• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-03-23 09:53:24 följande:
    Pancakes och alla andra, tack

Pancakes, du är också jättefin, v 25 och smal och  snärt. Ska bli kul att se din bild hur du ser ut nu, det händer ju en hel del efter v 28 tycker jag

Jag har köpt ett album med svarta sidor som jag ska sätta in alla gravidbilder i + skriva ner info från alla bm-besök och ultraljud m.m. Kan vara kul att ha för mig och bebis senare i livet!
    Har även köpt hem lite scrapbooking-saker för att piffa det lite :)
    Tack :) Detsamma!
    Ja, det händer en del senare med magen. På bilden kan man tro att jag är lite svullen bara men nu är det rätt uppenbart att det är en gravidmage
  • Längtan efter liten
    Nuttans Mamma skrev 2011-03-23 09:42:12 följande:
    Godmorgon på er tjejer, hoppas ni iaf har sovit gottigt :O)

Det är väl en myt att sex kan ge missfall?
    Alltså det är ju inte själva sexet som gör missfallet.
    Men med 2 av mina missfall så har de startat efter sex.
    Men jag antar att det bara är slumpen som gjort det och att man kanske "skyndat" på det på något sätt..
    Jag vet inte, men bm säger ju att om det är en frisk graviditet ska inte sex kunna framkalla missfall.
    Längtan efter liten är stor
  • Fru O Mamma Kokkonen
    Längtan efter liten skrev 2011-03-23 09:56:43 följande:
    Men jag antar att det bara är slumpen som gjort det och att man kanske "skyndat" på det på något sätt..
    Jag vet inte, men bm säger ju att om det är en frisk graviditet ska inte sex kunna framkalla missfall.
    Tack så jättemycket för svaret.. Menar jag "kan inte" leva i celibat i nio månader.. Eller jo V I S S T E jag att jag fic mf pga sex, pga något så skulle jag avstå.. men..
  • Pancakes
    Längtan efter liten skrev 2011-03-23 09:56:43 följande:
    Min säger samma sak och alla läkare jag frågat också. Mitt MA utlöstes av sex men fostret var ju redan dött sedan flera veckor så på ett sätt var det ju lika bra att slippa dra ut på det.
  • Längtan efter liten
    Nuttans Mamma skrev 2011-03-23 10:01:01 följande:
    Tack så jättemycket för svaret.. Menar jag "kan inte" leva i celibat i nio månader.. Eller jo V I S S T E jag att jag fic mf pga sex, pga något så skulle jag avstå.. men..
    hur långt är du gången?
    tycker inte du ska låta bli sex för den sakens skull..
    jag gjorde dock det då jag haft 3 missfall på raken och hade färgade flytningar även denna gravidiitet.
    Men är du "normal" så kör på tycker jag
  • Fru O Mamma Kokkonen
    Nuttans Mamma skrev 2011-03-23 10:01:01 följande:
    Längtan efter liten skrev 2011-03-23 10:02:49 följande:
    hur långt är du gången? tycker inte du ska låta bli sex för den sakens skull.. jag gjorde dock det då jag haft 3 missfall på raken och hade färgade flytningar även denna gravidiitet. Men är du "normal" så kör på tycker jag

Jag är i vecka 6+2 idag :O) Jag har ju haft några mf och nu sist hade jag ju ma.. fast inga flytningar eller så.. men dom andra mf har nog varit innan jag/vi ens hade sex.. :O/
  • Pancakes
    Nuttans Mamma skrev 2011-03-23 10:10:58 följande:
    hur långt är du gången? tycker inte du ska låta bli sex för den sakens skull.. jag gjorde dock det då jag haft 3 missfall på raken och hade färgade flytningar även denna gravidiitet. Men är du "normal" så kör på tycker jag
    Jag är i vecka 6+2 idag :O) Jag har ju haft några mf och nu sist hade jag ju ma.. fast inga flytningar eller så.. men dom andra mf har nog varit innan jag/vi ens hade sex.. :O/
    Har du frågat BM om det där med sex?
  • Längtan efter liten
    Nuttans Mamma skrev 2011-03-23 10:10:58 följande:
    testa er fram.. ni behöver ju inte köra för hårt så att säga :)
  • needtobreathe
    Nuttans Mamma skrev 2011-03-23 09:42:12 följande:
    Godmorgon på er tjejer, hoppas ni iaf har sovit gottigt :O)

Det är väl en myt att sex kan ge missfall?
    En frisk graviditet kan inte påverkas av sex o ge MF :) Jag hade ett av mina MF förra året, började dagen efter sex i v 4+6.. men de va ju inte pga sexet, utan skulle nog kommit ändå - även om det kändes pissigt just då.

Vi undvek dock att han kom i mig dom första veckorna denna grav, bara för de kändes bättre.. men vi hade sex som vanligt från början ändå.
  • Fru O Mamma Kokkonen
    Pancakes skrev 2011-03-23 10:13:31 följande:
    Har du frågat BM om det där med sex?
    Längtan efter liten skrev 2011-03-23 10:13:49 följande:
    testa er fram.. ni behöver ju inte köra för hårt så att säga :)
    Jag har faktiskt inte ringt till barnmorskan ännu :O) Nej, lite försiktigt och mjukt hehe...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma