• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe

Mabaja, du är galen som vill bli gravid igen Jag skulle nog inte palla det så tätt tror jag, illamående och allt...

Jag är lite orolig över maten igen. Jag äter inte mycket. Åt inte stora portioner förut och äter väl ungefär samma storlek nu också, det tar liksom stopp efter en kort stund nu för det känns som det är ngt i vägen och sen mår jag illa om jag äter för mkt...
    Undrar om det är skadlig för bebis om jag äter som en myra (som alla säger)

försöker att stoppa i mig nötter, frukt och sånt men jag vet inte om jag äter för lite. Hur vet man det?
    Vikten ökar ju dock så det är väl bra...

Sitter coh funderar på hur bebis ligger egentligen, det sparkar ena stunden på båda sidorna, liksom under mina bröst, och sedan helt plöstligt långt ner och på höger sida... skumt

• sugarrush

Du kanske har en akrobat i magen sötfilur!

• Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-07 11:53:54 följande:
    Mabaja, du är galen som vill bli gravid igen Jag skulle nog inte palla det så tätt tror jag, illamående och allt...

Jag är lite orolig över maten igen. Jag äter inte mycket. Åt inte stora portioner förut och äter väl ungefär samma storlek nu också, det tar liksom stopp efter en kort stund nu för det känns som det är ngt i vägen och sen mår jag illa om jag äter för mkt...
    Undrar om det är skadlig för bebis om jag äter som en myra (som alla säger)

försöker att stoppa i mig nötter, frukt och sånt men jag vet inte om jag äter för lite. Hur vet man det?
    Vikten ökar ju dock så det är väl bra...

Sitter coh funderar på hur bebis ligger egentligen, det sparkar ena stunden på båda sidorna, liksom under mina bröst, och sedan helt plöstligt långt ner och på höger sida... skumt
    det är för att bebisen ligger och trycker.. :) Ät lite men ofta... Jag åt inte heller mycket.. Frukost, lunch och ibland middag...

om du känner starka sparkar så är det troligen fötterna eller knäna du känner.. är det lite svagare så är det troligen armarna. Så om huvudet ligger neråt är det nog händerna du känner på höger sida långt ner... och fötter eller knän högt upp i magen, under bröstet.

Illamående har jag inte så mycket problem av, har haft bulimi i många år så illamående har jag haft många ggr, dvs i samband med att jag ätit! så att vara illamående i en graviditet var inte så jobbigt, ävne om jag spydde sista gången i v 29, :)

Sen har jag ju världens snällaste Wilda så hade jag haft en jobbigare första period så hade jag nog haft andra tankar! :)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • färnik
    Sofy: alltså jag tycker det låter som om Devin tänker komma ut och se på världen rätt snart, åtminstone inte om så lång tid som en månad... (men kom ihåg ditt löfte nu! =))

EGO: I morgon är det stor dag för mig, TUL (+flöde+ctg) och igångsättningsbedömning. Jag är så nervös! Livrädd att de ska bedömma mig helt omogen och inget kunna göra... Jag vill ha ut den här ungen NU, om jag ska lyckas behålla mitt förstånd, känns det som... =/

Först psykologen 10, och sedan det här kl 11. Mitt absolut högsta önskan är förstås att jag inte ska komma hem igen förän bebis är UTANFÖR magen, men det är väl att hoppas på för mycket... Men en igångsättningstid ett par dagar senare, kanske? Det kan också vara okej...

• telgebo
    färnik skrev 2011-03-07 12:06:45 följande:
    Sofy: alltså jag tycker det låter som om Devin tänker komma ut och se på världen rätt snart, åtminstone inte om så lång tid som en månad... (men kom ihåg ditt löfte nu! =))

EGO: I morgon är det stor dag för mig, TUL (+flöde+ctg) och igångsättningsbedömning. Jag är så nervös! Livrädd att de ska bedömma mig helt omogen och inget kunna göra... Jag vill ha ut den här ungen NU, om jag ska lyckas behålla mitt förstånd, känns det som... =/

Först psykologen 10, och sedan det här kl 11. Mitt absolut högsta önskan är förstås att jag inte ska komma hem igen förän bebis är UTANFÖR magen, men det är väl att hoppas på för mycket... Men en igångsättningstid ett par dagar senare, kanske? Det kan också vara okej...
    Lycka till imorgon.
    Gravid v.7+1 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-03-07 11:43:52 följande:
    Fick inte du ma i dec 09? Och så blev du gravid i mars 10? Det är ju 3 månader.

Denna gången tof det 19 månader.

Började försöka i juni 09 och blev gravid i april 10, det är ju 11 månader men gjorde 7 försök totalt och på sjunde tog det sig men ledde till MA i maj 10 i v.7+1 (som jag är i idag) och sedan började jag försöka igen i juni 10 och plussade i februari 11 så det tog 10 månader.
    15 dec ma + på stickan början på apil månad bf enligt mens 15 dec men enligt ul o rul sen ägglossning enligt bm 22 dec
    blödde 7 dagar efter mitt ma och ägglossningen kom 4 dagar efter mense/ma bloder
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

åååh jag ska träffa en mamma från fl på ons hon är svensk o bor i dk som jag woooohoooo vi pratade nyss via telefon

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-07 12:13:57 följande:
    15 dec ma + på stickan början på apil månad bf enligt mens 15 dec men enligt ul o rul sen ägglossning enligt bm 22 dec
    blödde 7 dagar efter mitt ma och ägglossningen kom 4 dagar efter mense/ma bloder
    men det r 3 4 månader mellan dec och apr men du kanske inre gjorde försök att få bebis jan feb mars då.

Jag blödde i 12 dagar vid mitt ma och 3 dagar efter blödningen slutade så visade ägglossningstestet positivt men jag vet inte om jag hade det då men positivt var det iaf och tempen indikerade på det, men gravid blev jag inte.
    Gravid v.7+1 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • Smålands jänta i storstaden

Väntar på att BM ska ringa upp mig nu, hon skulle försöka fixa en läkartid till mig, sa att jag inte pallar detta kliande ifall jag ska försöka föda barn oxå! Är så trött/frustrerad att tårarna började rinna när jag pratade med henne men tack och lov så pratade hon så mycket så hon märkte nog inte det! Hatar att gråta så att folk märker det.

Ska även lämna blodprov imorgon på morgonen (fastande) bara för att utesluta att det är något med levern...

Så vanligt BM möte på torsdag och då kommer jag inte gå där ifrån förens de gör något! Värsta fall får de släpa mig genom dörren och låsa mig ute för nu orkar jag snart inte mer!!!

• Smålands jänta i storstaden

Sötfilur; försök äta ofta men lite? Bebisen tar vad den vill ha ändå det är du som blir utan bara!

Låter nog som om din bebis ligger rätt, huvudet ner och rumpan upp på TUL senast så låg min med ena benet vid höger revben och sparkade med ena foten och den andra foten vid vänster revben och sparkade! Kraffsar låååångt ner i magen men jag känner mer från händerna än vad jag känner från fötterna, har dock moderkakan i framvägg högt uppe.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma