• KMW

Plus igen efter mf/ma

Åh vad spännande dag och natt. Då kanske det är det jag har känt?! Längtar supermycket tills sparkarna kommer. Gillade verkligen att vara gravid förra gången och hoppas att jag kommer känna likadant nu.

Hur mår du dag och natt? Är du typ v 25 nu?

• KMW

Hahaha! Tror jag skrattar ihjäl mig litegrann. Maken kom hem från jobbet idag och klagade på sveda och röda utslag i ansiktet. Han tog en dusch och stoppade i sig ett par antihistamintabletter, men det gjorde ingen direkt skillnad.
    Nyss frågade jag vad han ätit idag och om han använt nåt annat schampo eller hudkräm än det vanliga, men då sa han att han bara använt krämen i reseflaskan som vanligt. Då började jag ana ugglor...

• KMW

Fan, postade för tidigt...
    Jag har varit bortrest i helgen och jag häller alltid över schampo, balsam och hudkräm i såna där vita reseförpackningar när jag reser för att slippa släpa på stora flaskor.
    Jag har alltså flyttat om bland grejerna i badrumsskåpet och stackarn har tagit fel och gått omkring med schampo i ansiktet hela dagen. Hysteriskt roligt!! Inte konstigt att han fått utslag..

• KMW

Idag har jag äntligen kunnat hitta hjärtljud med mitt Angelsound efter att ha försökt i flera veckor. Det pickade på så snabbt, så snabbt.
    SÅ skönt att bara kunna få en bekräftelse på att liten därinne lever och mår bra.
    Magen börjar dessutom bli hård och putig längst ner. Det känns verkligen jättebra.
    Går in i v 16 idag. :)

• KMW

Nån som vet ifall det finns nån allergimedicin som är ok när man är gravid?

• KMW

Här snoras det vidare. Firar dessutom midsommar hos vänner som har katter och det hjälper ju knappast.
    Frågade på Apoteket idag om det fanns några "godkända" allergitabletter för gravida, men det fanns det inte enligt dom. Nässpray och ögondroppar är tydligen ok, men inte tabletter. Dom borde ju veta, men vill nog ringa bm och dubbelkolla trots allt...
    Trevlig midsommar på er!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma