• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness
    Mamma till W skrev 2010-07-28 13:33:06 följande:
    Vi kan skrämma upp varandra! :)

Jag hade ju högt blodtryck sist jag var på koll och självklart hittar man ju MASSOR på internet.. om havandeskapsförgiftning som det handlar om för min del då. Men ingen info från bm så jag ska väl inte oroa mig! :) och nytt blodtryck på fredag.
    Vad säger BM till dig i detta läget? Säger hon något eller väljer hon att inte kommentera alls? Min BM bara kortade av diskussionen direkt...hon sa mer eller mindre till lab.personalen att klappa ogen. Och liksom inte sätta griller i huvudet på mig.

Funderar på om det var dom 4 piggelinerna jag åt i går på raken som gjort det *ASG*
  • Mabaja
    Happiness skrev 2010-07-28 13:44:15 följande:
    Vad säger BM till dig i detta läget? Säger hon något eller väljer hon att inte kommentera alls? Min BM bara kortade av diskussionen direkt...hon sa mer eller mindre till lab.personalen att klappa ogen. Och liksom inte sätta griller i huvudet på mig.

Funderar på om det var dom 4 piggelinerna jag åt i går på raken som gjort det *ASG*
    Nej det enda hon sa var "ja du har för högt övertryck, men undertrycket är normalt. det måste vi hålla koll på". Det var allt. hade 149/77 tror jag. Övertrycket stämmer men lyssnade inte på undertrycket eftersom hon sa att det första var för högt. Jag satt bara och tänkte för mig själv "högt blodtryck, högt blodtryck".

Jag är lite rädd för det då vi har inom familjen högt blodtryck. och så självklart börjar tankarna om havandeskapsförgiftning och att det är en högre risk att få det om man har högt blodtryck. Nu har jag listat ut genom internets stora värld att om undertrycket är för högt så är det mera allvarligt.
  • Happiness
    Odetta skrev 2010-07-28 13:27:06 följande:

WOOOOHOOOOOO HAPPINESS!!!!!!!

Vad glad jag blir för din skull att läkarbesöket hade gått så bra och att lillhappy växer Och du kan säga att du äter albyl...när man säger att man gör det brukar dem inte säga så mycket om det för du äter det ju redan och har redan tagit ställning till det

glukosen vet jag tyvärr inget om...hoppas någon annan härinne har inblick i det. Men jag kan tänk mig att det är bra om du undviker socker nu om du är så nära OK-gränsen. 

Wooohoooo igen

*STOR MEGA BAMSEKRAM*

Tack tack ODD! Ja jag tror vi sköter oss rikigt bra du och jag. Karma,ödet och Gud vill oss väl verkar det som. Tack säger vi för det! Men jag tror som sagt att det är vi själva som ska ta åt oss äran...eller hur?

Sen är det kanske inte så smart att sätta i sig 4 piggeliner på raken men vad 17 ska man äta när man är spyfärdig hela tiden. Piggelin är gott, grönt och svalkande . Skönt att du fick sånt fint bemötande. Tänk vilket underverk det kan göra. Har ditt illamående släppt eller tar du fortfarande Postafen?

*****en stor kram från mig till dig och mini-ODD *********
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-07-28 13:49:28 följande:
    Nej det enda hon sa var "ja du har för högt övertryck, men undertrycket är normalt. det måste vi hålla koll på". Det var allt. hade 149/77 tror jag. Övertrycket stämmer men lyssnade inte på undertrycket eftersom hon sa att det första var för högt. Jag satt bara och tänkte för mig själv "högt blodtryck, högt blodtryck".

Jag är lite rädd för det då vi har inom familjen högt blodtryck. och så självklart börjar tankarna om havandeskapsförgiftning och att det är en högre risk att få det om man har högt blodtryck. Nu har jag listat ut genom internets stora värld att om undertrycket är för högt så är det mera allvarligt.
    Jag skulle precis säga att så länge ditt undertryck håller sig till en rimlig nivå så är det ingen fara...och ditt undertryck ser ju faktiskt bra ut! Och har du inget protein i kissset eller så så kan du slappna av lite, då är risken för hf ganska liten.

Men var uppmärksam om du får ont i huvudet, blir ljuskänslig eller får flimmer för ögonen, då är det bra att kolla upp det med det samma

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Happiness
    Mabaja: Tyvärr kan jag inget om högt blodtryck då jag själv har väldigt lågt. Tycker det låter jätte bra att BM verkligen ska kolla dig varje gång. Har hon kollat äggvitan i urinen? Läste någonstans att det är bra at få i sig kalcium. Det första man ordinerar är väl vila när det väl har uppstått men innan är det ju som alltid bra att röra på sig. Ska jag säga som legat i sängen och inte rört en fena på 3 dagar.

Det är ju också så att grav.diabetes också kan leda till havandeskapsförgiftning . Blä!
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-07-28 13:51:48 följande:
    Tack tack ODD! Ja jag tror vi sköter oss rikigt bra du och jag. Karma,ödet och Gud vill oss väl verkar det som. Tack säger vi för det! Men jag tror som sagt att det är vi själva som ska ta åt oss äran...eller hur?

Sen är det kanske inte så smart att sätta i sig 4 piggeliner på raken men vad 17 ska man äta när man är spyfärdig hela tiden. Piggelin är gott, grönt och svalkande . Skönt att du fick sånt fint bemötande. Tänk vilket underverk det kan göra. Har ditt illamående släppt eller tar du fortfarande Postafen?

*****en stor kram från mig till dig och mini-ODD *********
    inga fler postafen här inte, jag mår jätte bra igen blir visserligen illamående när jag blir hungrig, men vem blir inte det liksom

Skönt att du fått lergigan...tummen upp för det!

*kramkram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Mabaja

Odd och Happiness: Jo jag har förstått det som sagt att så länge undertrycket är bra så borde det inte vara nån större fara. Men samtidigt ska man ju inte förlita sig på internetkällor. haha .

Har inte gjort något urinprov. De vill kolla mitt blodtryck en gång till innan man fortsätter så det blir på fredag. Det är säkert ingen fara, men så länge ingen förklarat så vet man ju inte!

Jag rör på mig, ska träna ikväll, tränade bodypump i måndags! :D Ska prova satsdans ikväll, och se om mina fogar håller! :D Men tänker inte hoppa, då är det kört direkt. haha.

• kajsalisa

Hej mina raringar!
    Nyss hemkommen från semestern på Mallis. Härligt, härligt! Har hållit mig uppdaterad om vad ni har skrivit, även om jag inte har skrivit några inlägg själv. Tycker att det är så jobbigt med tangentbord som inte har å, ä och ö... Flört

Samma dag som vi åkte fick min kära syster sin tredje lilla plutt. En liten Alvin, som bara är för bedårande. Har tyvärr bara sett honom på kort än så länge då vi varit bortresta och dessutom ändå inte bor i samma stad. Tyvärr får jag nog vänta snällt 1 1/2 vecka till innan jag får träffa honom. Har värsta bebiskliet i fingrarna.... Tänk att jag skulle ha haft om 2 veckor egentligen. Konstigt det dära.... Förvånad Nu blir det en nyårsbebis istället.

Sorry för egoinlägg, är bara så glad. Härligt att läsa om lyckade läkarbesök och glada, hoppfulla tjejer.

Ett par dagar på hemmaplan nu, sedan bär det av till Norge för att träffa svärmors ursprungliga familj för första gången. (hon är adopterad och vi har precis lyckats lokalisera dom)

Kram på er!

• fröken SJ

Nu har jag varit på två besök hos BM. OCH idag fick vi Ul tiden med posten! ÄNTLIGEN Solig,v 33 blir det altså den 17/8.....om jag lyckas byta eller smita från jobbet för jag jobbar ju självklart kväll då.

KRAM på er allihopa!

• Lallan
    Odetta skrev 2010-07-28 11:32:15 följande:
    Jamen precis, bara bemötandet och möjligheten till UL gör ju en så enorm skillnad för nerverna, idag känner jag mig riktigt lugn och...*viskar*....njuter av att vara GRAVID (och inte bara vänta på mf)

Jag är i v12+4 idag En väninna till mig sa en väldigt klok sak, och det var att nu har den ju faktiskt kommit längre än alla mf och lika långt som alla gånger det har gått bra och ja, det har den ju.

Och du, jag tycker också att det är så himla kul att vi får följas åt igen. Och visst är det tråkigt att det är pga dem omständigheterna som vi alla tyvärr har med oss i den här tråden, men det är en trevlig tråd vi har mötts igen

Hur känns det för dig nu förresten? Jag hade ju BF den 19/7 om det inte hade blivit MA....det kändes tungt innan det datumet, men nu känns det inte alls lika sorgligt. Jag kom på att går allt bra hela vägen nu så kommer det vara ganska exakt ett år mellan skrapningen och att denna lille tittar ut...känns lite som revansh faktiskt.

*kram på dig*
    Skulle haft bf i söndags men nu när jag är gravid igen så känns det inte så hemskt längre. Nu får vi ju nästan exakt ett år efter att vi skulle fått första gången. Det som var jobbigast var när en av mina vänner berättade att hon skulle ha barn och hade samma bf som jag skulle haft men nu väntar jag istället med spänning för att det ska bli dags för henne.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma