• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • LittleJunia

Med sonen tyckte jag om sura saker, hade tex cravings på grapefrukt, hjärtljuden låga (130-150), mådde ganska bra i början av graviditeten, jag samlade vatten gick upp ca 24 kg och var stor som ett hus Hade "pojkmage" och hormonrand hela vägen upp

Med dottern har jag gillat söta saker, åt mängder av maräng swiss om kvällarna, hjärtljuden låga (125-150), mådde illa fram till v.15, samlade inte vatten, gick upp 17 kg. Hade "pojkmage" och  hormonrand hela vägen upp

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404 och underbara Alma 110415(¯`°?.¸ ღ♥♥
  • Pancakes
    LittleJunia skrev 2011-05-05 13:05:42 följande:
    Med sonen tyckte jag om sura saker, hade tex cravings på grapefrukt, hjärtljuden låga (130-150), mådde ganska bra i början av graviditeten, jag samlade vatten gick upp ca 24 kg och var stor som ett hus Hade "pojkmage" och hormonrand hela vägen upp

Med dottern har jag gillat söta saker, åt mängder av maräng swiss om kvällarna, hjärtljuden låga (125-150), mådde illa fram till v.15, samlade inte vatten, gick upp 17 kg. Hade "pojkmage" och  hormonrand hela vägen upp
    Hmm, slutsatsen är att det kan bli hur som helst alltså? :) Det mesta är väl teorier och myter kanske.

Ni får väl gissa på mig då om det blir tjej eller kille, svaret kommer om ett par veckorFlört
    Har en pojkmage nu, hade en tjejmage förut (bild i galleriet). Hormonrand ända upp, typ 10 cm ovanför naveln. Inga bristningar. Har inte mått särskilt illa utan har mått väldigt bra, sluppit krämpor och tränat regelbundet. Pulsen har legat på 125-135. Gått upp 14 kg (vecka 37), cravings på både surt (juice och apelsiner) salt (saltlakrits) och sött (choklad) men är ett godistroll annars också. Glass är en craving just nu. Tjej eller kille?
  • 3 barns mamma84

Förlåt men jag måste bara fråga hur ni haft det.
    Jag trodde jag fick mensen i måndags då jag haft bruna flytningar ca några dagar innan och så kom ''mensen'' satte på min bindan och det började små blöda.
    I tisdagen kom det lite blod men den var allt borta.
    Igår var det borta en hel dag men kom tillbaks på dagen vid eftermiddagen ca och sen slutade det igen
    Nu har den varit borta igen och jag tänkte va fan är detta och skulle känna på tappen men jag hittar inte den det är likom som en stor tapp :-s hmm ja svårt o förklara men iaf när jag tog ut fingrarna (VARNING) så kom det brund såklart med.
    Vad fan är detta ????

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • Pancakes
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-05 13:44:57 följande:
    Förlåt men jag måste bara fråga hur ni haft det.
    Jag trodde jag fick mensen i måndags då jag haft bruna flytningar ca några dagar innan och så kom ''mensen'' satte på min bindan och det började små blöda.
    I tisdagen kom det lite blod men den var allt borta.
    Igår var det borta en hel dag men kom tillbaks på dagen vid eftermiddagen ca och sen slutade det igen
    Nu har den varit borta igen och jag tänkte va fan är detta och skulle känna på tappen men jag hittar inte den det är likom som en stor tapp :-s hmm ja svårt o förklara men iaf när jag tog ut fingrarna (VARNING) så kom det brund såklart med.
    Vad fan är detta ????
    Låter ju helskumt. Har du haft normal mens annars sen förlossningen? Fråga din BM kanske?
  • 3 barns mamma84
    Pancakes skrev 2011-05-05 13:49:05 följande:
    Låter ju helskumt. Har du haft normal mens annars sen förlossningen? Fråga din BM kanske?
    Ja normal mens 1:a mens vid 2 månader
    2:a mens 3 månader
    och 3:e mens vid 4 månader
    Och denna blir 4:e mens hmm vad det nu är och elias blir 5 månader 8:e maj
  • 3 barns mamma84

Sen blöder jag kraftigt i 2 dagar max 3 dagar sen blöder jag normalt till 7 dagar som alltid men DENNA jag fattar inte:-s

• Sir Bubbalots mamma

nu står mormor i mitt kök å lagar rabarber paj å jag sitter i soffan å latar mig i vardagsrummet

Låter skummt 2barns..

• Bellas7

Hej en liten fråga Jag var på vul idag och är 5+3 och läkaren såg 3 st hinnsäckar och hon trodde att hon såg foster i alla men i allafall minst två. Hmm Nu är jag alltså gravid med trillingar.... Men läkaren sa att mycket kunde hända och hon menade att återbildning kunde ske. En hinnsäck var lite större än de andra två. Shit vad nojig jag blev nu..

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma