Plus igen efter mf/ma
Har läst ikapp nu härifrån semestern. Nu glömmer jag säkert att kommentera 70% av alla jag tänkt svara på, men jag sänder iallafall en kram till er som har det jobbigt, Happiness, Färnevik, Muffe..
Här i NY är det 25 grader och sol. Vi promenerar och promenerar, ser på turistattraktioner och shoppar.
Igår hittade jag den mest fantastiska affär ni kan tänka er - ett varuhus som hette Maternity Destination! BARA gravidkläder i två plan!
Gissa om personalen var vana vid gravida kvinnor därinne: de sprang ut med små juice- och vattenflaskor hela tiden till en, och alla fick en personal shopper som hjälpte till att hitta allt och som bar iväg allt man ville prova till provhytten (så man inte skulle bära tungt eller bli alltför trött).
Jag var helt i trans och var där i 1,5 timme... det var verkligen så himla kul! (När man blev trött var det bara att handla en god gravid-energybar och så kunde man köra vidare en stund till.) Jag handlade 2 gravidbehåar (sååå sköna, mina bröst värker rejält nuförtiden), två trikå-klänningar, en stickad klänning, ett par tights, ett snyggt linne med spetskant, ett par denim-jeans med hög panel samt ett par svart stuprörsjeans med hög panel. Allt för 1550 SEK.
Byxorna har jag redan invigt, min mage är uppsvällt som en ballong, så jag kan inte knäppa mina vanliga brallor.
Tur att man tog med den största väskan... för jag kommer nog gå tillbaks och shoppa lite till!
Och nu ska jag vara riktigt elak också.....om din resväska inte räcker till så är det GRYMT billigt att bara köpa en till! Vi har gjort så dem senaste gångerna vi har varit där och nu bytt ut alla våra stora resväskor. Dem nya vi har köpt har märket "Jeep" och har 4 svängbara hjul så man kan dra dem obehindrat åt alla håll och kanter...SÅ SMIDIGT! Så mitt elaka tips är att om väskan ni har med inte räcker till...köp en ny och handla mer!
(kolla bara att ni får ta med 2 väskor var på flyget och att väskorna inte överskrider viktgränsen)
*kram*