• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Smålands jänta i storstaden

Pinklove: hoppas och håller tummarna på att alvedonen inte alls hjälpte utan att du nu andas dig fint igenom varje värk!! om inte så hoppas jag att du fått sova några sköna timmar!

Inatt har jag sovit GOTT!! det var länge sedan jag bara varit uppe 4ggr för att kissa och knappt några förvärkar och bara lite kliande. Tack tavegylen som jag tror hjälpte mycket.

• färnik
    pinklove och småland: jag tittade också, och håller med småland, titta inte pinklove, med tanke på förlossningsrädslan... Jag var inte så rädd innan för just den delen, men det omdelbara snittet var läskigt och jag blev rätt upprörd och orolig...
  • färnik

Annars är här en otroligt vacker vårdag; solen lyser och morgonen här började med en mycket BRA förlossning: vår ledartacka (föder upp eko-lamm) fick två välskapta pojkar och klarade av allt alldeles själv! De är födda 3½ vecka före beräknat datum, men starka och duktiga och inte alls små på något vis... I fjol fick denna tacka ett JÄTTELAMM vars navelsträng bara var 15cm lång och det var ett jäkla meck med hela lammningen och tiden efteråt, men i år var det helt okomplicerat! Hjärta

Det enda som stör mig... Hallå: jag var FÖRST! Inga lamm förän bebis var ute, hade vi ju sagt! Oskyldig

• Muffe

Grattis till lammen Färnevik, mysigt att sånt kommer igång nu! Om du har många tackor blir det ju lite jobb i april

• sugarrush
    färnik skrev 2011-03-08 08:27:52 följande:
    Annars är här en otroligt vacker vårdag; solen lyser och morgonen här började med en mycket BRA förlossning: vår ledartacka (föder upp eko-lamm) fick två välskapta pojkar och klarade av allt alldeles själv! De är födda 3½ vecka före beräknat datum, men starka och duktiga och inte alls små på något vis... I fjol fick denna tacka ett JÄTTELAMM vars navelsträng bara var 15cm lång och det var ett jäkla meck med hela lammningen och tiden efteråt, men i år var det helt okomplicerat! Hjärta

Det enda som stör mig... Hallå: jag var FÖRST! Inga lamm förän bebis var ute, hade vi ju sagt! Oskyldig
    Vilken duktig tacka!
    Du kanske skulle filmat det och sänt ut det i etern under namnet "ett lamm i minuten"! 
    Fjärde gången gillt?
  • Cat79

Vilket program på 4:an, lipade som bara den i slutet. Ni har verkligen något att se framemot tjejer! Det är så mäktigt med första mötet med sin bebis. Jag hoppas ni får föda vaginalt men blir det snitt så går ju det med bra. Som sagt undra hur lång tid andra förlossningen tar för mig då jag endast höll på i ca 2,5 timme på förlossningen eftersom jag var hemma så länge och helöppen när jag kom in. Nästa gång kanske vi inte ska stanna hemma så länge Flört

Kram på er!

• färnik

Ha ha, ja! Men jag sov. Skäms När en annan orkade masa sig upp ur sängen var lammen redan ute och renslickade och försökte dia ju. Glad

Men jag har både foton på hela förlossningen, en en liten video med samma tacka för två år sedan, här MÅSTE ni gå in och titta, de är helt ljuvliga! Glöm inte ljudet... Glad

storaaleberg.blogspot.com/2009/05/en-lammning-i-bilder.html

Vi har 20 tackor, räknar med att få iaf en 50 lamm, så nog kommer jag ha att göra alltid. Det var inte helt optimalt att planera att föda barn samtidigt som tackorna ska lamma, men... Oskyldig Inte gick det att låta tackorna gå obetäckta ett helt år heller, det har vi inte råd med ju!

• Pancakes

Godmorgon på er! Har inte varit inne på ett tag, fullt upp på jobbet och på fritiden också just nu. Vecka 29 nu och ska till BM idag för att mäta SF-mått för andra gången. Jag hoppas det ökat som det ska.

Läste att ni kollat på det där programmet igår. Jag klarar inte riktigt av sånt där. Men lite nyfiken blir man ju när ni skriver så om det.

Cat79 skrev 2011-03-08 08:50:52 följande:

Vilket program på 4:an, lipade som bara den i slutet. Ni har verkligen något att se framemot tjejer! Det är så mäktigt med första mötet med sin bebis. Jag hoppas ni får föda vaginalt men blir det snitt så går ju det med bra. Som sagt undra hur lång tid andra förlossningen tar för mig då jag endast höll på i ca 2,5 timme på förlossningen eftersom jag var hemma så länge och helöppen när jag kom in. Nästa gång kanske vi inte ska stanna hemma så länge Flört

Kram på er!

Skönt att höra så positiva grejer från någon! tack! Tycker folk mest skrämmer upp en med sina skräckhistorier. Jag har ingen förlossningsrädsla direkt men fattar att det kommer göra ont fast jag tänker mest att det löser sig på nåt sätt för det gör det för de flesta.
  • Evve81

Alla ni som snart har förlossning det är ju helt underbart och allt det jobbiga glömmer man ju bort när man får upp bebis på magen. Ni har nåt fantastiskt att se framemot.

• Längtan efter liten

Visst är det tufft att föda, men det mäktigaste som finns.
    Var inte rädda tjejer. Det finns verkligen INGET att vara rädda för.
    Man är omringade av duktig personal och oftast av den man älskar...
    Det som är viktigt att komma ihåg är att LITA på din inre styrka. Du kan och du kommer klara det. Även om det känns som om du helst vill krypa ur din kropp. Visa lite jädra anamma!!!
    Vi är kvinnor och vi klarar det här...
    efteråt kommer vi minnas detta som det "bästa" som hänt oss...

Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma