• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-03-07 17:49:23 följande:
    Telge: jo men det brukar väl vara mest i januari - mars kanske. Så vinter var väl kanske att ta i.... Jag är ju av uppfattningen att man inte kan skydda sig mot baciller de finns ÖVERALLT. Det blir i alla fall svårare när man får barn nr 2 och förmodligen 3:an med.....

Min käre make är ju allergisk mot både det ena och det andra och vi trodde ju dottern var det med men hon reagerar inte någonting. Sonen däremot är väldigt pollen allergisk och när hans ögon och näsa rinner så är han även allergisk mot pälsdjur Nu är jag livrädd att nr 3 ska vara mest allergisk av dem allihopa för det är inte roligt...... Alla i vår omgivning har pälsdjur. Vi ska ju åka med mina för'ldrar till fjällen på påsk så då får vi se hur det är med allergin. Ska nog se om man kan få allergitabletter utskrivet till honom.
    Jo du har rätt men har man arttros så är vintern är ett rent helvete för mig och nu då...ISGATA är ju livrädd att halka och går som en gammal tanta och omvägar och mitt i vägen där bilarna åker för att där det mindre halt.

Jo RS virus är väl kanske från november men på BB får inte syskom komma in pga RS virus under hela hösten och vintern och på södetrtälje inte alls och man får inte ens gå ner i cafeterian utan då måste man skriva ut sig först, men jag lyckades faktiskt få in mina 2 barn där när jag hade mina värkar för femtielfte gången med 3:an.

Min son han var laktoskänslig som spädbarn och dotter 1 är laktosintoerans gud vad vi fickj hålla på henne för att få dignos och fick psylbryt på dagis gennes på personalen som gav henne mat som hennes mage reagerade. Mina barn var sjuka i 1 hl månad innan 3.an föddes och dagar innan dottern föddes så trodde läkarna att det var vattjkoppor på G men det var det inte. Min yngsta dotter har varit den som varit mest sjuk, förkyld från 5 månader och konstant nästan och 5 örininflammationer på 4 månader och så magsjuka och så grädden på moset förkylningsstama och nu senast vråldålig o vattjkopppor med koppor överallt tom i hårbotten, stackars liten.

Får se hur det blir med 4an menb ge sig ut i julhandeln känns ju lagom scary med en liten 2 månaders
    Gravid v.7+1 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-07 17:51:32 följande:
    Fast sjukdomsvinter och vädervinter är inte riktigt samma sak...  Skrattande
    kanske inte nej, men det kändes som vinter med den kylan
  • 3 barns mamma84

Hur vet man dom fått RS ??

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-07 18:06:18 följande:
    Hur vet man dom fått RS ??
    tungandad va
  • acure

Ni som ska se En unge i minuten ikväll kan inte ni rapportera efteråt om ni tycker att det är lämpligt för mig att se på tv4play i efterhand eller inte?

Jag har blivit rådd av min barnmorska att inte titta på det förrän efter vår förlossning eftersom jag blir så uppskrämd av allt och tror att det värsta ska hända...

Jag tänkte dock om de ikväll visar helt exemplariska förlossningar utan större komplikationer så kan det snarare vara nyttigt för mig att titta på det så jag känner mig lite lugnare. Så snälla rara ni som ska titta kan väl meddela efteråt vad ni tror? :)

Tusen tack på förhand!

• 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-03-07 18:09:39 följande:
    tungandad va
    tungandas ?
    men det finns mer ju som förskylning hostar torr blöja
  • kajsalisa

Men Gud Telgebo, du verkar verkligen ha råkat ut för varenda åkomma som är möjlig...

• Muffe

Jag tror att kvällens avsnitt ska handla om en förlossning som börjar bra men som blir akut snitt, läste det i nån tidning

• 3 barns mamma84

feber

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma