• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran

Grattis tjejer till alla lyckade VUL och UL!! Har velat kommentéra massor under tiden jag läst ikapp. Men som vanligt glömmer man det mesta.

Imorgon är det dags för kombinerat Dop och bröllop för en kompis, ska bli kul. Sen på måndag är det dags för mitt RUL. Hoppas att vi kan se ett litet kön då.

Grattis förresten till pojken Bjornis!

• Bjornis

Tack allihopa! Ja, det ahr varit lite lättare att jobba mina 10 timmar idag. Även om jag stressar mkt på jobbet. Kände idag att jag fick gå coh sätta mig och vila en halvtimma för magen kändes så spänd och svullen. Jobbar 48 timmar denna veckan. Och jag jobbar på IKEA, det är en jäkla massa rännande fram och tillbaka. Helt SLUT. Måste nanna så jag orkar hela dagen imorn! 9 timmar igen...

Mabaja och rontgen: Mysigt att lyssna på bebben!
    Vi ska faktiskt till BM och få lyssna på torsdag nästa vecka. Hehe. Bara för att jag toklipade på inskrivningen av all oro. Hon var ju så söt då bm och frågade om vi ville komma i v 20 för att lyssna på hjärtljud då vi ju eg inte ska dit förrän v 25. Så klart vi vill sa jag. 

• Mabaja

Bjornis: Det var jättemysigt att lyssna på hjärtat, speciellt när bm konstaterade att bebisen sov. :) Det lät riktigt fridfullt! :)

Idag har vi börjat "boa". Har skruvat upp spjälsäng och två byråer. Vi väntar dock med att bädda då vi har fyra hårbollar här hemma som kommer flytta in i sängen om vi gör det. Men blev riktigt fint, även om det inte är så mycket möbler ännu! Imorgon ska vi slänga ut de andra grejerna som är i barnrummet, har haft rummet som förråd i väntan på bebisen. Och man hinner få mycket på ett halvår! :)

• Odetta

God morgon (eller haha...god middag )

Vet ni vad jag gjorde för läskigt igår? Jag täckte en gravidförsäkring!!! Så nu måste jag ju vara gravid...det tyckte i alla fall försäkringsbolaget att jag är med mina 13+0 veckor idag

Har ni några gravidförsäkringar?

Jag tog Länsförsäkringars gratis försäkring och sedan i v27 funderar jag på att ta deras plusförsäkring som kostar 650 kr för ett år....det låter väl bra?

Vi passade även på att försäkra lilleman och när vi kom hem så tro inte ungen klämmer sina fingrar i dörren till sitt rum! Jag tröstade lillskrutten och sa åt honom att bara för att vi har en försäkring på honom nu betyder faktiskt inte att vi vill nyttja den (fingrarna klarade sig bra, han blev bara mest rädd). Det känns bra att ha tecknat försäkringen....jag tror det är bra att ha små pojkar försäkrade (flickor också för den delen, men mina 3 töser har då aldrig varit så vilda som denna lillskrutt, han är lika vild som dem tre tillsammans)

Ja, och idag har jag inte gjort så jätte mycket...eller jo, det har jag visst det. Jag har städat i tvättstugan och stora badrummet med bastun nere, damsugit där, hallen, lilla toan och gästrummet och snart ska jag ta hand om våran diskmaskin som det verkar vara stopp i....men först ska jag kramas med min man och sitta ner och vila en stund

Vad har no gjort för roligt idag då? hur mår ni allihopa i detta höstliknande väder?

*kram på er alla*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • PåvägMotSyskon

Ul om 5 dagar, nedräkningen börjar hihi. de går superfort nu till ul.. trodde jag aldrig..
    Väntar med blandad förtjusning.., är nog som mest nervös denna gången av alla. Pga vi ska kolla könet... om hon nu gör det  Innan så va de inget sånt.. =)

• toksnippa

Försäkringar håller jag på att jämför, de gratisförsäkringar bolagen ger är inte mycket o hänga i julgranen så jag vill ha komplett försäkring på en gång och inte vänta med det.

10 dagar till UL, kommer skaka som ett asplöv! Fy... jag vill veta att allt är bra på en gång, och får vi veta kön är det bara bonus

• Mabaja

Ja här är det sådär. Sitter och tokbölar... För som vanlgit.. Ingenting! Eller jo, jag är irriterad på min man. Att så fort han ska umgås med sina kompisar så ska de till alkiskompisen och då kommer han alltid hem skitsent. Men jag avskyr verkligen just den kompisaen för har man tråkigt går man dit och super skallen av sig. Och att det aldrig går att vara här hemma eller hos nån annan kompis. Så vi hann nu vara hemma i två min och sen hade han dragit! KUL LÖRDAG! Sen är jag irriterad på min mans pappa med så är väl därför jag tokbölar, att det blev två konflikter på kort stund.

Jag har tecknat IF:s gratisförsäkring. Men ska ta och beställa den man betalar för med, men känns så långt innan bebisen kommer, är ju två månader kvar!

• Odetta
    Mamma till W skrev 2010-07-31 18:44:54 följande:

Ja här är det sådär. Sitter och tokbölar... För som vanlgit.. Ingenting! Eller jo, jag är irriterad på min man. Att så fort han ska umgås med sina kompisar så ska de till alkiskompisen och då kommer han alltid hem skitsent. Men jag avskyr verkligen just den kompisaen för har man tråkigt går man dit och super skallen av sig. Och att det aldrig går att vara här hemma eller hos nån annan kompis. Så vi hann nu vara hemma i två min och sen hade han dragit! KUL LÖRDAG! Sen är jag irriterad på min mans pappa med så är väl därför jag tokbölar, att det blev två konflikter på kort stund.

Jag har tecknat IF:s gratisförsäkring. Men ska ta och beställa den man betalar för med, men känns så långt innan bebisen kommer, är ju två månader kvar!

Åh, vill så gärna skriva nått braigt, men det står still i huvudet på mig. Men jag skickar en storstorstoooooooor kram till dig i alla fall!!! Gör något riktigt gott til dig själv och tänk "haha, han får inget för jag kommer äta upp allt!" och så tittar du på en bra film med en filt på soffan....det hade nog jag gjort

*KRAAAAAAAM vännen*

(nu ska jag laga vår diskmaskin....jippi Kräks )

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-07-31 20:23:15 följande:

Åh, vill så gärna skriva nått braigt, men det står still i huvudet på mig. Men jag skickar en storstorstoooooooor kram till dig i alla fall!!! Gör något riktigt gott til dig själv och tänk "haha, han får inget för jag kommer äta upp allt!" och så tittar du på en bra film med en filt på soffan....det hade nog jag gjort

*KRAAAAAAAM vännen*

(nu ska jag laga vår diskmaskin....jippi Kräks )

Tack! Men det blir lite svårt. Han har tagit min bilnyckel och hemnyckel... Visserligen står hans jobbil hemma och nyckel, men den får inte jag köra så jag sitter här hemma fastlåst. Visserligen har vi en bilnyckel till men den har varit borta nu i flera månader, dvs den ligger här i huset NÅNSTANS men jag hittar den inte. Men ska ta mig ett bad nu och sen gå och lägga mig. Blir en tidig lördag, men då slipper jag se när han kommer hem dyngrak! Jag HATAR verkligen fulla människor.

Hoppas att du får ordning på diskmaskinen! Inte kul att få diska för hand!
  • färnik
    Odetta skrev 2010-07-31 13:54:27 följande:
    Jag tog Länsförsäkringars gratis försäkring och sedan i v27 funderar jag på att ta deras plusförsäkring som kostar 650 kr för ett år....det låter väl bra?
    Vi tog sådan försäkring till våran dotter, men ärligt talat gav det inte mycket. När hon visade sig ha ett gravt medfött fel på urinledarna när hon var några månader gammal, så täckte den likförbannat inte det då det var medfött, trots att hon varit försäkrad hela tiden i magen till och med. Då blev jag sur, vad var det då för vits att försäkra bebis i magen?

Jag vet inte hur vi kommer göra den här gången, om vi lyckas komma så långt. En gratisförsäkring blir det, men en vanlig väntar vi kanske med till efter födseln...

3 dagar kvar till VUL här nu, hoppas verkligen vi får se ett hjärta då... *orolig*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma