• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • PåvägMotSyskon
    Odetta skrev 2011-03-23 07:57:13 följande:
    Jag fick ett mail idag om att dem nu börjar klippa vårt material...så det lutar åt avsnitt 6, alltså om 2 veckor  
    jaha, åhh så spännande. hade nog också velat ha de inspelat faktiskt, för ja tycker de ser så häftigt ut på programmet och ja tror ja hade vågat va me haha, me lite lustgas så vågar man nog allt

har det inte gått typ 4 avsnitt nu? o du ska va me på avsnitt 5? om 2v e de väl avsnittt 6? hihi, då kommer du snart då. =) vet ju inte vad du heter så man kan ha lite pejl på namn oså

Här kommer mina älskade 3 pojkar HjärtaVincent 11veckor idag =) Dexter 2år om 5 dagar, o Theodor snart 4år =) 

• PåvägMotSyskon

Supersöt juh färnevik =)) Dem är de finaste vi har våra barn

• Cat79

Påvägmotsyskon: Så fina pojkar, kul att få se dina guldklimpar samlade. Hoppas ni alla mår bra.

Färnevik: Vilken vaken tjej så go och söt!

• PåvägMotSyskon

Måste bara visa denna bild, haha, Dexter sitter i pappas taxibil, som ni ser så älskar han ju de, lika så hans storebror
  • PåvägMotSyskon
    Cat79 skrev 2011-03-23 13:43:41 följande:
    Påvägmotsyskon: Så fina pojkar, kul att få se dina guldklimpar samlade. Hoppas ni alla mår bra.
    Tack Cat79 ja dem e goa dem hihi =) Jadå vi mår bra, äntligen friska efter att ha varit sjuka omvartannat. Hur mår ni? Hoppas på bra.  Nu måste klä vincent, ska hämta storebrorsorna på dagis! =)
  • Mabaja
    MelikaH skrev 2011-03-23 12:06:32 följande:
    Hej alla!

Nu är jag i vecka 9 8+6 och mår bra, har bara ont i huvudet och väldigt trött.
    Jag känner ingen växtvärk alla den senaste tiden, är det normalt?

Sen undrar jag för er som får MA, började ni alla blöda lite o misstänkte något eller var det att ni upptäckte det på VUL? Jag börjar nojja mig för det nu, blöder alla direkt när embryot inte lever längre eller tar det tid innan man får blödning?

När jag fick MA så blödde jag i vecka sju, var på VUL i vecka 9 och då sa gyn. att embryot hade stannat redan i v 7.

Känner mig så orolig helt plötsligt! 
    för mig hade det dött redan vid äl... och vi fick veta i 11+3 genom ul och vul... jag blödde ingenting men hade börjat ana oråd då jag hade bruna flytningar, men de visade att det var från cellprovet jag tagit nån dag innan...
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Muffe

på väg mot syskon- cool bild hehe.

Du har ingen efterbild på din mage? din mage  var ju så cool och bara bebismage så jag är nyfiken på hur denna mage ser ut idag

• MelikaH
    Pancakes skrev 2011-03-23 13:19:48 följande:

Jag förstår så väl hur du känner och jag var inte ett dugg tacksam över att jag inte mådde illa där i början. Ville bara ha vad som helst som kunde bekräfta att jag var gravid förutom testet, men icke! Jo, "mensvärken" då men den kändes ju som vid missfallet så det var inte lugnande heller.

Ska du göra nåt tidigt VUL för att stilla din oro?

Jag hade lite ont i magen i början av graviditeten men det berodde på att jag var förkyld men guuud vilka tankar jag hade i huvudet då, försökte känna efter ifall det var som när jag fick ut embryot hemma, jag kall svettades, usch vilken hemsk känsla :( 

Valde att inte göra VUL eftersom jag inte har kännt så stor oro tills idag, jag ska på UL i vecka 12 så jag väntar till den dagen och hoppas på att få se ett friskt foster :) 
  • MelikaH
    Längtan efter liten skrev 2011-03-23 13:36:48 följande:
    ja det kan inte bli mer perfekt. sen är det ju så att bara bebisen mår bra och är frisk spelar det ingen roll om det är en flicka eller pojke, men visst "önskade" jag mig en pojke denna gången.

Jag vill verkligen att du ska känna dig lugn i denna gravidietet och verkligen at vara påd en tiden, för det går verkligen super fort.
    Jag ska försöka att inte tänka på det så mycket, har faktiskt gått ganska bra tills idag, förstår inte varför jag helt plötsligt blev nojjig. Kanske för det var i vecka 9 vi upptäckte MA?! 

Men denna gången går det nog vägen... 
  • MelikaH
    Mamma till W skrev 2011-03-23 13:45:34 följande:
    för mig hade det dött redan vid äl... och vi fick veta i 11+3 genom ul och vul... jag blödde ingenting men hade börjat ana oråd då jag hade bruna flytningar, men de visade att det var från cellprovet jag tagit nån dag innan...
    Att gå med det i flera veckor, vilken känsla :(
    För mig var det nog två veckor men det kändes sååå tufft även om jag var beredd på det värsta på VUL.

Men nu har du ju en jätte söt liten flicka :) 
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma