• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-03-07 10:26:33 följande:
    Sugar: Usch för illamående. Mitt kom ju tillbaks igår. Var bara ogjort att jag inte behövde spy kan jag säga.

Småland: Hoppas du fpr hjälp nu då. Det enklaste har kanske varit att hjälpt förlossningen lite på traven så bebis kommer!

Sofy: Hoppas huset är fint!
    Jag mår illa från morgon till kväll.
    Gravid v.7+1 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • Evve81
    telgebo skrev 2011-03-07 10:36:38 följande:
    Jag mår illa från morgon till kväll.
    Det gjorde jag tidigare men mest på kvällen. Jag har faktiskt klarat mig på jobbet även om jag spytt både på vägen dit och hem ibland

Ser att klockan är 10.40 och imorgon den här tiden är det RUL. Jag både längtar och är jättenervös!
  • acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-07 10:16:49 följande:
    Ego: haft en vidrig natt, har det inte varit kissepaus eller mensvärk så är det förvärkar och en massa jävla kli på magen, sovit lite, vankat lite, vilat lite och kiat som ett as!!

Ska ringa BM nu när de har teletid och KRÄVA hjälp för jag håller på att bli galen!
    Tänker på dig! Hoppas BM ger dig någon hjälp!
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-03-07 10:30:07 följande:
    Jag tycker jag läser så många som får tillbaka mensen 6 månader eller 1 år efter barnet föddes. Jag fick tillbaka min 5 månader efter men då har den varit oregelbunden och kommit 1 gång och sedan dröjt 2-3 månader till nästa gång.

Jag ville inte ha för tätt mellan barnen så jag hade p-medel fram tills barnets 1 års dag sedan var exet sugen på syskon så då så gav vi oss på det och hade tur att det tog sig på 1 försök.

När barn 2 föddes så hade jag ju kopprspiral (som är gratis) men fick så mycket problem så efter 6 månader tog jag ut den, fick p-piller iställer men mådde asilla av dom och var inte människa så efter 4 dagar funkade det inte längre så jag la det på hyllan.

Körde med kondom men så slrvade vi 1 gång exet och jag med avbrutet så vips gravid och nu 19 månader så man undrar vad exet har för superspermier.
    Okej men då är det min kropp som vill ställa sig i bättre klass haha och som fungerar som den skulle
    Får bara vara glad att den gjorde det och att den kom igång snabbt efter min förlossning
    Kommer på punkt haha snäll Fröken röd man har

Jag blöder ocskå 2 dagar kraftigare och sen normalt
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-03-07 10:39:22 följande:
    Det gjorde jag tidigare men mest på kvällen. Jag har faktiskt klarat mig på jobbet även om jag spytt både på vägen dit och hem ibland

Ser att klockan är 10.40 och imorgon den här tiden är det RUL. Jag både längtar och är jättenervös!
    Jag har inte mått såhär mycket illa i mina tidigare graviditeter att det suttit i från morgon till kväll.

Tänkte just att om 8 dagar vid den här tiden så vet jag hur in lilla bebis mår.

Det komme rgå bra på RuL imorgon Prommis Håller tummarna, du får lova att rapportera sedan när du varit där.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-07 10:43:10 följande:
    Okej men då är det min kropp som vill ställa sig i bättre klass haha och som fungerar som den skulle
    Får bara vara glad att den gjorde det och att den kom igång snabbt efter min förlossning
    Kommer på punkt haha snäll Fröken röd man har

Jag blöder ocskå 2 dagar kraftigare och sen normalt
    men helt regelbunden är den ju inte, 6:e förra månaden och 5:e denna gång för dig, men det är ju ganska regelbundet.

Jag hade 29 dagars cykel, Äl CD 15 och 13 dagars lutelafas, man lär sig ett och annat när man tempar med FF
  • acure
    sugarrush skrev 2011-03-07 10:21:01 följande:
    Jag har börjat må illa igen! Helkonstigt, jag är ju i vecka 12 och har inte mått illa på tre veckor.
    Okej, inte liiiika spännande som alla andras förlossningsförberedelser... Cool men ändå!

Smålands och pinklove, hoppas det händer ngt snart.
    Det hoppas vi också! :) Tack!

Trist att du mår illa igen! Samtidigt kan det vara skönt att ha lite symptom på graviditeten under de så kallade "spökveckorna" innan man börjar känna fosterrörelser. :) Men att må illa är fan det värsta nästan, hoppas det går över eller åtminstone är så milt att du står ut med det! :)
  • Smålands jänta i storstaden

Pinklove: hoppas det är något på G! Varje dag får man peppa sig själv med att såhär nära en förlossning har vi aldrig varit!

Står just nu i kö till BM, men verkar inte som om någon vill praya med mig! Men inte ger jag mig! Ska sitta med luren i örat tills de svarar!!

• sugarrush
    acure skrev 2011-03-07 10:46:34 följande:
    Det hoppas vi också! :) Tack!

Trist att du mår illa igen! Samtidigt kan det vara skönt att ha lite symptom på graviditeten under de så kallade "spökveckorna" innan man börjar känna fosterrörelser. :) Men att må illa är fan det värsta nästan, hoppas det går över eller åtminstone är så milt att du står ut med det! :)
    Tack!
    Ja, det är under kontroll, ligger bara i bakgrunden och pyr. Skönt att graviditeten verkar gå framåt dock! Man får vända det till ngt positivt!
    Fjärde gången gillt?
  • telgebo

ingen som sov sämre som nygravid?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma