• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • mallanis

Sofy- Grattis till datumet!!! Jag trodde inte att han skulle vänta SÅÅÅ länge med att komma till världen ;) hahha vi får väll se om din lille skämtare inte tittar ut ändå på självaste 1 april! ;) Skönt att höra att han växt på sig så bra!! Vilken kille!

Sugar- Jag tyckte du tog det väldigt lungt! Jag hade blivit heligt förbannad på gubben. Han verkar ju inte ha lyssnat alls på dig och ditt önskemål- skitgubbe!

MCT- Tänker på dig i morgon. Förjävligt är vad det är! *kramar*

Tredje gången gillt!?
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-03-28 22:20:09 följande:
    Tackar tackar!! Skrattande

Då äääntligen kommer busfröt!
    För att slippa gå tillbaks 100 sidor berätta vad har hänt ?
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-03-28 22:21:53 följande:
    Grattis Sofy, känns också skönt att Devin inte heller har lagt sig tillrätta.. då kanske du kan lugna ner mig lite för jag oroar mig för vändningförsök .... vår lilla ligger med huvudet upp, på tvären.... har legat så läääänge....
    Det var en idag som tyckte det var konstigt att en legat så länge, och då kom jag att tänka på att "tänk om den är skadad och slö typ"......
    Att man ska oroa sig så mycket :)
    Haha.. han LÅG ju rätt! Fram tills typ för nån dag sen.. då passade han på o jävlas lite o slet sig loss där nerifrån! Hur är frågan då han va långt ner o nästintill fixerad.. men men ;)

Äsch.. de va ingen fara o göra de.. ja fick inte ens nån bricanyl innan, haha!
  • needtobreathe
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-28 22:25:28 följande:
    För att slippa gå tillbaks 100 sidor berätta vad har hänt ?
    Haha.. de är typ en sida bak, max två ;) Slöfock.

Tryck på "Visa endast" vid mitt namn då o läs istället, roligare så ;D Orkar inte skriva om allt.. :p
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-03-28 22:26:32 följande:
    Haha.. de är typ en sida bak, max två ;) Slöfock.

Tryck på "Visa endast" vid mitt namn då o läs istället, roligare så ;D Orkar inte skriva om allt.. :p
    Hahahaha älskar dig oxå
  • needtobreathe
    mallanis skrev 2011-03-28 22:24:40 följande:
    Sofy- Grattis till datumet!!! Jag trodde inte att han skulle vänta SÅÅÅ länge med att komma till världen ;) hahha vi får väll se om din lille skämtare inte tittar ut ändå på självaste 1 april! ;) Skönt att höra att han växt på sig så bra!! Vilken kille!
    Tackar! ;) Hahahaha.. eller hur! 1 april passar den här busungen!! Kan ju dra igång innan men annars äre bara 13 dgr.. heeelt galet.. fattar ingenting!

Och joo.. han e hungrig den där.. ;) Men de e bra de! Då är han inte så liten när han kommer! :D
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-03-28 18:10:20 följande:
    Hahahaha... fantastiska busunge!! Devin alltså..

Hade ju TUL imorse, C följde me.. de skulle ju gå fort, skulle va klara på 1 tim.. tjena! Tack vare herren i magen så tog det 3,5 timme!! Varför? För han LÅG PÅ TVÄREN!!!! Hur FAN lyckades han komma loss där nerifrån? Läkarna stod som fån o fattade ingenting.. så de blev vändningsförsök, men mini-me har en stark vilja o tycker om o jävlas så han ville inte va där nere längre.. dom kollade tappen o den är redan gynnsam för igångsättning.. va snack om nästa måndag först men jag sköt upp de till den 11e.. så, ja.. den 11 kör vi! Sjukt..

Han hade växt som sjutton också o vägde nu 3,1 kg.. +10 på tillväxten..

Och som vanligt efter 3 CTG'n + 2 UL så konstaterade dom att vi väntar en "mycket livlig bebis" Nähä? Menar ni? Och att herren redan har humör märks ju..

Så countdown.. 13 dgr o sen köööör vi!

(Om ja inte kommer igång innan.. hade en mycket aktiv livmoder också..)
    Hahaha devin är en monster busiga pojken du har fått in i magen
    Tänk 13 dagar !!!!!
    Wohoooo då kommer han !!
    Ja du allt är möjligt dom små kan göra allt där inne
  • sugarrush

Sofy! Bara 13 dagar kvar!
    Herregud kvinna, om 2 veckor är du mamma!
    Jag är så glad för din skull!

Fjärde gången gillt?
  • needtobreathe
    sugarrush skrev 2011-03-28 22:33:05 följande:
    Sofy! Bara 13 dagar kvar!
    Herregud kvinna, om 2 veckor är du mamma!
    Jag är så glad för din skull!
    Haha.. helt sjukt. Fattar verkligen ingenting. Han sa ju först om 1v, då såg jag nog skräckslagen ut o sa att jag inte skulle hinna me o förbereda mig då.. hahahaha! Dom skrattade gott åt mig ;) Frågade om inte 9 månader räckte.. men nepp! ;D

Tack vännen!! Du e så go hela tiden!! {#emotions_dlg.flower}
  • telgebo
    MelikaH skrev 2011-03-25 14:09:37 följande:
    Vet inte var men jag har läst att de oftast är vita som mjölk när man är gravid vilket mina är nu.
    Men nu när jag tänker efter innan jag blödde så började mina flytningar ändra färg från att vara vita till mer gula. Undrade om ni andra också har upplevt det?

Försöker på något sätt lugna ner mig själv och tänka på at mina fortfarande är vita, usch vet inte hur jag ska tänka. 
    Mina flytningar har gått från ganska tunna mjölkvita till mer gula senaste tiden.

Har haft ett MA och då var inte mina flytningar som dom är nu.
    sugarrush skrev 2011-03-25 14:23:16 följande:
    Sötfilur: Ja jag fick mailet, jättetack! Har inte hunnit svara (har suttit i möte hela dagen).

Nu ska jag snart sticka och kolla in POP:s rea! De har 30% på en hel del grejer! Bra att veta för fler här i tråden kanske?
    Hur länge håller denna rea på?
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-25 14:26:28 följande:

ååå idag testas mitt tålamod ordentligt... har varit av me min dator i 2v nu pga reperation och fick ÄNTLIGEN tillbax den nyss..  är de förmycket begärt att den fungerar när man får tillbax den?? den startar inte överhuvetaget.

ringer supporten å hon jag prata med kunde inte hjälpa mig utan en tekniker ska ringa upp mig PÅ MÅNDAG!!!

GRRRRRRRRRR!!!!

sorry vet de e OT

Känner så väl igen mig, här har min dator varit ur funktion varje helg sedan den 12 mars, jävla skitdator och jag blir så uttråkad att inte kunna använda den.
    Gravid v.10+1 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma