• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-04-20 10:16:47 följande:
    needtobreathe skrev 2011-04-20 09:55:12 följande:

Sötfilur; Finfin! :)

Sugar; Apoteket har någe liknande sport-bh modell i bomull som tydligen är väldigt sköna, prova ngn sån? Många som använt tydligen.. :) Jag har F-H i vanliga fall o använder sportbh nu :)

Tack för tipsen!
    Kjaam: Vilken storlek kör du med? Vad har du för kupstorlek nu när den passar?
    Sofy: Ska in och kika på lunchen om apoteket har något lämpligt, tack!

(Just nu sitter jag med toapapper i bh:n för att inte bröstvårtorna ska skäras upp av sömmarna...)
    Ja har L i mina! 75G har jag i min vanliga bh
  • sugarrush
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-20 10:22:56 följande:
    Ja har L i mina! 75G har jag i min vanliga bh
    Det låter nästan exakt som mina graviditetsbröst! Tusen tack!!!!
    Fjärde gången gillt?
  • airamanna

Det var superlängesen jag var inne här... hoppas allt är bra med er! SJälv är jag nu i v 26 och den lille där inne lever om så att magen hoppar

sugar: jag har köpt cariwell gravid bh och medela amningsbh de har inga sömmar alls och känns sköna. de finns bl.a. på apotek och massa olika webshoppar. Jag har normalt sett 75d och har köpt m på cariwellen och l på medelan

• kajsalisa

Sötfilur; låter som slemproppen. Min såg ut som gröngult snor typ. Ursäkta äcklet!!

• kajsalisa

Stor kram till dig 2barnsmamma. Hoppas det löser sig...

• 3 barns mamma84

Nu har sambon sagt att han ska göra så vi åker nästa vecka på fredag istället till sverige.
    Han vart också jätte lessen men såg hur lessen jag blev så 7 dagar kvar *suck* en evighet tills dess
    Fan att man gör så här till en barnfamilje det är banne mig sjukt !!

Tack ska ni ha tänk att jag har erHjärta

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Sir Bubbalots mamma

Så då va man hemma från dr! kändes ganska meningslöst.  han sa bara vila vila vila. å sen skulle jag kolla blodtrycket om 2v igen. Sen skrev han ut piller mot illamåendet men  dom får jag se när jag kan hämta ut. dom e svindyra å mitt högkostnadsskydd är slut. å vi har ju dåligt me pengar för vi står utan min inkomst. bara att spy antar jag..

I mån e de dax för RUL!! WIEEEEEE!!!!!!

• Muffe
    kajsalisa skrev 2011-04-20 11:24:52 följande:
    Sötfilur; låter som slemproppen. Min såg ut som gröngult snor typ. Ursäkta äcklet!!
    Hehe tack. Men man gör inget åt det utan låter det bara vara eller hur? Fast proppen borde nog vara mer egentligen.. men det kaske kommer.

Efter hur lång tid efter proppen kom din plutt till världen kajsalisa?

jag har en fråga till: jag har ont på vänster sida om magen, rätt långt ner och det känns exakt som håll och kommer så fort jag rör mig. Det kom efter vändningsförsöket vi gjorde förra veckan.

är det bebis som ligger på annat sätt som orsakar det onda, eller kan det vara ngt som de gjorde under vändingen vilket är möjligt - att de kom åt massa saker i min mage.... eller är det något man ska söka för?
  • LittleJunia

Sötfilur- Min propp gick med sonen 39+3, han kom 41+3, med dottern gick proppen 39+2, hon kom 41+6
    Men med dottern släppte den i omgångar.. dock första gången 39+2. Sonen kom det bara 1 gång som jag märkte av 

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404 och liten i magen BF 110401(¯`°?.¸ ღ♥♥ư
  • kajsalisa

Sötfilur; hos mig gick slemproppen efter att vattnet gått då förlossningen alltså var igång.
    Nä, man gör inget åt det. Slemproppen kan tydligen återbildas vad jag förstår...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma