• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-03-07 10:46:05 följande:
    men helt regelbunden är den ju inte, 6:e förra månaden och 5:e denna gång för dig, men det är ju ganska regelbundet.

Jag hade 29 dagars cykel, Äl CD 15 och 13 dagars lutelafas, man lär sig ett och annat när man tempar med FF
    denna gången ??

ebba första ligg
    amadeus 5 månader
    ma 6 månader
    elias på första försöket efter ma

min mens är regelbunden har 28 i cykel
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • sugarrush
    telgebo skrev 2011-03-07 11:00:31 följande:
    ingen som sov sämre som nygravid?
    Jo jag! Jag gör det fortfarande. Men nuförtiden är det oftast för att jag måste kissa mitt i natten och efteråt är det svårt att somna om.
    Fjärde gången gillt?
  • Muffe
    sugarrush skrev 2011-03-07 11:35:29 följande:
    Jo jag! Jag gör det fortfarande. Men nuförtiden är det oftast för att jag måste kissa mitt i natten och efteråt är det svårt att somna om.
    Njut nu, värre blir det Sen har du en stor mage i vägen som bara funkar att ligga på om man bunkrar upp med kuddar osv...

Jobbar du Sugar? Visst är det svårt att koncentrera sig på jobbet?
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-07 11:05:01 följande:
    denna gången ??

ebba första ligg
    amadeus 5 månader
    ma 6 månader
    elias på första försöket efter ma

min mens är regelbunden har 28 i cykel
    Fick inte du ma i dec 09? Och så blev du gravid i mars 10? Det är ju 3 månader.

Denna gången tof det 19 månader.

Började försöka i juni 09 och blev gravid i april 10, det är ju 11 månader men gjorde 7 försök totalt och på sjunde tog det sig men ledde till MA i maj 10 i v.7+1 (som jag är i idag) och sedan började jag försöka igen i juni 10 och plussade i februari 11 så det tog 10 månader.
    Gravid v.7+1 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • Mabaja

Jag tyckte om min mage fram till v 38.. Sen började mina förvärkar med 3-4 min mellanrum lite varje dag... Då var det inte lika roligt att gå i fyra veckor till... Jag var ju enorm jämfört med många andra här i tråden och jag trivdes fint med den jättemagen- folk frågade mig i v 25-27 om det inte var dags att föda snart... :) Men jag längtar till nästa jättemage!

Snart är min kropp redo med för nu börjar det onda i knäna släppa, det kom i v 41 för mig och har hållt i sig i fem mån...

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Muffe

Jag tycker ca 3 veckor till vore lagom, sen kan jag gärna föda! då är nog allt klart och fixat!

• telgebo
    sugarrush skrev 2011-03-07 11:35:29 följande:
    Jo jag vaknar också av att jag är kissnödig trots att jag kissar precis innan jag lägger mig och innan jag blev gravid så klarade jag hela natten utan att kissa på natten. Nu vaknar jag av att jag måste kissa eller att solen lyser in i sovrummet vid 06 tiden (bor i österläge) smått ittiterande, men inatt vaknade jag av röriga drömmar diskussioner på Fl, mm och så går jag upp en stund och så försöker jag somna om och det går till slut., men jag brukar annars vara trött och seg ocg kunna sova till 10 på helger.
  • Mabaja

Blir det fler barn här ska jag sikta in mig på att gå över två veckor. Wilda behövde tydligen lite extra tid att växa på sig så nästa kanske behöver samma! :)

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • sugarrush
    Muffe skrev 2011-03-07 11:39:58 följande:
    Njut nu, värre blir det Sen har du en stor mage i vägen som bara funkar att ligga på om man bunkrar upp med kuddar osv...

Jobbar du Sugar? Visst är det svårt att koncentrera sig på jobbet?
    Ja det är skitsvårt att koncentrera sig.

Och det är ännu svårare att dölja sin mage! Jag klär mig så bylsigt det går, men nu tycker jag det syns ändå! Håller in magen som FAN när jag ska upp och röra mig från kontorsstolen, men idag såg jag två som sneglade mot min mage... Tänkte offentliggöra nästa vecka efter KUB så fram tills dess får jag nog hålla mig undan alla kollegorna.

Nu är jag så hungrig att jag mår ILLA, måste fixa matmatmat innan jag spyr över tangentbordet!
    Fjärde gången gillt?
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-03-07 11:44:01 följande:
    Jag tyckte om min mage fram till v 38.. Sen började mina förvärkar med 3-4 min mellanrum lite varje dag... Då var det inte lika roligt att gå i fyra veckor till... Jag var ju enorm jämfört med många andra här i tråden och jag trivdes fint med den jättemagen- folk frågade mig i v 25-27 om det inte var dags att föda snart... :) Men jag längtar till nästa jättemage!

Snart är min kropp redo med för nu börjar det onda i knäna släppa, det kom i v 41 för mig och har hållt i sig i fem mån...
    Jag hade jättemage med alla mina 3 och folk frågade flera månader innan bf har du inte åkt in än? Nää svarade jag det är 3 månader kvar och minen på personerna som frågade var ju rolig att se

Räknar med att jag kommer bli enorm denna gpngen med och jag kommer få bo i mina stoooora mammamysbyxor. Mina stooora snickarbyxor gick inte på på slutet, först knäppte jag upp alla knäppar och sket i att knäppa hängslena men till slut gick dom inte över magen fick då bo o maammysbyxor och dom var på bristningsgränsen och tröjor med världens glipa såg inte inte kul ut som tur var det med mild februari 2008 i stockhokm så det gick ju ocxh sedan låg jag mest inlagd på sjukan då.

På förlossningen gick inte skjortan att knäppa över magen och ctg banden fick dom förlänga, ha ha.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma