• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    Mmmbop skrev 2011-07-31 21:00:06 följande:
    MCT, jag förstår verkligen att du längtar till tisdag! Du ska se att allt är bra. Mina symptom går upp och ner hela tiden (de lilla jag har). Att du har ont beror säkert, som de andra säger, på att det växer så det knakar därinne!

Håller tummarna!
    Gulledu.... tack... *kram*  Tror jag nojjar mer nu för att det närmar sig tidpunkten för mitt MA.... Jag har symtom kvar, har mått småilla idag... men så fort de minskar i kombination med smärtan = panik... men snart snart är det tisdag... tur jag ska vara där kl 10!
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • Bellas7

MCT så hade jag oxå det hela tiden fram till vecka 13. Sen inget smärta el illamående fram till igår när jag fick ont i ryggen och mensvärk. Läkaren menade på att man givetvis ska kolla det vidare men smärta var oftast att livmodern växer. Jag har skitont idag. Och sammandragningar. Men allt såg ju bra ut :) och vi såg antagligen en liten prins :)) (trilling c ) :)

• Evve81

MCT: Så är det ju att när tidpunkten för ens ma är så är det jobbigare.

Ja ingen bebis här och färdknäppen känns ju meningslöst om det krävs så mycket. Dessutom är man ju som en valross.........

Idag har jag klippt gräset för att gå lite och några smärtsamma sammandragningar blev det men de gick över nu tror jag..... Nej tisdag morgon halv nio ska jag på spec mvc IGEN för att se vad som hänt då...

• plutten02

Har hört att massera bröstvårtorna ska starta förlossningen med. Glad

Jag gjorde det när vi väntade dottern. 30 minuter senare gick vattnet. Men sen om det var det som gjorde det vet jag inte.

• Mabaja

För oss funkade Ikea. Första gången vi gick där som höggravid släppte slemproppen första gången. Andra gången drog förlossningen igång vid midnatt ;)

• MCT79

Nu ska ni få se på en från början tjock mage men som nu har fått tillskott av en söt bula... Min mage ser krockskadad ut, helt sned! hahahh! Såg den i morse, inte konstigt jag har ont kanske... det fanns definitivt inte igår..

• sugarrush

Vilken söt mage MCT! Och du, den kommer bli större! MYCKET!

• Sir Bubbalots mamma

Gullig mage mct!! :)

20 min kvar till vårt köns ul! Ååh va spänd jag e!!!! :)

• MCT79
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-08-01 09:55:39 följande:
    Gullig mage mct!! :)

20 min kvar till vårt köns ul! Ååh va spänd jag e!!!! :)
    Ohh vad spännande! Vad tror du själv att det är???
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-08-01 09:24:57 följande:
    Nu ska ni få se på en från början tjock mage men som nu har fått tillskott av en söt bula... Min mage ser krockskadad ut, helt sned! hahahh! Såg den i morse, inte konstigt jag har ont kanske... det fanns definitivt inte igår..

Vilken gullig liten bula!
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma