• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-07 15:30:05 följande:
    Sofy: ja Ekerö är fint, ligger dock lite för långt bort för min smak, har dock jobbat där! Äldreboendet kullen.... Suck de värsta månaderna i mitt liv!!

Men det är nog skillnad när du kommer där ifrån och underbart med hus när man bildar familj, tänk bara öppna altanen och släppa ut Devin och leka! Skönt för honom att slippa sitta och hacka i asfaleten med spaden, nu kan han ju gräva i en sandlåda!
    Haha vaaa på Kullen!?! När då? Min syssling Rebecka jobbade där mååånga år innan hon bytte till Attendo vid Globen för nått år sen, även Sandra en annan tjej som kommer från Adelsö men som nu bor i Skogås, Sara - en blond tjej, och Aislinn.. Någon du känner igen?

Jag "jobbade" där 1 v för mååånga år sen, kan de varit -06 kanske.. men då var vad hette hon, Kerstin trorjag.. platsansvarig..

HHAHAHA! Ja eller hur.. lite skillnad på balkongen (typ 5 kvm) o tomten 3650 kvm.. ;) Aaaaningens större kanske.. ne men de vore guld! Och som du säger, är man därifrån från början så är man ju van vid avståndet, så de stör mig faktiskt inte.. tror de känns annorlunda o bo där också när man har sitt eget me sin familj, o inte bor hemma..
  • Mabaja

Sofy: Ja husköp är en hel djungel. Nu passade vi på att köpa loss ett radhus från hyresbolaget så då fick vi det lite billigare. :) Så när vi köper nästa hus- ja DÅ blir det till att tänka efter vad man verkligen vill ha.

samtidigt tänker jag "hur får ni tag på ett sånt billigt hus", som ni har tittat på. Innan vi flyttade hit var vi ute i hussvängen och här ute fick man små hus ala 50-60-tal med liten tomt för samma pengar... Och ja mycket renovering... ni får ju enorm tomt och ganska stort hus för samma peng... Är det billigare på Ekerö än Bålsta? =) Visserligen var Håbo tredje dyraste kommunen i hela Sverige för nåt år sen, men ändå! :)

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • needtobreathe
    Mamma till W skrev 2011-03-07 15:37:10 följande:
    Sofy: Ja husköp är en hel djungel. Nu passade vi på att köpa loss ett radhus från hyresbolaget så då fick vi det lite billigare. :) Så när vi köper nästa hus- ja DÅ blir det till att tänka efter vad man verkligen vill ha.

samtidigt tänker jag "hur får ni tag på ett sånt billigt hus", som ni har tittat på. Innan vi flyttade hit var vi ute i hussvängen och här ute fick man små hus ala 50-60-tal med liten tomt för samma pengar... Och ja mycket renovering... ni får ju enorm tomt och ganska stort hus för samma peng... Är det billigare på Ekerö än Bålsta? =) Visserligen var Håbo tredje dyraste kommunen i hela Sverige för nåt år sen, men ändå! :)
    Hahaha, bra fråga ang billigt hus ;) Priserna på Ekerö är annars SKYHÖGA! Men de här ligger liksom lite off.. inte så centralt om man säger så ;) Ut mot Färentuna.. så en bit ut mao.. annars är de 3-9 mille.. för ett ok hus.. så jag blev gladeligen överraskad! De är typ tomten man betalar för här, den som gör att priset är "högt..", huset i sig är ju som sagt i stort behov av renovering osv men tomten va guld! Men hellre billigare så man kan renovera mer, än dyyyrt o så kan man inte göra så mkt..

Dock enda huset ja sett som är så billigt.. annars går radhusen mer centralt men i mindre attraktivt område på samma peng, o då skiter ja hellre i de.. där vill ja inte bo.. ;D
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-07 13:46:30 följande:
    När jag fick ma 15 dec så sa läkaren att jag skulle vänta 1 mens innan och det gjorde jag 12 jan kom mensen tillbaks igen och jag och sambon vi pippade på men igen försök då jag var rädd hade inte smällt detta då.
    Och mensne kom inte i hela feb månad sen mars pippade vi på som kaniner när mensen kom 10 mars så pippade vi efter sen med då jag fick stegring och vipps så blev jag gravid
    ok, jag fick inga restriktioner alls att vänta, så när jag hade slutat blöda efter ma t så började jag försöka igen.

småland: Skönt att du fått Tavegyl, det lindrar kådan, men tänk på att man kan bli väldigt trött av dom.
    kajsalisa skrev 2011-03-07 13:51:29 följande:
    Nu har vi sett till både Småland, Pinklove och Sofy idag. Men var är Happi? Hon kan inte ha mer än en vecka kvar till bf va?! Är hon iväg och föder barn månntro?
    Är du här Happi? Happi?
    hon har bf den 15 mars om jag inte missminner mig, alltså tisdag nästa vecka.
    Safireee skrev 2011-03-07 13:55:51 följande:
    Nu blir det VUL på onsdag. Är nervös och förväntansfull. Har verkligen längtat till detta. Alla tre missfall har ju skett innan vecka 7 och då har ju inget gått att se vid VUL. Men på onsdag SKA jag se ett hjärta slå! Solig

Har även tagit Lergigan sedan i lördags och det hjälper mycket! Men lite småillamående är jag fortfarande och aptiten är urdålig. Har gått ner 4 kg på ca 2 veckor.... värsta bantningskuren det här! (tränade intensivt i fyra månader precis innan jag plussade men då hände inte ett skit! (åt nog för mycket mat)). Har blivit väldigt darrig och svag och igår kunde jag knappt gå utan att allt snurrade. Men idag lyckas jag faktiskt jobba lite hemifrån samt lämna på förskolan. 

Första graviditeten var inte nåt alls i jämförelse med detta. Hoppas att det klingar av snart. Har så sjukt starka symptom (vilket iofs är bra). Har varit lite sådär levande-död i två veckor nu. Rynkar på näsan 

Men nu är det mindre än 5 veckor kvar till vecka 13 och om exakt två dygn har jag sett lillkotten i magen!  
    lycka till på onsdag, jag får hålla mig till tåls till nästa vecka
    Gravid v.7+1 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2011-03-07 15:30:30 följande:
    Jaa, de är skitbra i såna här lägen! ;)
    MCT79 skrev 2011-03-07 15:22:48 följande:
    Himmel vad det har skrivits här idag... vet inte vad jag ska börja ens.... guldfiskminne...

Sofy, kul med huset! Jag tycker absolut ni ska våga lite! Vi la ett bud under utgångspris på det här och fick det. När förra ägarna köpte det var det i ett gräsligt skick så de har gjort ett enormt jobb även om vi sett att en del hade kunnat göras bättre såhär när man har bott ett tag....
    Hus är underbart, men det äter pengar..alltid. Vi brukar skojja och säga att det är husets pengar och vi lånar lite till mat varje månad.. haha!
    Jag är inte den som är den ;) Så jag vågar absolut köra in ett jävligt skambud.. de är verkligen inte värt 1,8 med det renoveringsbehov som behövs. Dom har inte gjort någonting på huset sen dom flyttade in där.. o taket är inte bytt på 48 år (!!!) Pappa hittade dock massa "fel" o brister som han körde över mäklaren me när han snackade, hon försökte o sa att man kunde göra si o så me ex golvbrunnen, pannan (pumpen eller va de nu va..) osv.. men nä, tror pappa kan de liite bättre än henne så hon blev ganska paff o hade inte mycke o säga sen, haha. Bra ändå o ha honom me som är SÅ kunnig, så man inte köper ett hus o sen står man där..

Som sagt, akuta saker är taket som måste bytas omgående, badrummet har en duschkabin nu för de är inte fuktspärrat därinne o så är de bakfall, pannan (pumpen?) är från 63 (!!!) o kanske behöver förnyas liiite.. tilläggsisolering, måla om, fixa kök, rör som är feldragna i kök osvosv.. en hel del men ändå helt klart beboeligt! Man får ju dock slå ut det på ett par år också, man kan ju inte göra allt direkt.. de akuta först, resten får man ta senare..

Hahaha, kan tro de ja ;) Att hus äter pengar alltså.. hur stort bor ni? Om man får fråga så fräckt? :/
    Ja jobb finns det alltid att göra... det som var akut med vårt hus var taket.. så det bytte vi i juni förra året... 50000 kr....wohooo.. Det var orginaltak från 1946 som låg på...
    Vi betalade 1,8 mille för vårt.. men det är rätt litet. 136kvm med källaren... Två rum i källaren går att bo i annars är det typ gammalt garage, pannrum, pelletsförråd, matkällare och förråd.
    Men det är perfekt med källare för förvaring.. ;)

När vi köpte det så var badrummet nyfixat (eller ja... 4 år) kanske inte i vår smak men skitsamma.. alla vattenledningar och stammar bytta, omdränerat, elrenoverat, sen alla ytskikt..
    Vad jag har förstått på grannarna hade de gjort ett jättejobb med k'llaren för där ramlade putsen av väggarna... fräscht där nere nu!

Köket är pyttelitet men det finns matplats i vardagsrummet om man vill, orginalkök från -46... så massor med förvaring trots liten yta. Man kan sitta 4 i köket och äta också.

Med facit i hand hade jag kanske velat ha nått större...  meeen.. jag älskar utseendet på det, jag älskar vår stooooooora altan med perfekt solläge, å trädgården kommer bli riktigt najs när vi är klara med den.
    Den var på 2000 kvm som orginal men har styckats av till 1100 ungefär. Det räcker kan jag säga...
    nu jeklar...
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-03-07 15:37:10 följande:

Bålsta är ju inte billigt alls nej... vi letade lite där med....
    nu jeklar...
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-03-07 14:05:18 följande:

Ok, hemma igen.. vart ska jag börja..

Pinklove; Hoppas de sätter igång på riktigt snart! Håller tummarna!

Sugar; Jag sov skitdåligt i början, vaknade alltid tidigt också, runt kl 4 ;) Sover inte bättre nu heller.. blä!

Sötfilur; Jag sover fortfarande på mage, haha! Och ang matintag, jag äter typ 1 gång om dan, 2 kanske.. skitdåligt men men :)

Färnevik; Nje, jag hoppas de dröjer nån månad till men värkarna igår verkar ha påverkat tappen mer, den har sjunkit ner.. men jag väntar tills du är klar ;) Håller tummarna imorn!!

Telge; Nej de är inte farligt o höja me 25 mkg, prova det. De är ju ingen kraftig höjning om du skulle ha för låga värden nu. Jag har gjort det flera gånger, äter inget levaxin nu dock men innan ;)

Åhh äter du inget Levaxin alls nu? Jag ska avvakta tills på onsdag och ringa kliniken och höra hur mina provsvvar ser ut sedan kanske jag testar att höja på egen hand. Men är det då 1,5 tablett som är 75 mg? Har 50 mg tabletter så det borde bli 1,5 tablett.
    Gravid v.7+1 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • 3 barns mamma84
    Wooohooo flickor idag kommer ''en unge i minuten''

Juste ODD hon är inne med vildar !! visste ni det ?
    Mabaja sa det i andra tråden .. kanske jag som är efter .
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2011-03-07 15:46:28 följande:
    Bålsta är ju inte billigt alls nej... vi letade lite där med....
    nej jag har börjat inse det jag med... Nu fick ju vi vårt radhus för 1.2 så det är positivt.. Men kommer få mera när vi säljer, byggde 40 kvm altan förra sommaren (inte jag, fick inte ens lyfta en hammare för svärfar för jag väntade ju BARN för 17 gubbar)... och så har vi gjort om det mesta. Ska göra lilla toan när vi fått ihop lite pengar (saknas typ 2-4000) men det är mycket pengar när båda levt på försäkringskassan. och sen får vi avvakta med badrummet och köksskåpen. Panna bytte håbohus innan vi köpte och så.. :) så kommer nog gå för en aning mera när vi säljer. Ett likadant radhus som oss med plastmatta och "originaltapeter" hade utgångspris på 1 450... utan altan eller nånting.. Så vi får nog upp det några tusenlappar till :)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Muffe
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-07 15:58:23 följande:
    Wooohooo flickor idag kommer ''en unge i minuten''

Juste ODD hon är inne med vildar !! visste ni det ?
    Mabaja sa det i andra tråden .. kanske jag som är efter .
    vad?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma