Vet ni hur glad jag är idag? 
Vi var ju till SpecMVC idag och då fick vi till vår stora glädje träffa samma överläkare som vi hade när vi väntade lilleman. Hon blev glad att se oss igen också och så blev hon lika glad som vi blev när vi såg att den lever idag med 
sedan så pratade vi om en massa saker...tex vad som händer om det går åt fanders igen. Hon sa att "då sätter vi in allt för jag håller med, då har vi ju inget att förlora". Känns skönt att veta att vi kommer få den behandligen vi vill ha utan att vi behöver kämpa för den (då blir det prednisolon och Fragmin utöver Trombylen)
Sedan pratade vi om GBS för det har jag haft dem senaste 2 fullgågna graviditeterna. Med lilleman behövde jag tjata till mig proverna men nu sa läkaren bara att "jag skriver in det i din journal att du ska få behandling vid förlossningen och så struntar vi i att ens testa under graviditeten" (risken att jag har det denna gången också är stor eftersom har man haft det en gång brukar man få det nästkommande graviditeter också). SKÖNT, då slipper jag tjata och oroa mig för det.
Och så pratade vi om det här med järn. Mitt HB är ju alltid för högt och sisst var det "bara" 133 (vilket är BARA för mig) Jag var ju jätte glad att det var så lågt, men BM ringde mig igår och sa att min depå däremot är nere på 13 (och allt mellan 0-20 måste man äta järn med det samma). Så nu med läkarens inrådan är planen att jag börjar att äta järntillskott, men sticker mitt hb iväg i höjden så ska jag sluta igen. (för högt hb ger en ökad risk för blodproppar och det är ju därför jag äter Trombyl, så det blir ju inte så bra)
Efter det pratade vi oro och allt och läkaren sa att om vi blir oroliga och behöver ett till UL innan RUL i v19 så ska jag ringa och så bokar vi in ett till. sedan ska jag få ett till i v24 också
Jag är så himla glad att dem tar hand om oss såhär bra! Det känns som dem faktiskt bryr sig och det är skönt att vi slipper argumentera och kämpa för att få känna oss trygga. UL i v16 om jag vill, RUL i v19, BM besök i v20 (istället för först i v24) och så UL i v24 igen....så ser planen ut nu. SÅ UNDERBART!
Så, nu har jag ego-svammlat tillräkligt och ska nu istället sällskapa min älskling *puss och kram till er alla*