• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe

Men om min ligger rätt, är det inte lite tidigt? v 33 mot helgen nu!?

• Längtan efter liten
    Muffe skrev 2011-03-07 13:13:01 följande:
    nej det är inte tidigt alls...min har legat rätt den vecka 27 ung.
    och dottern var tidig hon också :D
    de har ju sin favorit ställning :D
    Längtan efter liten är stor
  • kajsalisa
    Muffe skrev 2011-03-07 13:13:01 följande:
    Nähe då. Ted låg likadant i magen från strax efter v 30. Tänk att det ska vara så kul att sparka på revbenen... ;)
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-03-07 12:27:34 följande:
    men det r 3 4 månader mellan dec och apr men du kanske inre gjorde försök att få bebis jan feb mars då.

Jag blödde i 12 dagar vid mitt ma och 3 dagar efter blödningen slutade så visade ägglossningstestet positivt men jag vet inte om jag hade det då men positivt var det iaf och tempen indikerade på det, men gravid blev jag inte.
    När jag fick ma 15 dec så sa läkaren att jag skulle vänta 1 mens innan och det gjorde jag 12 jan kom mensen tillbaks igen och jag och sambon vi pippade på men igen försök då jag var rädd hade inte smällt detta då.
    Och mensne kom inte i hela feb månad sen mars pippade vi på som kaniner när mensen kom 10 mars så pippade vi efter sen med då jag fick stegring och vipps så blev jag gravid
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Solen är på topp precis som den ska vara i en vårdag och elias sover och jag har öppnat fönstrena och stängt av elementet och städat huset
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • kajsalisa

Nu har vi sett till både Småland, Pinklove och Sofy idag. Men var är Happi? Hon kan inte ha mer än en vecka kvar till bf va?! Är hon iväg och föder barn månntro?
    Är du här Happi? Happi?

• Safireee

Nu blir det VUL på onsdag. Är nervös och förväntansfull. Har verkligen längtat till detta. Alla tre missfall har ju skett innan vecka 7 och då har ju inget gått att se vid VUL. Men på onsdag SKA jag se ett hjärta slå! Solig

Har även tagit Lergigan sedan i lördags och det hjälper mycket! Men lite småillamående är jag fortfarande och aptiten är urdålig. Har gått ner 4 kg på ca 2 veckor.... värsta bantningskuren det här! (tränade intensivt i fyra månader precis innan jag plussade men då hände inte ett skit! (åt nog för mycket mat)). Har blivit väldigt darrig och svag och igår kunde jag knappt gå utan att allt snurrade. Men idag lyckas jag faktiskt jobba lite hemifrån samt lämna på förskolan. 

Första graviditeten var inte nåt alls i jämförelse med detta. Hoppas att det klingar av snart. Har så sjukt starka symptom (vilket iofs är bra). Har varit lite sådär levande-död i två veckor nu. Rynkar på näsan 

Men nu är det mindre än 5 veckor kvar till vecka 13 och om exakt två dygn har jag sett lillkotten i magen!  

Molly - okt-07, v.7+1 (BF okt-11)
  • acure
    kajsalisa skrev 2011-03-07 13:51:29 följande:
    Nu har vi sett till både Småland, Pinklove och Sofy idag. Men var är Happi? Hon kan inte ha mer än en vecka kvar till bf va?! Är hon iväg och föder barn månntro?
    Är du här Happi? Happi?
    Ja, jag börjar undra samma sak, hon har inte varit inloggad sedan i lördags så det kanske är något på gång där... håller tummarna!!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma