Plus igen efter mf/ma
Tack för tipset Odd. Har ju liksom ingen aning om vad jag ska titta på eller leta efter...
Tack för tipset Odd. Har ju liksom ingen aning om vad jag ska titta på eller leta efter...
Vi håller alla tummarna för dig Mimmi. Sist eller inte, snart är det din tur.
Kram
Nu är det klart! Allt såg finfint ut och bebben mättes till 19 fulla veckor med bf 14 dec. Flyttad några dagar igen alltså. Hade 12 dec från början, fick 16 på första UL, 10 på andra och nu 14e.
Vi frågade inte om kön. Lite trist känns det, men ändå helt ok. Barnet verkar friskt och i slutändan är ju det det viktiga. Könet får vi ju reda på ändå så småningom.
Jag tyckte att det såg ut som en tjej för ett ögonblick, men jag vet inte. Svårt att veta exakt vad det är man ser när man inte får det utpekat.
Nåväl, halvtid nu mer eller mindre. Den tjocka halvan kvar alltså... ;)
Tack alla!
Jo, vi fick välja en bild med den är från midjan och upp i profil så det lär väl knappast hjälpa. ;)
Nån som funderar över namn och har bra förslag?
Är ute efter en eller tvåstaviga namn helst, både tjej och killnamn och som dessutom funkar bra på både svenska och engelska.
Idéer?
John
Hugo
Adam
Jack
Mollie
Ellie
står på listan just nu, så får ni en hint om vilken stil jag söker. Inget av ovanstående namn är verifierat av maken ännu dock.
Ja, John hade vi på vår lista redan förra gången då maken är Beatlesfan och Ted faktiskt blev till i Liverpool, haha.
Gillar både Maya och Leo men har ganska nära vänner som har barn med dom namnen.
Chase vet jag inte. Tänker lite Chevy Chase... ;)
Eller, jag gillar Vera och Emma också men får nog inte med mig maken där. Vårt STORA problem är pojknamn...
Åååh, äntligen verkar det som att saker och ting börjar ordna upp sig.
Min chef hörde precis av sig angående en omplacering på jobbet när jag kommer tillbaka nu i augusti och det verkar som att dom kommer kunna fixa någon slags administrativ tjänst till mig.
Jobbar som idrottslärare, och visst funkar det, men är knappast optimalt när man är stor och tjock. Jag har dessutom varit borta från jobbet i ett och ett halvt år och ska nu bara jobba till slutet av november. Känns inte helt schysst att gå in och undervisa några månader, sätta betyg och sen försvinna igen. Nä, bättre att dom sätter in vikarie från terminsstart istället. Nu hoppas jag bara att det verkligen blir en administrativ tjänst och att jag inte hamnar på fritids istället. Har inget emot det rent generellt, bara deras arbetstider...
Har ni andra jobb som ni kan fortsätta med tiden ut?
Jag gjorde ju det förra gången, men det var tuuuungt.
Vad roligt att höra era tankar kring namn.
Alva tycker jag är superfint, Cat!
Chefen ringde idag och berättade om min nya tjänst. 75% reception och resterande 25% administrera serviceteamet (städ- och matpersonal) på skolan samt jobba med hemsidan. Det blir nog bra tror jag. :)
Me so happy!
Det blir dagis för Ted om några månader är det tänkt. Mannen ska vara hemma lite först.
Nja, förra tjejnamnet vi hade var ju så starkt förknippat med just den graviditeten och stället som Ted blev till på så det är nog inte aktuellt den här gången.