• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Kram Mabaja! Fast jag missade också mycket, på mitt sätt eftersom jag inte minns hälften pga all lustgas....

• telgebo
    Mamma till W skrev 2011-03-07 22:04:33 följande:
    Nu har jag torkat mina tårar.. Nu blev jag sådär ledsen som jag var under förlossningen och efter att min gick så fort. Jag missade så mycket! Och inte blev det bättre när anna-karins man där sa "förra gick på åtta timmar och nu gick det på fyra".. Jag kommer ju missa min andra förlossning likaså om det blir som deras!

Småland: Var inte rädd! Jag gråter för att jag MISSADE så mycket. Att mitt huvud blev påmind att jag faktiskt inte hängde med! Men det är fantastiskt att föda barn. Nu vill jag ännu mera bli gravid för att få uppleva det igen och nu när jag sitter här så hoppas jag att det tar lite längre tid!
    Jag förstår vad du menar för mina förlossningar  har bara blivit kortare och kortare och sist hann jag inte alls med alls och det tog lång tid att smälta och komma över det.

De skämtar på förlossningen och säger att jag får tälta utanför men jag blir faktiskt ledsen över det och att dom snackar så mycket om min rekordsnabba förlossning och kunde inte förstå hur jag kan vara ledsen över att det gick snabbt och utan bedövning. utan tycker jag ska vara stolt och glad. Visst är jag glad så man jag skulle hellre föda barn i 10 timmar eller så så jag hänger med.
    Gravid v.7+1 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • telgebo
    kajsalisa skrev 2011-03-07 22:06:02 följande:
    Telgebo; otur att du har råkat ut för så mycket...
    Vet inte vad du syftra på vad för saker min artros eller hepatos eller vad?
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-07 22:07:57 följande:
    Nästa gång du blir gravid och ska åka in hoppas jag det tar längre tid för dig då att du kan hänga med och njutaHjärta

Det fick jag göra TRO mig 24 timmar då kommer man ihåg
    Men du gjorde ju snitt gång 2
  • kajsalisa

Näe Småland, var inte rädd. Det kommer gå hur bra som helst. Kram på dig!

• 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-03-07 22:12:06 följande:
    Men du gjorde ju snitt gång 2
    Födde ebba vaginalt tog mig 24 timmar
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • kajsalisa

Näe flickor, läggdags för mig nu.
    Kram alla!

• Mabaja

JAg vill inte ha en LÄNGRE förlossning men mer effektiv, komma in på rummet tidigare och få lustgasen INNAN krystvärkarna. :)

men lustgasen, den ska jag ha även nästa gång! :)

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2011-03-07 22:16:17 följande:
    JAg vill inte ha en LÄNGRE förlossning men mer effektiv, komma in på rummet tidigare och få lustgasen INNAN krystvärkarna. :)

men lustgasen, den ska jag ha även nästa gång! :)
    Då hoppas jag du får det du önskar dig gumman
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • PåvägMotSyskon

Härligt program som börjat på 4.an, man blir ju sugen igen.. =) fast det är klart, det är lite läskgit när de kan gå så snabbt till o bli akut... man har haft väldig tur att öppningsskedet gått rejlativt bra och ut kom en bebis som skrikit o mått toppen.
    Dock har min älskade prins fått feber,o e snorig, så jobbigt. Ringde 1177 och enligt dem så är de ett segt virus som går nu, så ja hoppas han inte får ha de sålänge som hans storebror haft det, usch säger jag bara. mammahjärtat blöder när dem så små inte är friak,

Theodor 2007 Dexter 2009 Vincent 2011
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma