• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Safireee

Är väldigt glad, för jag hade en toppendag igår! Mådde inte illa mellan 9.00-20.00, var pigg hela dagen, bråkade inte med dottern en enda gång, klarade av att gå och handla själv (mådde inte ens illa i affären!), bar hem en massa mat, fixade mat och nattade. Sen gick jag upp igen (!!!) och satt uppe och snackade med min svåger i 3h när han kom på spontanbesök. (min man var hos läkaren igår kväll så jag fick greja allt själv - och jag gjorde det!). Gick inte och lade mig förrän halv elva!! Förvånad

Stor skillnad mot att må illa hela tiden, somna sittandes på eftermiddagen, lägga mig sju, inte kunna handla, laga mat eller någonting. Dessutom var jag social och satt inte i min inåtvända bubbla som jag brukar göra numera... 

Kan det vara så att jag börjar må bättre nu i andra trimestern? Jag hoppas verkligen det! Har inte mått illa hittills idag och klockan är nästan tolv. Skål 

Molly okt-07, Lillkotten okt-11 (v.13+4)
  • Sir Bubbalots mamma
    Safireee skrev 2011-04-19 11:45:15 följande:
    kjaam: Usch vad jobbigt! Värdelöst att du ska behöva strida för såna saker nu när du är gravid och har så mycket annat att tänka på. Hoppas att det löser sig snart! {#emotions_dlg.flower}
    ja man önskar att man kunde slippa allt sånt. men men.. inte mycket att göra. hoppas med de löser sig.

Va härligt att du mår bättre nu.. att slippa må illa å få energi hjälper verkligen.. man känner sig som en ny mäniska! :)
  • sugarrush

Kjaam, åh stackare! Fy fan för pissiga läkare som inte ger intyg när man verkligen behöver.
    Och nu när du är gravid och allt.. bra att du anmält honom!
    Hoppas verkligen det ordnar sig för dig.

Jag skulle köpa en ny gravid-bh idag eftersom jag tappat bort min ena. Gick in på twilfit.
    Efter lite provande inser jag att mina boobs har vuxit från kupa B/C till kupa F!!!!!! Herregud, de ser inte ens ut som bröst längre, de ser ut som juver på en ko!  

De hade inga BH:ar i så stor storlek inne, det krävdes en specialbeställning! Hur ska detta sluta undrar jag... dessa bröst kommer äta upp mänskligheten! Och snygga är de då INTE!

Fjärde gången gillt?
  • Safireee
    sugarrush skrev 2011-04-19 13:53:21 följande:
    Jag skulle köpa en ny gravid-bh idag eftersom jag tappat bort min ena. Gick in på twilfit.
    Efter lite provande inser jag att mina boobs har vuxit från kupa B/C till kupa F!!!!!! Herregud, de ser inte ens ut som bröst längre, de ser ut som juver på en ko!  
    Hihihi.. Mina växte också gigantiskt mycket förra gången. De gick ner lite efter amning men nu är de stora igen... Vet inte ens vilken storlek jag har just nu, men det är väl 80E eller nåt sånt? Tur att det finns många rymliga amnings-BHar att köpa i alla fall. 
  • sugarrush
    Safireee skrev 2011-04-19 14:44:03 följande:
    Hihihi.. Mina växte också gigantiskt mycket förra gången. De gick ner lite efter amning men nu är de stora igen... Vet inte ens vilken storlek jag har just nu, men det är väl 80E eller nåt sånt? Tur att det finns många rymliga amnings-BHar att köpa i alla fall. 
    Ja, fast det var ju amnings-bh:arna jag kollade på! Grrr!
    Får väl nöd-köpa något på H&M, i nästan rätt storlek, och hålla tummarna för att det funkar.
    Fjärde gången gillt?
  • Safireee
    sugarrush skrev 2011-04-19 14:58:39 följande:
    Ja, fast det var ju amnings-bh:arna jag kollade på! Grrr!
    Får väl nöd-köpa något på H&M, i nästan rätt storlek, och hålla tummarna för att det funkar.
    Aha, ojdå! 
    Jag bytte storlek tre gånger under förra graviditeten. Sen fick jag ändå köpa nya efter födseln eftersom de blev helt gigantiska! Förvånad

Men hoppas du hittar något bra!

Jag köpte föresten gravidbrallor idag. Nu går jag inte tillbaka till vanliga, det funkar verkligen inte längre. Hittade ett par för halva reapriset på H&M. 75kr! Rena rånet!!  
  • airamanna
    needtobreathe skrev 2011-04-18 15:31:35 följande:
    Våran lilla lintott! :)

stort grattis, han är helt ljuvlig!!!!! {#emotions_dlg.flower} 
  • Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-04-19 13:53:21 följande:
    Kjaam, åh stackare! Fy fan för pissiga läkare som inte ger intyg när man verkligen behöver.
    Och nu när du är gravid och allt.. bra att du anmält honom!
    Hoppas verkligen det ordnar sig för dig.

De hade inga BH:ar i så stor storlek inne, det krävdes en specialbeställning! Hur ska detta sluta undrar jag... dessa bröst kommer äta upp mänskligheten! Och snygga är de då INTE!
    damn de va inte lite dina boobs har växt.. killen din måste va lycklig
    Mina har inte växt ett smack.. fast jag har G redan så för min del tycker jag de e stora nog.. annars kanske man blir fram tung!!!
  • Sir Bubbalots mamma
    Safireee skrev 2011-04-19 15:02:06 följande:
    Aha, ojdå! 
    Jag bytte storlek tre gånger under förra graviditeten. Sen fick jag ändå köpa nya efter födseln eftersom de blev helt gigantiska! Förvånad

Men hoppas du hittar något bra!

Jag köpte föresten gravidbrallor idag. Nu går jag inte tillbaka till vanliga, det funkar verkligen inte längre. Hittade ett par för halva reapriset på H&M. 75kr! Rena rånet!!  
    Vilket fynd.. jag har bara taights som jag viker ner under magen. men jag går ju här hemma mest så de gör inte så mycket!
  • sugarrush
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-19 16:22:55 följande:
    damn de va inte lite dina boobs har växt.. killen din måste va lycklig
    Mina har inte växt ett smack.. fast jag har G redan så för min del tycker jag de e stora nog.. annars kanske man blir fram tung!!!
    Ja haha, han är rätt fascinerad faktiskt. Det är jag också..   kan väl avsölja att jag INTE avundas bystdrottningar, det blir liksom väldigt svettigt mellan brösten. Fick värmeutslag mellan dem förra veckan...sjukt va!
    Skulle behöva en natt-bh faktiskt.. det är ju så obehagligt att gå utan BH, ens om man bara ska på toa på natten. Tax-öron here we come

Var glad att du har kvar din vanliga storlek!
    Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma