• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-03-07 16:17:44 följande:
    nej hon är inte med ikväll. hon kommer vara med i trailern inför avsnittet hon är med i.. :)så håll utkik i trailern om du ser henne.. dvs inte ikväll.. men framöver
    Ska hålla utkik efter Odd, det kan du lita på, det ansnittet vill jag inte missa.

Tusan kan det inte bli den 15 mars nu!!! Jag vill veta att min lilla lever och att hjärtat slår och se det med egna ögon, jag kommer gråta dåav lycka, grät i onsdags, en del spänning och nervositet d. jag är så emotioenll denna graviditet, sitter och gråter av massa saker på TV och jag kommer väl gråta ikväll när jag ser på En unge i minuten ikväll så fram med en stooor näsduk blir alltid så rörd när bebisar föds, par gifter sig och så men nu är det ännu värre gråter när folk går vidare i mello tom, ha ha, sjukt.
    Gravid v.7+1 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • telgebo
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-07 16:40:41 följande:
    Telge: jo hon på apoteket varnade för trötthet men det känner jag inte av ett dugg just nu! Tog en tablett dirrekt vid 13.30 och har nu hunnit dammsuga hela lägenheten, städat hela toa och köket. Kan tillägga att jag inte städat sedan i sommras (har städerska som kommer och städar åt oss lyx javisst!) så tydligen kan man bli pigg av tabletterna oxå! men det värsta av klådan är borta!!!!!! Klart det kliar men till en rimlig nivå, nu behöver jag inte längra sitta med en gaffel och klia!
    Gaffel? Det ska jag skriva upp när klådan kommer på fötterna och ansiktet senare i graviditeten för jag kommer garanterat få Hepatos denna graviditet med? men man kan ju önska att man ska få njuta av det nångång också och slippa den skiten för det är tortyr med den klådan.

Sjönt att Tavegyl hjälper men tröttheten kommer ju inte pang bom utan det kan ta någon dag, jag var zombie ett tag tog ju 6 om dag, alltså maxdos.
  • telgebo

Jag måste bara tipsa om en så fin låt som jag bölar påt De oskattbara av One more time

• Längtan efter liten

Tänker på dig odd-vännen...

och även dig mabaja...

Längtan efter liten är stor
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-03-07 16:44:20 följande:
    Stackars Odd. Hoppas lillkillen piggar på sig. Vi var med Agaton på akuten många gånger när han var liten när d e isstänkte RS men sedan var det inte så. Dottern däremot har fått kruppliknande andnöd 2 gånger men då trodde de första gången att det var virus typ RS. Då var hon 2 första gången och 3 andra...... (År alltså)

Telge: Jag tror att det är på vintern det är högsäsong för RS

Sofy: Vi bor på 120 kvadrat i ett hus från 1976. Det är egentligen större men man räknar ju bara golvytan där man kan stå rak! Vi kan ju inte jämföra priset med er för vi har betalat 295 000 för det. Så vill ni köpa ett billigt hus kan ni flytta till Kramfors! För det ni får betala där nere för ett ruckel får man värsta lyxvillan här

VI har haft underbart väder och varit ute och åkt pulka idag. Jätteskönt! Nu längtar jag till påsk när vi ska till fjällen för det är underbart där uppe då om det är sol såklart!
    Ja bebis är beräknad den 24 oktober och vintern kom till Stockholm den 16 oktober förra året
  • kajsalisa

Hahaha Mabaja. Hade inte du Wilda i en kartong på bb?? ;)

• Evve81

Telge: jo men det brukar väl vara mest i januari - mars kanske. Så vinter var väl kanske att ta i.... Jag är ju av uppfattningen att man inte kan skydda sig mot baciller de finns ÖVERALLT. Det blir i alla fall svårare när man får barn nr 2 och förmodligen 3:an med.....

Min käre make är ju allergisk mot både det ena och det andra och vi trodde ju dottern var det med men hon reagerar inte någonting. Sonen däremot är väldigt pollen allergisk och när hans ögon och näsa rinner så är han även allergisk mot pälsdjur Nu är jag livrädd att nr 3 ska vara mest allergisk av dem allihopa för det är inte roligt...... Alla i vår omgivning har pälsdjur. Vi ska ju åka med mina för'ldrar till fjällen på påsk så då får vi se hur det är med allergin. Ska nog se om man kan få allergitabletter utskrivet till honom.

• MCT79
    telgebo skrev 2011-03-07 16:53:22 följande:
    Ja bebis är beräknad den 24 oktober och vintern kom till Stockholm den 16 oktober förra året
    Fast sjukdomsvinter och vädervinter är inte riktigt samma sak...  Skrattande
    nu jeklar...
  • 3 barns mamma84

Odd -  Ni finns i mina tankar krammar om er hårt ..
    Hoppas ni snart kommer hem gumman du och din familje ..

Nu har vi varit och handlat sambon körde mig för att hämta ebba från dagiset för jag kan inte gå då det rinner i byxan (jobbigt) kan inte sova så bra då jag blöder för då händer det olycker
    Pinsamt ..
    Jobbiga barn här hemma ebba är snäll men Amadeus testar oss styp i ett !!
    Fyfan jag blir knäpp ..

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma