• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe

odd, vet du att det kan bero på det eller är det dina egna tankar? :)

Jag sitter inte jättemycket med datorn i knät och om jag gör det har jag kudde för värmen och nötverkskabel för att slippa strålning. hm, hoppas verkligen det inte är mitt fel ändå!

• Odetta
    Muffe skrev 2011-04-17 20:17:35 följande:
    odd, vet du att det kan bero på det eller är det dina egna tankar? :)

Jag sitter inte jättemycket med datorn i knät och om jag gör det har jag kudde för värmen och nötverkskabel för att slippa strålning. hm, hoppas verkligen det inte är mitt fel ändå!
    det är min teori om varför E låg som han gjorde
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Evve81

Sötfilur: Om du är orolig be om en koll med UL för att vara säker på åt vilket håll den ligger. Mina har legat med huvudet neråt men när jag fick Agaton delade jag rum med en tjej där de hade varit helt säkra på att bebisen var fixerad men när hon var fullt öppen skulle de sätta skalpelektrod och bm fick bajs på handen så det var rumpan som var fixerad. Hon blev akutsnittad. Då slipper du dessutom fundera!

Bebis har haft rally i magen ikväll. Skönt då jag tyckt den rört sig lite på slutet men det har ju mina stora också gjort. NU ska jag lägga mig. Jobbar 2 dagar till innan vi åker till fjällen på tisdag em!

• Sir Bubbalots mamma

Måndag igen!! Sitter å väntar på att BM direkt ska ringa upp mig. se om jag kan få rättsida på min yrsel. å lite mer illamående piller.

Kan inte fatta att om 3dagar sitter jag i väntrummet på kk å väntar på att få komma in å se pyret..Börjar bli lite nervös nu..

• Sir Bubbalots mamma

De tyckte visst inte de va bra alls. fick en tid till min BM imån för tester å sen till spec MVC på onsdag! Så de blir en full vecka.

• sugarrush

Vad bra kjaam att du fick en tid så snabbt! Jag tycker det låter som lågt blodtryck. Jag hade en sådan där yrselattack för några veckor sedan, när jag var i vecka 16. Obehagligt, men med lite vila blev det bättre.

Sötfilur: hoppas bebisen ligger tätt och lugnar ner sig lite. Tänker på dig, kram!

Fjärde gången gillt?
  • MelikaH

Hejsan!

Jag ville berätta att jag idag fick se min lilla älskling i magen, allt var så bra så. Sprattlade för fullt där inne men var väldigt envis med att vända på sig så BM skulle kunna ta kort, men det blev lite bilder till sist Skrattande 
    Kan inte förstå att det är sant! Blev tillbaka flyttad från 12+4 till 12+1 så BF är den 29 okt, inte så farligt Glad 

• sugarrush

Grattis Melika! Vad härligt!

Idag är jag så sjukt GLAD!
    Jag har varit inblandad i en tvist under en lång tid med ett ex. När vi sålde ett hus för några år sedan så lurade han till sig en stor summa pengar, som var mina. Det senaste året har varit ett helsike med advokater, förbedelser för rättegång och annat skit, för att jag ska få tillbaks det som är mitt.
    Det här har tagit så oerhört mycket energi, och ibland har jag lekt med tanken på att ge upp för att jag knappt har orkat. Jag har varit otroligt nervös att träffa exet på stan och mått så dåligt... Men min advokat har stöttat mig (världens bästa advokat) och hävdat att mitt ex inte har en chans i en rättegång, för det är JAG som har bevis  (till och med skriftliga sådana) på att det är mina pengar han har roffat åt sig. Mitt ex har inte någonting, inget bevis, bara tomma påståenden som är rena lögner. Han har förmodligen enbart varit bitter, det var nämligen jag som lämnade honom.

Nu är det 2 veckor kvar till rättegång och häromdagen veckan ringde hans advokat och erbjöd mig en rätt stor summa pengar för att släppa målet innan rättegången. Anledningen är förmodligen att mitt ex (eller hans advokat) insett att de inte har skuggan av en chans att vinna. Han kommer bara förlora massor av pengar SAMT sitt goda anseende då det kommer bli offentligt att han stulit av mig. Ett tag funderade jag på att inte godta det, bara för att få sätta dit honom (den jäveln), men sedan tänkte jag om. Jag vill inte sitta där och vara gravid och provocera honom ännu mer, så att han kanske blir ännu mer hämndgirig. Jag känner att jag inte orkar med stressen som en rättegång förmodligen skulle medföra.

Så, jag ringde hans advokat imorse och gav dem ett nytt bud, lite högre än hans förlag. En kvart senare ringde hans advokat och sade att han accepterade mitt bud.

Nu är jag så sjukt glad! Även om vi inte gick till rättegång så känner jag att JAG HAR VUNNIT! Han har gett upp! Är så jävla glad, äntligen ska den jävla idioten försvinna ur mitt liv, äntligen ska rättvisa skipas och äntligen, kan jag lämna den här jävla skiten bakom mig!!!
    Hade jag inte varit gravid hade jag svept en flaska champagne i detta nu!

Fjärde gången gillt?
  • 3 barns mamma84
    MelikaH skrev 2011-04-18 14:18:50 följande:
    Hejsan!

Jag ville berätta att jag idag fick se min lilla älskling i magen, allt var så bra så. Sprattlade för fullt där inne men var väldigt envis med att vända på sig så BM skulle kunna ta kort, men det blev lite bilder till sist Skrattande 
    Kan inte förstå att det är sant! Blev tillbaka flyttad från 12+4 till 12+1 så BF är den 29 okt, inte så farligt Glad 
    stort grattisHjärta
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • needtobreathe

Ååååååh vad härligt Sugar!!! Fan va glad jag blir! Hjärta GRATTIS!!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma