• Odetta

Plus igen efter mf/ma

VET ni vad jag har gjort nu???? ASG!!!!

Jag har bokat ett PREMIUM PAKET på Tittut UL klinik...1700kr kommer det kosta, men då får man hela 2D/3D/4D undersökningen som tar ca 45 minuter inspelat på DVD, man får 20-50 bilder på CD och papperskopor på ca 10 bilder (2D och 3D) plus könsbestämning!!! Tjoohooo!

TIDEN: Lördag den 13/11 klockan 10:45

Usch vad dyrt...men åh jag vill så gärna ju! och är det sista barnet för oss så känns det att jag vill gärna göra det här

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-09-22 12:53:22 följande:
    Gulliga bästa ODD! Jag kapitulerar fullständigt. Ja med risk för att bli tjatig du brukar ha rätt. Platt mage på morgonen, tjocjk och fyrkantig på kvällen. Morgonågest var ett bra ord. Vänta ska gå och titta på den i spegeln nu efter 2 skogaholms och en tallrik havre Fras. En sec.....

Back...den var JÄTTE stor. Haha . Men det är bara pork . Ska verkligen skärpa till mig nu och lägga in en magbild ikväll. Du kan väl kolla och säga om jag ser anti-gravid ut. Lova!?!

Läste att du inte kände igen dig på bild längre. Me too! Det har gått så långt att jag inte känner igen ansiktet i spegeln rikigt. Ja det är sant. Ögonen har blivit mindre sitter som små korn långt inne i skallen. Vet du vad som hänt mer? Detta borde vara anatomiskt omöjligt....NÄSAN har blivit BREDARE. Hur hela hela friden kan fettet lagra sig på sidorna av näsan?

Tackar och niger för ditt peppande inlägg. Roligt att höra från dig. We´re in this together

P.S Livmoderkanten har jag aldrig hittat.....beror det på späcket månne? D.S
    ASG!!! MIN MEEEEED!!!!!

Min näsa blir ALLTID lite större när jag är gravid...haha vad kul att jag inte är ensam om detta fenomen!!!!!!!

Om du lägger ut en magbild så lovar jag att jag tittar på den och jag lovar dig att jag INTE kommer tycka att du ser anti-gravid ut....för så gravid som du är är det omöjligt

*kramisar*
  • Odetta
    Muffe80 skrev 2010-09-22 15:04:58 följande:
    Får jag fråga en sak:
    Varje onsdag går jag på gympa med granntjejen och vi är få som är där så det märks väl om jag är borta. Sisa gångerna har jag inte varit där pga illamåendet och så blir det även ikväll...
    Kommer kanske skippa det flera gånger framöver också.

Vad ska jag ha för ursäkt som verkar trovärdig för att inte gå på flera gånger?
    Magproblem?
    Jag är en sådan där som tycker att ärlighet kommer man längst med. Säg som det är till henne, att du är gravid men med en massa komplikationer så du kan och vågar inte jumpa just nu. Och med tanke på omständigheter skulle du uppskatta om det fick förbli en hemlis. Svårare än så är det inte

*kram*
  • Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-09-22 14:01:24 följande:

åååh så sugen jag blev nu... det skulle kosta 1700 med och var i 45 min varav ultralud i ca 35 min.

stog dock inget om hur många bilder man fick, men det varierar säkert... men dvd och sånt fick man.. och en journal..

myyysigt.. ska genast prata med sambon ikväll om det..

kanske kan få det som julklapp :D

Tycker jag låter som en bra ursäkt: julklapp!

Go for it!

*kram*
  • Odetta
    Muffe80 skrev 2010-09-22 15:19:50 följande:

Nej jag vill absolut inte säga till nån att jag är gravid innan ens min mamma och pappa vet om det, det är vår regel här hemma. De får kanske veta i helgen, om nu allt visar sig ok imorgon, Vet ju inte ens det och då vill jag inte berätta för grannen än heller.

Kanske låter konstigt, men lite hemlig av mig är jag.

kom gärna med fler förslag Men tack odd för inlägget

Jo, det förstår jag...Magproblem låter väl annars som en bra ursäkt...du kan ju säga att du fått någon bakterie och att du har diare som inte vill ge med sig och jumpa/aktivitet gör det bara värre....fast sånnt kanske man inte heller vill berätta för grannen

*kram*

• Odetta

Hej igen...nu är jag tillbaks.

ÅH...nu tänker jag tycka lite synd om mig....och kanske ni kan prata lite vett i mig samtidigt?

Mannen min är på övernattnings APT (arbetsplatsträff eller vad det heter) och jag har såååååå svårt för sånnt!

altså...jag litar till 150% på min man, det är verkligen inte det....men jag har så mycket bagage som börjar spöka i min hjärna och det är så grymt jobbigt Exet var jämt borta och festade och drack, otrogen var han med och ljög om allt och det har satt sina spår. Den han dessutom var otrogen med var en tjej som lotsades vara min vän i över 1 år (tills jag kom på dem) vilket har gjort att jag har svårt för att lita på andra tjejjer.

I alla fall...nu är min man på övernattning på nått fint ställe med 25 kollegor och dem ska äta middag och dricka lite vin och sånnt ikväll. alla är säkert uppklädda och kvinnorna (5 stycken) som är med är säkert jätte fina dem med. Och här hemma sitter gravida jag med mage och trött jämt och till skillnad säkert skittråkig (ja, just nu har spökerna dödat mitt självförtroende). Jag litar på min man....men spökerna viskar hela tiden "varför skulle han inte ha lite kul med nån pingla?" och "fulla människor kan man inte lita på"

Nej...fulla människor kan man inte lita på...jag vet, jag har levt med en alkolist i 7 år....så fulla människor kan man inte lita på. Men mannen min, HONOM KAN jag lita på....det vet jag! Och ändå finns det där hjärnspöket och gnager på mitt förstånd

Och så försökte jag ringa tidigare (visste att han hade en ledig stund) och så är telefonen avstängd och OJ vad det snurrar till med ångest i huvudet på mig och grejjen är den att jag vet att det är fel på hans telefon för den stänger av sig hela tiden (han ska byta ut den) men så fort jag insåg att den är avstängd så kommer massor med gamla känslor upp, ångest och frustration...och så får jag sådan panik.

Jag har jobbat jätte jätte jätte mycket med mina spöken för jag vill verkligen inte att mitt förflutna ska påverka min älskade man, han är världens bästa och förtjänar verkligen inte allt skit som mina spöken intalar mig. Han förtjänar att få gå ut med sina kollegor och äta gott och dricka lite vin någon gång (händer kanske 2 ggr per år, och då är det just obligatoriska APTn...han går aldrig ut själv annars) utan att jag gör det surt för honom och sitter hemma som ett nervvrak. Jag vill inte vara såhär

Just nu både spökar det i mitt huvud och jag är så hormonell att jag har hormoner som kommer ur öronen....life is great

• Odetta

Tack rara MCT och Längtan!

Ja, jag har hållt igång hela dagen....busat med lilleman, spammat tråden och jagat folk (mvc, vc, specmvc, studievägledare) på telefonen. sedan har jag gjort min läxa (intervjua barn) och städat...men nu är det färdigstädat, lilleman är lagd för natten och ja....nu sitter jag här med mina spöken. Finns ju trevligare sällskap om jag får säga så.

MCT, jag kämpar jätte mycket med det här som icke gravid också. I början var det helt hemskt och jag fick panik av bara tanken....men det har jag jobbat bort. Nu är jag i jämförelse nästan botad typ. SUCK för idioter som gör att man blir miljöstörd och har kvar skit även efter man blivit av med dem.

Längtan, ja, du har så rätt....han är en klippa! Och jag har kännt honom så himla länge innan vi blev vi två (7-8 år) så jag vet ju vad han är för person även ur ett annat perspektiv än partnerperspektivet. Han är verkligen en helgo kille som man kan lita på i 150% i alla lägen (även som berusad....vi har festat på bra förr i tiden som vänner)

Jag tror att det som spelar in är att i dem här lägen så sjunker mitt självförtroende till botten...eller kanske inte självförtroendet utan faktiskt mer självkänslan. Och när jag inte står stadigt med båda benen så känner jag mig så lite värd och tankar som "vad ser den här underbara människan i lilla mig, han kan ju få vem som hellst (och alla är i det läget då bättre än just jag)" och jag blir så otroligt rädd att förlora honom!

Annat är det när jag står stadigt...då vet jag att han vill inte vara med eller ha någon annan än mig för att han tycker att just jag är den absolut bästa för honom. Men ja....när jag blir som just nu så är jag bara livrädd att han ska inse att jag är så defekt som jag ibland känner mig.

Skickade faktiskt iväg ett kort sms tidigare när jag försökte ringa och fick ett kort svar tillbaks nu, skulle så gärna vilja prata med honom, men samtidigt vill jag inte heller att han ska veta hur jag kämpar just nu, jag vill ju att han ska ha trevligt med kollegorna och inte sitta och ha dåligt samvete för att jag är som jag är.

*kram på er*

• Odetta
    sofy skrev 2010-09-22 19:46:45 följande:
    Usch :( Jag förstår dig precis!! Levt i samma skit innan och ibland visar sig dom spökena - fortfarande. Trots att jag - precis som du INTE har någon som helst anledning till det. Jag försöker kämpa jag också me att få bort dom o inte sitta hemma o va grinig medan han är iväg. (De händer nästan aldrig, vi gör de mesta ihop men nu när ja inte orkar så har han vart ute en gång utan mig.. fan va de tog emot..) Men jag förstår inte varför.

Men jag försöker tänka på annat, kolla nån film, bada o ta hand om mig själv. Jag har tyvärr inga andra konkreta tips då jag ju är likadan..

Massa massa kramar! Imorn är han hemma igeen :)
    Visst är det irriterande? Och KRAM TILL DIG MED för att även du upplever dessa känslor!

Ja...det blir nog tv nu, med datorn brevid och lite skolarbete också. klockan 22 ska jag ha videokonferans med töserna och efter det ska jag försöka gå lägga mig. Och i morgon har jag skola och efter det är han hemma igen! (och sedan blir det ju inte nått APT med övernattning på ett tag igen)

*kram*
  • Odetta
    MCT79 skrev 2010-09-22 19:14:59 följande:
    Det där kunde vara mina ord Odd... EXAKT mina ord... Jag vet att det inte är lätt, jag kämpar även icke-gravid med mig själv... det är totalt ångest där man veeeeeeet att man kan lita på sin sambo. Likförbannat gör inte hjärnan det...
    Håll dig sysselsatt? För mig handlar det enbart om att döda tid.. och det måste vara aktiv sysselsättning... inget som att titta på film eller så...
    KRAM!!! känns ju skönt att man inte är ensam med sina känslor för då känner man sig mindre knasig....men fan för dessa känslor...ingen borde ha sådanna. KRAM PÅ DIG!!!
  • Odetta
    sofy skrev 2010-09-22 20:34:31 följande:
    Förlåt för ja gnäller.. men fyfan! Jag bara spyr o spyr nu.. får inte behålla varken vätska eller mat (nyponsoppa, makaroner, vatten, kolsyrat vatten, äpple..) tried everything! Ligger bara o skakar, de svartnar för ögonen, fryser o svettas om vartannat. Va gör man? Lergiganen kom upp igen nu lite mer än 1 tim senare.
    Har du blivit magsjuk? Låter som du mår så våldsamt illa....

Massor med kramar till dig gumman....jag tycker nått fruktansvärt synd om dig! Usch...hatar att må illa och skulle det inte vara för den enorma bebislängtan så skulle jag aldrig gå igenom en graviditet...och då mår jag bara illa i början (en vän till mig mådde illa tills bebisen föddes)

drick vatten i små små mängder...altså, typ 2-3 teskedar åt gången bara, så du inte blir uttorkad. Kanske du kan suga på en isbit?

*kramisar*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma