• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Lycka till Sofy!! Ser fram emot att träffa dig och Devin snart i andra tråden.
    Stor kram!!

• FruW

Sofy - ännu en fråga... strunta i att svara om du inte har tid eller ork. Såg på din fina blogg att du nu har kommit underfund med hur du bloggar från iphonen - snälla vill du berätta för mig, jag har inte fattat o fått det att funka..

• telgebo
    kajsalisa skrev 2011-04-06 20:57:59 följande:
    Jag känner inte dig Telgebo och har därför ingen åsikt om hur du är som person, du är säkert en jättebra tjej, men jag kan bara konstatera fakta. VARJE gång det tjafsas här i tråden så är du inblandad. Tror inte jag har läst en enda arg diskussion här där du INTE utgör ena parten. Har du någon gång funderat på varför det är så?
    Kan det vara som MCT skriver att du ofta tolkar det vi andra skriver som påhopp, fast ingen annan i tråden verkar tolka det så? Tror du på fullaste allvar att vi andra i tråden ingår i en konspiration mot dig?
    Jag börjar undra varför det alltid skylls på mig så fort det är nåt. Jag blev ledsen när MCT skrev att jag fan var paranoid och oroade upp mig. När jag skrev nåt förra veckan som hon oroade sig för sig fick jag skit av henne för det jag bad om ursäkt då. Nu blir jag kallad paranoid fan av henne bara för att jag tog illa upp av henne och att hon sewr mig som otrevli bla bla bla och dessutom verkar jag må lika dåligt som henne, MEN jag är gravid och hur ska man tolka det annat än att jag ska va fan glad typ som är det. Visst glad men orolig sådan men det är som det ska gömmas undan och man ska inte visa det, även om hon inte skriver här när hon är det nästa gång så visst kommer hon precis som jag vara skitorolig så jag fattar inte varför kalla mig paranoid när hon säkert kommer vara där själv. Och när nån skriver taskigt så beskylld jag dessutom vara den som tjfasar, det känns jävligt elakt. Det är ungefär som jag skriver nåt elakt till dig så beskylls du sedan för att bråka. Fattar du vad jag menar?

Jag känner mig avskydd av tråden ja, men vågar inte skriva det knappt få då får jag bara mer skit. Alla andra fåt oroa sig utan att höra att de är paranoida jävlar och du mår dåligt men är gravid vad typ fan glad över det, varför ska jag få ta sån skit av andra för. Det känns orättvisst och bara luktar bitterhet.
    Gravid v.11+3 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • Evve81

Sofy: Jag har också lagt din blogg i mina favoriter! Jag önskar dig stort lycka till med förlossningen!

Telgebo: Det är kanske inte bara vi andra som är dumma och taskiga eller fast enligt dig är ju allt någon annans fel?!

Nu ska jag skriva nåt annat! Har legat i soffan och tittat på TV och för första gången har jag känt bebis röra sig på utsidan magen Så mysigt!

Nu ska jag lägga mig jobbar 6.30-16.30 imorrn en riktigt långdag!

• MCT79
    telgebo skrev 2011-04-06 20:51:09 följande:
    Varför skylls det på mig? Är så jävla less på det, allt läggs på mig när det är andra som är taskiga mot mig och kallar mig för paranoid och bla bla bla, ska inte dom fan lägga ner då?
    Snälla snälla Telgebo... mitt inlägg till dig var inte illa menat på något som helst sätt. Jag lägger inte över mitt mående på någon annan/dig, jag lägger min energi på att få till en bra utredning och att vara med min älskade sambo, de dagar vi behöver gråter vi tillsammans men vi skrattar en massa också. För varje dag blir det mer skratt och mindre ledset. Så så dåligt mår jag inte längre...okej?
    Nu är det vår och jag ska lägga energi i trädgården, jag ska fotografera Devin, jag har två bröllop i sommar som jag ska gå på... livet går vidare, oavsett hur vi ville att det skulle bli. Min tur kommer och det kommer bli den bebis vi har väntat på så länge.

Jag tänker inte lägga mer energi på dig, eller att besvara dina inlägg.. Det går liksom inte för du läser bara det du vill läsa, ser de du vill se. Å det står jag för. Ta hand om dig.

Tack alla andra, jag trivs ju i tråden..egentligen... å den dan jag plussar igen kanske jag känner annorlunda.

Sofy: LYCKA TILL på måndag! Jag kommer tänka på dig! <3 Vi hörs på msn!
    Prommis har du nån scrap-blogg?
    det gick åt skogen...igen.
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-04-06 21:09:01 följande:
    Jag börjar undra varför det alltid skylls på mig så fort det är nåt. Jag blev ledsen när MCT skrev att jag fan var paranoid och oroade upp mig. När jag skrev nåt förra veckan som hon oroade sig för sig fick jag skit av henne för det jag bad om ursäkt då. Nu blir jag kallad paranoid fan av henne bara för att jag tog illa upp av henne och att hon sewr mig som otrevli bla bla bla och dessutom verkar jag må lika dåligt som henne, MEN jag är gravid och hur ska man tolka det annat än att jag ska va fan glad typ som är det. Visst glad men orolig sådan men det är som det ska gömmas undan och man ska inte visa det, även om hon inte skriver här när hon är det nästa gång så visst kommer hon precis som jag vara skitorolig så jag fattar inte varför kalla mig paranoid när hon säkert kommer vara där själv. Och när nån skriver taskigt så beskylld jag dessutom vara den som tjfasar, det känns jävligt elakt. Det är ungefär som jag skriver nåt elakt till dig så beskylls du sedan för att bråka. Fattar du vad jag menar?

Jag känner mig avskydd av tråden ja, men vågar inte skriva det knappt få då får jag bara mer skit. Alla andra fåt oroa sig utan att höra att de är paranoida jävlar och du mår dåligt men är gravid vad typ fan glad över det, varför ska jag få ta sån skit av andra för. Det känns orättvisst och bara luktar bitterhet.
    Nu har jag två gånger skrivit varför jag kallade dig paranoid. Jag har skrivit att det var för att du tror att alla är ute efter dig. INTE FÖR ATT DU OROAR DIG ÖVER DIN GRAVIDITET FÖR DET GÖR VI ALLA! Men du fortsätter med _din_ egen tolkning över vad jag _egentligen_ menade... fattar du varför det är meningslöst att diskutera med dig?
  • Sir Bubbalots mamma
    Evve81 skrev 2011-04-06 21:11:14 följande:
    Sofy: Jag har också lagt din blogg i mina favoriter! Jag önskar dig stort lycka till med förlossningen!

Telgebo: Det är kanske inte bara vi andra som är dumma och taskiga eller fast enligt dig är ju allt någon annans fel?!

Nu ska jag skriva nåt annat! Har legat i soffan och tittat på TV och för första gången har jag känt bebis röra sig på utsidan magen Så mysigt!

Nu ska jag lägga mig jobbar 6.30-16.30 imorrn en riktigt långdag!
    Ohh gud va mysigt!!

Sov gott å jobba lugnt imån
  • Evve81

MCT: Jag har lagt in lite alster i denna www.prommis.bloggagratis.se Inte allt men endel. Jag är ingen bloggare egentligen. Som sagt så har vi andra inte tolkat ditt inlägg elakt på något sätt. Dessutom skulle det för mig vara en tankeställare om någon kallade mig för paranoid. Hoppas du/ni får må riktigt bra framöver och att ni får all hjälp ni behöver. Du är alltid välkommen i tråden!

• MCT79
    Evve81 skrev 2011-04-06 21:19:27 följande:
    MCT: Jag har lagt in lite alster i denna www.prommis.bloggagratis.se Inte allt men endel. Jag är ingen bloggare egentligen. Som sagt så har vi andra inte tolkat ditt inlägg elakt på något sätt. Dessutom skulle det för mig vara en tankeställare om någon kallade mig för paranoid. Hoppas du/ni får må riktigt bra framöver och att ni får all hjälp ni behöver. Du är alltid välkommen i tråden!
    Tack dina ord värmer.. :)
    Ska kika in där.. såg nu att du hade den i sidfoten...*skäms*  Skriver nått inlägg där så du hittar till mig... =)
  • kajsalisa

Jag förstår att du är orolig Telgebo. Alla här förstår att du är orolig, för alla har gått igenom samma sak.
    Det jag tror att folk reagerar allra mest på är att du hugger så himla fort. Det verkar verkligen som att du tror att alla vill dig illa. Första inlägget MCT skrev till dig var inte det minsta elakt, utan menat att lugna, men ändå tolkar du det som att hon vill vara taskig och hugger DIREKT. Tro f-n att folk blir trötta på dig då. Du måste ha liiite högre tankar om oss andra än så.
    Jag skriver det här med all välmening i världen;
    Sluta förutsätt att vi andra vill dig illa. Du bränner ju dina egna broar, förstår du inte det?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma