• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    Längtan efter liten skrev 2010-08-13 21:44:39 följande:
    fredagen den 13 och en rosa flytning på jobbet.. FAN
    Behöver inte betyda katastrof, du har ju fått se ett litet hjärta! Försök slappna av eller åk in och gör nytt vul! :)
  • rontgensyrran

Nån mer än jag som på kvällen efter man legat en stund i sängen. kan se och känna hur bebisen ligger i magen??? Mjuk runt om kring och sen är där en stor hård "kula", magen tom är upphöjd där och resten ser platt ut. 3 dagar i rad har det var så här nu :) Jag ligger ju och vrider och vänder mig rätt mycket och ligger mycket på sidan och lite haltlutandes på sidan. När jag väl sträcker mig på rygg s ligger hon upphöjd där :)

Såå jäkla skumt! Men häftigt!

• färnik
    Hoppas allt är ok med dig och den lilla Längtan, tänker på dig!
  • Bjornis
    Mamma till W skrev 2010-08-13 18:36:22 följande:
    Ja nu var det ju ingen vändning.. eftersom det blev ett ma... "när ett liv släcks, föds ett annat" - det var den jag hoppades på. men vårt slocknade tyvärr lika fort.

Nya graviditeten väntade vi mest på att få konstaterat att det inte var en fungerande graviditet. Sen när jag blödde så mycket, fyra veckor först, sen i vecka 13 och 21 så blev man ju misstänksam, men nu har jag en riktig kämpe i mig.
    Jaha, oj förlåt, missförstod.
    Men härligt att ni har er lille kämpe nu iaf. 
  • EricaN81

usch vad en del råkar ut för många mf och ma...jag hoppas jag klarar mig ifrån fler..iaf nu..känns som tiden sniglar sig fram så här i början...

Vilka veckor är ni andra i som är här? var ni oroliga/nojiga i början? Fler som har/hade ömma bröst..när försvann det i så fall? I min förra graviditet försvann det ca 1 vecka innan mf så när det försvinner kommer jag bli nojjig...

• Mabaja
    EricaN81 skrev 2010-08-14 16:53:31 följande:
    usch vad en del råkar ut för många mf och ma...jag hoppas jag klarar mig ifrån fler..iaf nu..känns som tiden sniglar sig fram så här i början...

Vilka veckor är ni andra i som är här? var ni oroliga/nojiga i början? Fler som har/hade ömma bröst..när försvann det i så fall? I min förra graviditet försvann det ca 1 vecka innan mf så när det försvinner kommer jag bli nojjig...
    Jag är i vecka 34.

Mina har ömmat till och från under hela graviditeten!
  • Lallan
    rontgensyrran skrev 2010-08-14 11:52:06 följande:
    Nån mer än jag som på kvällen efter man legat en stund i sängen. kan se och känna hur bebisen ligger i magen??? Mjuk runt om kring och sen är där en stor hård "kula", magen tom är upphöjd där och resten ser platt ut. 3 dagar i rad har det var så här nu :) Jag ligger ju och vrider och vänder mig rätt mycket och ligger mycket på sidan och lite haltlutandes på sidan. När jag väl sträcker mig på rygg s ligger hon upphöjd där :)

Såå jäkla skumt! Men häftigt!
    Bebis finns det visserligen typ överallt i min mage men jag kan ibland känna om det är huvud eller tex rumpa som ligger på ngt speciellt ställe. Vet att den ena ligger med huvudet upp och det kan kännas ibland. Sen så syns sparkarna tydligt emellanåt, så härligt
    Håller tummarna för att allt är bra!
    EricaN81 skrev 2010-08-14 16:53:31 följande:

Jag är i 22 nu så har kommit en bit på väg. Orolig och nojjig har vi nog alla varit här inne både i början och till och från även längre in i graviditeten. Tyvärr kommer man nog inte ifrån det. Mina bröst ömmar till och från men det värsta som man har i början försvinner ju efter ett tag så det är inget tecken för mf.
  • EricaN81

tack vad bra...kommer nog iag känna oro när det avtar...haha...fast föra gången var det som jag kände på mig att den inte levde längre...svårt att förklara...=( Men nu känns det bra...iaf än så länge...är ju bara i början...så väntan känns lång...

• kajsalisa

Tjejer, kände nyss dom första konkreta sparkarna. Urmysigt! 20+0 idag.

• EricaN81
    kajsalisa skrev 2010-08-14 22:41:46 följande:
    Tjejer, kände nyss dom första konkreta sparkarna. Urmysigt! 20+0 idag.
    Åh vad härligt! Grattis! Första barnet?? Längtar oxå dit...=)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma