• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Tjejjer....heeeeelt OT men ändå.

HUR kommer det sig att man alltid ser så himla annorlunda ut på kort mot vad man själv ser i spegeln???? Jag fattar inte!

Jag väger 85 kilo just nu och KÄNNER mig verkligen INTE tjock eller så....kurvig absolut, men jag känner mig FIN! Och när jag tittar i spegeln så ser jag mig som jag känner mig....en kurvig fin gravid kvinna.

MEN PÅ BILD! Altså allvarligt! Tittade precis på bilder från min lillebrors bröllop i lördags och jag ser ju inte klok ut! Oformig och JÄTTE rund i ansiketet....varför blir det så? Jag ser ju inte ut så...eller gör jag det?

Konstigt det där. Vad är det som är den "sanna" bilden av en liksom....den man ser i spegeln eller så som man ser ut på kort? *kliar mig huvudet*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-09-20 19:35:22 följande:
    Jag håller med dig. Känner mig vackert gravid men på bilder ser jag så rund ut i ansiktet blir som en padda inte alls fotogenic. Vill ockå se ut på bild så som jag känner mig i verkligheten.
    Jamen precis! Jag blev jätte ledsen nu när jag såg bilderna....väntade med förväntan på att bilderna skulle komma upp för jag kände mig så himlans fin i lördags....hade fixat håret jätte fint och finklädd och blev supernöjd med smikningen.....och så ser jag så tokannorkunda ut på bilderna...inte alls som jag förväntade mig.

Jag tog ju en bild på mig själv när vi kom hem och den ser ut som jag känner mig....ska lägga ut den och så en av dem andra så får ni se vilken enorm skillnad det är (sedan kommer jag ta bort bilderna igen så ska bara lägga ut dem en kort stund )

*kram*
  • Odetta

Såhär ser jag ut...den här bilden visar mig som jag är och som jag känner mig tycker jag....tycker det är en fin bild om jag får säga det

Och såhär såg jag ut i lördags...som jag kände mig....

Men SÅHÄR ser jag ut på alla andra bilder....ser ju inte ut som jag nästan...eller?

(låter bilderna ligga i 10 minuter...sen tar jag ner dem och slutar vara så självupptagen av en helt OT och smått löjlig anledning )

• Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-09-20 19:59:19 följande:
    Odd: du är ju jätte vacker :) jag förstår att du känner dig fin, för du är verkligen det. och nej jag tycker inte du ser tjock ut på den sista bilden heller.

Tack söta du! Mh...då kanske det bara sitter i mitt huvud då

Och nej, jag är inte så himla fåfängd egentligen som jag kanske verkar just nu.

• Odetta

Åh, jag måste förresten berätta en rolig sak!!!

VET ni vad vi har gjort? Vi har köpt bebisens åka-hem-från-sjukhuset plagg Det kändes JÄTTE stort!!!

En liten färgglad body i storlek 56 med matchande byxor i storlek 56 Åh, dem är sååååå söta, dem ligger i en liten påse i garderoben men jag har hunnit klämma massor på dem redan

Vi vet att storlek 56 kommer vara för stort för bebisen...lilleman var 49 cm lång och vägde 3085 gram så storlek 56 var som tält på honom och den här kommer vi ju nog inte heller gå tiden ut med. Men både bodyn och byxorna har muddar man lätt kan vika upp och då blir ju kläderna genast mycket mindre

Och nu buffas det en massa i magen igen...så mysigt!!!

(och ja, jag har hunnit vila lite idag  slutade 12 istället för 15 och det kommer jag göra i morgon med och så har mannen och jag hunnit bara vara och kramas lite så nu är jag på bra humör igen )

*kramkram*

• Odetta
    Lallan skrev 2010-09-20 20:42:22 följande:
    Odd: Du är verkligen jättevacker på alla bilderna!

Längtan: Grattis till lyckat vul!

Orkar inte kommentera allt annät som skrivits idag, känner mig trött, sliten och deppig och jag har inte ens jobbat idag. Tul gick bra, knoddarnas uppskattade vikt blev 1052g resp. 1019g så dom är jämnstora.  Läkarbesöket var ett skämt. Läkaren kom 25 minuter för sent och upprepade bara vad barnmorskorna (dom var två under ul) sagt. Fanns inte tid för någonting om hur jag mår som det var tänkt med den tiden Ska som tur var till bm på onsdag för att kolla blodtrycket och ska då även fixa läkartid.

Tack vännen! Men kan du se bilderna fortfarande? Jag tog ju bort dem

Men vad SKÖNT att TUL gick bra...och vad stora dem börjar bi nu! Tänk, nu har du över 2 kg BEBIS i din mage....är ju jätte bra att dem väger över kilot var!!! Woohooo för dina pluttar! Och KRAM på dig för att du har det lite kämpigt just nu...dumma läkare som stressar sådär. Men som du själv skriver, på onsdag får du träffa din BM, prata med henne då. Och tills dess fokuserar du på dina 2 kilo lycka

***bamsekram***

• Odetta
    kajsalisa skrev 2010-09-20 20:47:12 följande:
    Haha... Söta, söta Odd. Känner SÅ igen mig i det du skriver. Visst är det märkligt?! Får väl helt enkelt överleva ett gäng pluffsiga foton, så länge jag får en välmående bebis så småningom. Men konstigt är det...
    Ja, visst är det! Egentligen spelar ju bilderna ingen roll för det viktigaste är ju som man KÄNNER sig innombords (och som du skriver, vem bryr sig i slutändan om pluffsiga bilder när anledningen till eventuellt pluffs är en eftrlängtad bebisen) men jag blev bara så förbluffadf. Haha...jag snurrar lätt in mig i konstiga grubblerier ibland och ja, det här var en av dem

*kram på dig*
  • Odetta

Titta! Det här har vi köpt  Vi tycker om färgglada kläder och det här passar ju både en liten pojke eller en liten flicka (trots UL vet man ju inte hundra förrens bebisen tittar ut). Fint va?

• Odetta
    kajsalisa skrev 2010-09-20 21:10:47 följande:
    Superfina Odd! Åka-hem-från-bb-kläder har jag inte ens tänkt på. Va mysigt det ska bli att inhandla. Färgglatt, då måste ju du älska Villervalla?! Jag har köpt fina, randiga bebisbyxor där...
    DIGGAR Villervalla Vi har världens sötaste mössa därifrån...randig i svart och turkos Det enda med Villervalla är bara att det är så dyyyyrt, så vi har inte mycket mer än så, jo...en babyfilt i samma färger som mössan, men thats it.

Ett annat märke som har finfina färgglada kläder är Name it och Mala (kan man fynda bra på tradera)

(och KappAhl har haft fina kläder med, men just nu är sortimentet lite utplockat och nertonat igen)

Det är nästan synd att bebisen i magen är en pojke till för vi har alla kläder vi behöver och dem är jättefina så vi har absolut ingen anledning att köpa mera förutom just åka hem kläderna då men om det vore en flicka...åh....shopping!
  • Odetta
    Lallan skrev 2010-09-20 21:24:09 följande:
    Odd: Nu syns inte bilderna längre! Och Tack!

Jättefint set! Jag var på syträff för en vecka sedan och sydde då två bodysar till bebisarna och ett par byxor. Ska sy ett par byxor till såklart men hade inte tyg som matchade. Älskar också färgglada kläder.
    Åh vad duktigt att sy grejjerna! Skulle jag ha en symaskin skulle jag nog också sy något....men det blir till att virka en söt liten mössa istället (Lilleman virkade jag en mössa till också)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma