• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Sofy; gulgrönt snoraktigt för min del...

• Evve81

Maria: Tack. Jag tror inte man berätta kön här. Står i alla fall så på info bladet. Vi tog reda på med sonen men inte denna gång. Det ska få vara en överraskning!

• FruW

Sofy kul med hus!! Vill bara tipsa dig om att kolla radonhalterna, du kan fråga om de gjort ngn mätning, eller så ringer ni miljöförvaltningen. Ni kan oxå göra en snabbmätning om det inte är mätt tidigare. Är det höga värden kan det bli dyrt!

Är det kommunalt vatten o avlopp? Om inte, ring miljöförvaltningen o fråga om tillstånd o ev krav, o fråga mäklaren eller säljaren vilken teknik avloppet består av. Är det eget vatten så begär att säljaren gör ett vattenprov (bakteriologiskt, kemiskt + radon om brunnen är borrad). Att göra nytt avlopp eller borra ny brunn kan bli riktigt dyrt!

Kanske visste ni redan detta, men är lite skadad från jobbet, o många missar detta när man letar hus, o får lägga pengarna här istället...

Gör ett litet inlägg i husdebatten.. Vi har bott i vårt hus i snart 3 år, villa på 91 m2, lika stor källare o vind (massa förvaring) 3 sovrum (varav två känns väldigt tomma). Huset är byggt 1964 o har blandat renoveringsbehov. Tomt på ca 800 m2, mysig altan, ska bygga trädäck i vår där vi kan äta frukost i sommar :)

Stor kram till er alla, hoppas några bebisar snart kikar ut!!

• acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-07 19:13:47 följande:
    Pinklove: mår nog som dig.. Ganska så labil faktiskt, började böla när jag tog en promenad till Apoteket innan, bara sådär, så rann tårarna och gick inte att stoppa! På nått sått så känns det som om det inte kommer komma någon bebis, varje dag som går känns det som om bebisen kommer längre och längre ifrån, jag vet helt sjukt och egentligen inte alls sant.

Tabletterna funkar helt okej! klart det kliar fortfarande men inte i närheten av den hemska klådan jag hade innan! Kanske att jag får sova inatt! (förutom kissepauser, förvärkar och ont i kroppen då) men bebisen är så rolig, varje gång jag kliar på magen blir det en himla fart på honom! måste vara ljudet
    Jag förstår dig precis! Hoppas verkligen att det är vår tur snart! Iallafall innan veckan är slut hade jag varit tacksam för!

Låter mysigt att bebisen reagerar när du kliar på magen. Den kontakten kommer man nog sakna efteråt, även om jag längtar SÅ till att inte vara gravid, jag kan det här nu, med RÅGE!!! :)
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2011-03-07 17:14:40 följande:
    Hahaha Mabaja. Hade inte du Wilda i en kartong på bb?? ;)
    Nej jag hade inte Wilda i en kartong. Jag höll på att dö av skratt när jag hörde det där. Daniel kollade konstigt på mig när jag satt och tokskrattade inne i väntrummet... Sen när jag berättade så skrattade han med! HAHA
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    Sofy: Första och andra slemmisen som släppte var gröngul gele typ. Sista gången var det en blodblandad slemklump....

Prommis: Lycka till imorgon på rul!
  • Mabaja

Bara jag igen. Odd var med i introt i dagens program... När hon fick upp Vidar på bröstet!

och ang Odd och Vidar så funderar de nu på cpap för lillkillen! :(

och OJ vad jag missat när det gäller att föda barn.. Jag vill också lukta på gamla hundöron och annat! :) Ligga inne i rummet och skämta och skratta lite... Det hann ju inte vi.

• kajsalisa

Jag kände inga hundöron ;) Däremot tyckte jag att rösten blev konstig av gasen...
    För mig som inte vet, vad är cpap?

• Smålands jänta i storstaden

Va faan varför kollade jag på detta!? Är ju livrädd för att föda nu! Pinklove: titta INTE på detta förens efter din förlossning säger jag bara! Tårarna bara sprutar på mig nu.....

• telgebo

Är man rädd för smärta och akut snitt så ska man nog inte se veckans En unge i minuten.

jag tyckte mig se Odd i trailern där ibörjan av avsnittet, men det var bara snabbt

Gravid v.7+1 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma