delammade honom och gav honom flaska så det var väl en lång period 2 dagar innan hans 2 månads dag är helt okej
    Det har jag fått med ebba och amadeus med

Jag hade kraftig mensvärk innan jag väntade ebba det var så kraftiga att jag inte kunde stå upp och jag bara höl om magen och grätt floder av smartan
    Men när ebba föddes försvn allt bort än idag känner jag inte mensens besök och den kan bara komma plötsligen
    Det är skönt iaf ..

Ja jag har inte p piller inte koparspiral ingenting men vill inte ha häller bara ta ut när det går haha
    Blir inte så lätt gravid häller Oskyldig så vi tar det som vi alltid gjort ta ut haha
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • sugarrush

Jag har börjat må illa igen! Helkonstigt, jag är ju i vecka 12 och har inte mått illa på tre veckor.
    Okej, inte liiiika spännande som alla andras förlossningsförberedelser... Cool men ändå!

Smålands och pinklove, hoppas det händer ngt snart.
    Smålands, har du testat aloe vera gel på magen? Det tycker jag brukar funka mot all typ av klåda. Det svalkar och återfuktar.

Fjärde gången gillt?
  • telgebo
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-07 10:16:49 följande:
    Ego: haft en vidrig natt, har det inte varit kissepaus eller mensvärk så är det förvärkar och en massa jävla kli på magen, sovit lite, vankat lite, vilat lite och kiat som ett as!!

Ska ringa BM nu när de har teletid och KRÄVA hjälp för jag håller på att bli galen!
    Fyy stackare, en klen tröst men jag hade likadant i 5 veckor och höll på att avlida, lätt och komma åt fötterna med en stor mage i vägen
    Gravid v.7+1 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • 3 barns mamma84

Telge:
    Hur blöder du nu när du inte räknar med graviditeten du har nu blödde du mkt då ?
    Har du mensvärk då med eller slapp du ?
    Hur många dagar blöder du nu då inte 12 hoppas jag

Jag blöder 7 dagar

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • telgebo
    kajsalisa skrev 2011-03-07 10:18:57 följande:
    Håller med, det går alldeles utmärkt att föda barn utan profylax. Jag tyckte lustgasen hjälpte mycket på så sätt att man automatiskt fokuserar på andningen då.
    Bm på vår föräldrakurs sa att det viktigaste är inte HUR man andas utan ATT man andas så att man inte börjar hålla andan när det börjat bli jobbigt...
    Jag blev så yr och full av den så jag fixade inte lustgas, tyckte det var jätteobehagligt.
  • Evve81

Sugar: Usch för illamående. Mitt kom ju tillbaks igår. Var bara ogjort att jag inte behövde spy kan jag säga.

Småland: Hoppas du fpr hjälp nu då. Det enklaste har kanske varit att hjälpt förlossningen lite på traven så bebis kommer!

Sofy: Hoppas huset är fint!

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-07 10:20:43 följande:
    Inte snabbt alls jag delammade honom och gav honom flaska så det var väl en lång period 2 dagar innan hans 2 månads dag är helt okej
    Det har jag fått med ebba och amadeus med

Jag hade kraftig mensvärk innan jag väntade ebba det var så kraftiga att jag inte kunde stå upp och jag bara höl om magen och grätt floder av smartan
    Men när ebba föddes försvn allt bort än idag känner jag inte mensens besök och den kan bara komma plötsligen
    Det är skönt iaf ..

Ja jag har inte p piller inte koparspiral ingenting men vill inte ha häller bara ta ut när det går haha
    Blir inte så lätt gravid häller Oskyldig så vi tar det som vi alltid gjort ta ut haha
    Jag tycker jag läser så många som får tillbaka mensen 6 månader eller 1 år efter barnet föddes. Jag fick tillbaka min 5 månader efter men då har den varit oregelbunden och kommit 1 gång och sedan dröjt 2-3 månader till nästa gång.

Jag ville inte ha för tätt mellan barnen så jag hade p-medel fram tills barnets 1 års dag sedan var exet sugen på syskon så då så gav vi oss på det och hade tur att det tog sig på 1 försök.

När barn 2 föddes så hade jag ju kopprspiral (som är gratis) men fick så mycket problem så efter 6 månader tog jag ut den, fick p-piller iställer men mådde asilla av dom och var inte människa så efter 4 dagar funkade det inte längre så jag la det på hyllan.

Körde med kondom men så slrvade vi 1 gång exet och jag med avbrutet så vips gravid och nu 19 månader så man undrar vad exet har för superspermier.
  • acure
    needtobreathe skrev 2011-03-07 09:36:51 följande:
    Nu sticker jag iväg några timmar för att hämta C och kolla på hus! :) Är väl hemma igen runt 13, strax före! Så no worries om bebis här! ;D

Pinklove och Smålands.. hur går det för er? (Tjat tjat..) Hoppas klådan gett med sig iallafall för dig Småland!
    Hoppas huset är fint och att ni får det! Håller tummarna!

Här har det inte hänt mycket. Vaknade vid niotiden och har haft mensvärk i "vågor" sedan dess. Ibland måste jag andas mig igenom värken, men jag vågar inte hoppas på att det är något på gång, kroppen luras väl med mig gissar jag. Men jag vill så gärna få mitt barn nu. Min sambo jobbar dessutom till 23 hela veckan och ska jag gå över en massa dagar till så kommer den här veckan gå såååå långsamt utan någon hemma som sällskap. Hade ju varit perfekt om vi fick åka in idag! Orkar/vill inte ge mig ut på en massa äventyr ensam heller ifall något skulle dra igång, får väl bjuda hit folk så jag håller mig sysselsatt.
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-07 10:16:49 följande:
    Ego: haft en vidrig natt, har det inte varit kissepaus eller mensvärk så är det förvärkar och en massa jävla kli på magen, sovit lite, vankat lite, vilat lite och kiat som ett as!!

Ska ringa BM nu när de har teletid och KRÄVA hjälp för jag håller på att bli galen!
    har du pratat med bm?
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-07 10:22:39 följande:
    Telge:
    Hur blöder du nu när du inte räknar med graviditeten du har nu blödde du mkt då ?
    Har du mensvärk då med eller slapp du ?
    Hur många dagar blöder du nu då inte 12 hoppas jag

Jag blöder 7 dagar
    Jag blöder asmycket dag 2 och 3 och så mindre och mindre. Första dagen så blöder jag sådär. Blöder i 6 dagar och har ingen mensvärk alls, kan känna lite ibland. Det som stör mest är att sömnen blir fucking up när jag har den där hemska nattbindan på mig och liksom känner hur det rinner blod och det stör mig och jag sover rrent allmänt sämre strax före mens och under den. Tänkte söka för det

Nu måste jag fråga er andra gravida för jag håller på att bli knäpp på detta ,men har ni märkt att ni vkanade tidigare på morgonen när ni var nygravida? Jag vaknade idag kl 05.45 pigg, ägg, inte normalt för jag är jättemorgontrött annars, så jag fattar inte. Såhär har det varit sedan nån vecka innan jag plussade. Jag tror det är mina drömmar som är ganska röriga som väcker mig.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma