• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe

Ang priser.. min lägenhet jag hade (som vi sålde i september) kostade bara den 1 mille, för 28 kvm!! Helt jävla insane.

• 3 barns mamma84
    Muffe skrev 2011-03-07 16:00:27 följande:
    vad?
    Ja hon är inne enligt mabaja i den andra tråden men jag kanske läste fel ?? :-/
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Mabaja

Nej ni har inte läst fel...

Vidar ligger inne för rs och får syrgas, iaf igår, för han låg på gränsen i värden när han låg utan syrgas.. vad jag förstod på Odd så hade de legat inne sen i lördags...

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja

apropå sjukhus... Ni måste bara höra gårdagens roliga..

Det kom in en utländsk familj som frågade personalen inne på barnakuten om de kunde hjälpa de att hitta ett litet barn som var inlagd.. Personalen frågar efter namn och personnummer och en går iväg och tittar.. Kommer tillbaka och säger att de kan tyvärr inte hjälpa till för att de har så mycket patienter inne på akuten, men hänvisar de till att kontakta familjen... och då säger den utländska familjen

"Men han ligger i en sån där kartong"

Personalen kollar lite konstigt och säger sen "en kartong, du menar kuvös?

"ja en sån där låda"

personalen: "Är det en liten bebis ni ska hälsa på"

"ja han är två dagar gammal"

• telgebo

Nej stackars lilla Vidar och jädra rs-virus. Jag kommer vara jätterädd för det när jag får min lilla i oktober om allt går bra.

Min äldsta dotter var vråldålig hon när hon var 5 månader och jag trodde hon skulle dö, flera turer till akuten med henne innan hon blev så dålig att dom äntligen tog oss på allvar och hela familjen var sjula, dottern hade haemophiluz influanzae eller hur det nu stavas och jag hade det med+ lunginflammation och exet hade också lunginflammation och sonen som annars åker på allting han var frisk som en nötkärna tack och lov.

Hoppas Vidar blir bättre snart.

Men i kvällens avsnitt så är inte odd med va? Eller?

Gravid v.7+1 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • Mabaja
    telgebo skrev 2011-03-07 16:15:56 följande:
    Nej stackars lilla Vidar och jädra rs-virus. Jag kommer vara jätterädd för det när jag får min lilla i oktober om allt går bra.

Min äldsta dotter var vråldålig hon när hon var 5 månader och jag trodde hon skulle dö, flera turer till akuten med henne innan hon blev så dålig att dom äntligen tog oss på allvar och hela familjen var sjula, dottern hade haemophiluz influanzae eller hur det nu stavas och jag hade det med+ lunginflammation och exet hade också lunginflammation och sonen som annars åker på allting han var frisk som en nötkärna tack och lov.

Hoppas Vidar blir bättre snart.

Men i kvällens avsnitt så är inte odd med va? Eller?
    nej hon är inte med ikväll. hon kommer vara med i trailern inför avsnittet hon är med i.. :)så håll utkik i trailern om du ser henne.. dvs inte ikväll.. men framöver
  • Smålands jänta i storstaden

Sofy: jo då kullen var jag på för ca 5 år sedan. Blev störtkär i min sambo på gran canaria i december och juni tog jag första "bästa" jobbet och flyttade upp hit! ångrar det inte en sekund, dock så ångrar jag jobbet lite men efter några månader fick jag ett vik på barnkortids i kärrtorp, underbara jobb!!!

Kerstin är kvar stackarn, har en kompis som fortfarande jobbar kvar där, men hon är inte glad på stället vill jag lova! Jag vara bara på violen (den värsta avdelningen med personal) känner inte igen namnen du skrev när jobbade de där? Vart var du när du var där? Träffade du en liten kille från typ chile eller nått med maaaaassor med energi som hette Emi?! Vilken nostalgi det blev nu

• Smålands jänta i storstaden

Telge: jo hon på apoteket varnade för trötthet men det känner jag inte av ett dugg just nu! Tog en tablett dirrekt vid 13.30 och har nu hunnit dammsuga hela lägenheten, städat hela toa och köket. Kan tillägga att jag inte städat sedan i sommras (har städerska som kommer och städar åt oss lyx javisst!) så tydligen kan man bli pigg av tabletterna oxå! men det värsta av klådan är borta!!!!!! Klart det kliar men till en rimlig nivå, nu behöver jag inte längra sitta med en gaffel och klia!

• Evve81

Stackars Odd. Hoppas lillkillen piggar på sig. Vi var med Agaton på akuten många gånger när han var liten när d e isstänkte RS men sedan var det inte så. Dottern däremot har fått kruppliknande andnöd 2 gånger men då trodde de första gången att det var virus typ RS. Då var hon 2 första gången och 3 andra...... (År alltså)

Telge: Jag tror att det är på vintern det är högsäsong för RS

Sofy: Vi bor på 120 kvadrat i ett hus från 1976. Det är egentligen större men man räknar ju bara golvytan där man kan stå rak! Vi kan ju inte jämföra priset med er för vi har betalat 295 000 för det. Så vill ni köpa ett billigt hus kan ni flytta till Kramfors! För det ni får betala där nere för ett ruckel får man värsta lyxvillan här

VI har haft underbart väder och varit ute och åkt pulka idag. Jätteskönt! Nu längtar jag till påsk när vi ska till fjällen för det är underbart där uppe då om det är sol såklart!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma