Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Nu har jag bokat tid för VUL. Fick sådana jobbiga minnen av musiken i telefonkön, flashback 9 månader tillbaks i tiden då jag ringde för att boka tid för en kontroll vid mitt MA.

5 minuter senare kom jag fram till en gullig sköterska som svarade och jag fick en tid den 9 mars kl 10.10 samma dag är jag i v.7+3, då har jag gått 2 dagar längre än vad jag gjorde senast och man kan se hjärtat slå om allt är som det ska. Hon ville inte boka in mig tidigare än så med risk att det skulle vara för tidigt för att se något och det skulle bara skapa mer oro hos mig och det har hon helt rätt i.

Så nu är det 15 långa dagar kvar.

Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-22 05:42:32 följande:
    Folk har skrivit flera ggr när dom sett pickande hjärtan, det varierar helt beroende på hur det utvecklas därinne. 5+0 såg vi hinnsäck på 3 mm, 5+6 såg vi hinnsäck + gulesäck, 7+2 såg vi hinnsäck, gulesäck, foster + hjärta, åkte in då pga störtblödning. Andra har sett det innan, i 6+ :)
    Ok, har missat det och jag menade mer att om någon visste när man var granterad att se hjärtaktivitet om allt är som det ska, ingen chansning att kanske v.6 kanske v.7 osv. Jag skulle ta för givet att det var kört om ingen hjärtaktivitet syntes även om allt annat såg bra ut.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-22 06:14:20 följande:
    Det där är inte sant, jag har svarat dig tidigare!!!  *morgonsur!!*  Jag gjorde mitt i torsdags och såg hjärtat picka, han sa då att jag var 6+0. Vänta du 2-3 dagar till för att vara säker på att se något!

Så nu har jag svarat!
    Vilken tur du hade som såg i v.6+0, här där jag bokade ville dom vänta till v.7+0 för att försäkra att det skulle ses, det var säkrare att boka i v.7+ än v.6+. Lång väntan nu.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-22 08:43:43 följande:
    1,5 timme kvar! Hjärtat bultar och jag är sååå nervös!
    Håller mina tummar för dig idag.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo

Jag är så glad att jag har en tid.

Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo

Jaha, det känns ju tråkigt här då, hade väl väntat mig nån respons, men tydligen inte men ni kanske har fullt upp med annat.

Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo
    kajsalisa skrev 2011-02-22 11:57:47 följande:
    Jag läser tråden varje dag, men håller mig, av förklarliga skäl, mer i andra tråden. Kommenterar inte så ofta, men det händer.

Jag är ledsen att säga det Telgebo, men jag tror inte att tjejerna här i tråden blir mer sugna på att kommentera ditt inlägg när du blir sur om någon inte svarar dig.
    Vi använder alla tråden på olika sätt, vissa mer, andra mindre. Du har skrivit ganska aktivt på sistone, vilket är helt ok, men du kan inte förvänta dig att få svar varje gång på alla dina inlägg. Dom flesta jobbar nog, och vissa är, som jag, ganska upptagna med att ta hand om sina nyfödda.
    Jag är helt säker på att alla här är jätteglada för dina framsteg, även om det inte kommenteras varje gång...
    Många här har ju skrivit sedan jag berättade om att jag bokat tid, men jag är skitledsen och avreggar mig nog. Jag är skitledsen och arg.

Skitbesviken, trodde naivt att jag skulle få nån kommentar som alla andra får när det görs VUL och folk båkat tid och tummar hålls och det bara nnågra få minuter efter dom skrivit sitt inlägg och här har det gått timmar sedan jag skrev mitt inlägg om när jag ska på VUL.

Det är lite konstigt bara att ingen skriver nåt.

Som sagt jag har ingen att dela mina tankar med utan bara en jävla idit till pappa som hoppas på att jag gör abort om jag är frisk och normal i huvudet eller att det går åt helvete på annat sätt.

Men förlåt att jag tagit plats i tråden, ska väl inte besvära er mer då.

Tack och hejdå.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo

Jag skrev före kl 09 att jag bokat tid det svarar ni inte på, men däremot detta att jag känner mig besviken på utebliven respoins det har ni tid att svara på, konstigt.

Okej ni behööver bara garatta andra som bokat tid och hålla tummar för dom, skit i mig jag har så mycket stlöd runtomking mig, pappan vill att jag gör abort alltså noll stöd och andra vet inget så jag harju ingen man som många andra har här . Ursäkat mig dp att jag kanske vill tala om när jag är glad för något. Dka inte göra om misstaget.

Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-22 12:33:41 följande:
    Telgebo; Ditt VUL är om 2 veckor, ska vi önska lycka till nu redan? De kommer vi hinna innan dess, tro mig. Och tagga ner attityden lite, det är inge roligt när det bara huggs hejvilt omkring härinne. Alla vill väl.
    Jag tog illa vid mig då jag jag varit så nervös att ringa och få ett nej att få göra ett VUL och dså har jag läst ikapp denna tråd och det hålls tummar direkt så fort nån skriver att jag ska på VUL KUB osv bara några minuter senare efter att det skrev och så kommer jag med mitt inlägg och inte en kommentar om det. Hur skulle ni sjäva känna? Inte bry er eller? jag blir iaf ledsen, grattar ni andra så kan ni behandla alla likadant.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-22 13:09:47 följande:
    Skönt med bokat vul Telgebo. Skriver ett längre inlägg till dig när jag är vid datorn och inte iphonen...
    Tack du är den ENDA här inne på hel atråden som gratulerat mig till det jag gjort idag, dina ord betyder så mycket.

Det känns ju inte så kul när andra inte ens kan unna mig ett ord när jag har gjort det, man får liksom ingen lust att kommentera era orosfrågoior och funderingar ovh framgångar när bni inte kan bjussa på er när det gäller miig.

Jag är väldigt hormoonell har en extrem oro och rädlsa och känner mig jävligt ensam och jag är ensam, hag har ingen att dela allt detta med, att gråta ut hos, prata med bli kramad utav, ompysslad, jag har en skitstövel som pappa till barnet som vill att jag abort det är det enda, jag har ingen kontakt med honom, jag är rädd varje dag att han ska ge mig på mig för att försöka skada mig så jag får mf, drömmar mardrömmar om det på nätterna.

Men ursäkta om jag ventilerar min oro här, jag får väl hålla inne med allt inom mig som jag brukar då.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma