• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Bev skrev 2010-09-22 10:09:48 följande:
    Vecka 25! O du min kära odd?
    Vecka 20+0 idag...wooohoooo HALVTID!

Tänk att vi har kommit så långt redan! Jag längtar tills jag också är där omkring v25 Bev, har det lite som en magisk gräns för skulle något hända så kan bebisen faktiskt överleva och det känns som en viktig milstolpe! (har en lillasyster som kom i v28+ och hon är som vilken kaxig 16 åring som helst idag)

*kram på dig*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-09-22 10:26:13 följande:
    nu har jag beställt  ett par treggings och en tröja.. tyvärr kommer de ju inte förrens vecka 42!!! vill ju ha de nu!!

Och behöver du kläder nu så tar du en runda förbi stan nästa gång du handlar och köper en byxa till

*kram*
  • Odetta

Att det ska vara så svårt att få tag på en krycka *suck*

Jag har ju en krycka som jag köpte när vi väntade lilleman....men nu känner jag att jag egentligen behöver en till för även om jag blir hjälpt av min krycka (som jag använt i 4-5 veckor redan igen) så avlastar jag ju bara den ena sidan när jag bara har en krycka och då får jag ju ont i andra sidan i alla fall.

Så jag behöver en krycka till och tydligen måste jag köpa en till för hos BM kan man inte få låna, inte (enligt BM) hos sjukgymnasten heller och arbetsterapeuten som jag ringde nu sa att dem inte heller lånar/hyr ut. Återstår gör nu Vårdcentralen, men hoppet är inte så stort för dem hör ju ihop med MVC, sjukgymnasten och arbetsterapeuten så dem har säkert samma regler.

Jaja....blir väl att köpa en till i slutändan, men lite surt är det allt med tanke på att det handlar om max 18-19 veckors användningstid och sedan obestämd lång förvaring i garaget. Men men.

• Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-09-22 10:26:13 följande:
    nu har jag beställt  ett par treggings och en tröja.. tyvärr kommer de ju inte förrens vecka 42!!! vill ju ha de nu!!
    Har du en länk förresten?
  • Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-09-22 10:47:18 följande:
    shop.hm.com/se/shoppingwindow?dept=DAM_MAM_KL...

om inte rätt komme rupp så är det sida 5 och de första svarta tregingsens
    och den finstickade tröjan på sida 2 med en liten polo...
    Åh vad snyggt!!! Mhhh....sugen jag blev på att beställa några treggings med
  • Odetta
    sofy skrev 2010-09-22 11:01:33 följande:
    Vecka 10 idag! Tjohooo! :D

Ville bara säga de. Nu ska ja iväg o tanka bilen o försöka äta ngt.
    GRATTIS

Och du...tanka Sofy INNAN du åker och tankar bilen  

*kram*
  • Odetta
    Muffe80 skrev 2010-09-22 11:03:30 följande:
    Grattis sofy...
    Jag håller på att somna på jobbet, hela kroppen känns som en blyklump. Vad gör man? Går hem?
    Jag hade nog gått hem, det är viktigt att ta hand om sig själv i första hand

*kram på dig*
  • Odetta

Suck....Vårdcentralen hyr inte heller ut kryckor. MEN damen jag pratade med var jätte söt och gick till våningen under och frågade sjukgymnasterna där och den hon pratade med sa att jag ska ringa till dem (och att det ju finns behandling man kan få för att hjälpa det hela också) så klockan 14-14:30 har dem telefontid...då ska jag ringa dem också.

Nu ska jag ringa ett samtal till...till studievägledaren...och sedan loggar jag ut för då ska jag fixa lite lunch till lilleman och mig. Lunchmackor...det funkar väl va?

Syns sen igen!
    *kram*

• Odetta
    Muffe80 skrev 2010-09-22 11:11:03 följande:
    Jag är i v 8+3 imorgon när jag ska på vul. Tror ni det finns chans att man gör vanligt ultraljud då?
    vul är inge roligt tycker jag.

när jag åkte in i denna vecka förra gången så såg de rätt bra ändå tycker jag, hinnsäck och allt..
    Det beror helt på vad för utrustning dem har. Här på SpecMVC gör dem vanligt UL redan från v8 medans dem gör VUL på KK.

VUL, även om det inte är det roligaste, ger dock en bättre bild så tidigt då dem kan titta bättre på tappen och sådant också (med tanke på dina flytningar)

Det komemr att gå bra gumman *stor kram*
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-09-22 12:21:48 följande:
    Haha du är så rolig . Det är sant den var inte lika stor imorse. Det enda skälet till att magen kan ha blivit inte så stor är att fostret dött. Och det känns väl sisodär. När foster dör trycks den ihop plus att livmodern drar ihop sig. Thats the fact. Men vi får ju lov att hoppas att det inte är något sådant.

Har RUL den 21 okt (om jag inte missminner mig) Har inte kalendern här. Visar det några konstigheter har vi bestämt oss för FVP.
    Gumman! Vet du, min mage är också alltid mindre på morgonen och på kvällen får jag äta upp min morgonångest med råga för då är magen enorm!

När du ligger ner så har livmodern möjlighet att "sträcka" lite på sig för alla inälvor och tyngdlagen trycker inte ihop och ner den....testa det, kolla vart din kant går på morgonen och vart den går på kvällen....du kommer se att livmodern når högre upp på morgonen än vad den gör på kvällen! Och det är helt normalt! Och i och med att den får sträcka ut sig lite blir resultatet att magen ser och känns lite mindre.

Och på det, även som ogravid, så visst tusan är man smalare på morgonen än vad man är på kvällen...heeeelt i sin ordning att man då även som gravid är det

Mini-Happiness mår bra därinne, det är jag övertygad om....och allvarligt min vän, har jag haft fel någon gång denna gången?

***stora varma kramar för världens bästa Happiness***
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma