Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

needtobreathe skrev 2011-02-21 17:39:30 följande:
    Telge;

Ja de är ju privat, så du kan ju boka hur många du vill. Du betalar som vanligt läkarbesök och efter 900 kr har du frikort. Dvs 2,5-3 besök ungefär  :)
    Frikort har jag redan. Ska ringa och boka imorgon, men man kanske bara kan boka ett åt gången.
    Gravid v.5+1 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-21 17:53:16 följande:
    Hahaha jaa.. brukar kalla henne "filosofen" me tanke på hennes efternamn.. men nä hon e hemsk.
    Varför har du inte bytt BM?

jag hadeen hemsk BM under min graviditet som bara var helt fascinerad i att ta prover på mig och skriva remisser och ville inte prata nåt, helt totslt värdelös, böt till en annat ställe och fick en urgullig BM.

När jag blev gravid nu igen i våras så bokade jag hälsosamtalet hos henne men hon var inte alls lika gullig längre så jag funderar på att inte gå på denna MVC nu denna gång, men får se om det blir den ändå fast hos en annan BM då.
    Gravid v.5+1 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-21 18:36:29 följande:
    De är inte min BM, de är en vidrig läkare som cirkulerar runt på MVC här i söderort.
    Jaha jag missuppfattade jag trodde att det var din bm, det är ju svårt att byta läkare speciellt om mvc bara har en läkare som dom har där då och då.
    Gravid v.5+1 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-21 19:38:52 följande:
    OKej, jag har officiellt inget liv! Har läst igenom början på "vi som längtar efter plus efter missfall"..  jäklar vad vi har varit med om mycket tillsammans! Cool
    Du är inte ensam, jag håller på och plöjer igenom denna tråd så jag har inte heller något liv utanför
    Gravid v.5+1 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-21 19:52:14 följande:
    Just ja.. vi var på hälsosamtal i grupp i fredags och jag fick med mig ett häfte med frågor som jag ska svara på till nästa gång då det är det enskilda samtalet.

Lite roligt bara.. en fråga är om man haft kontakt med kurator eller socialsekreterare senaste åren... Mitt svar lär ju bli "dagligen" eftersom jag bor med en... men det kommer nog missuppfattas....hahahha!
    Varför vill dom veta sånt?
    Gravid v.5+1 BF 24/10
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-02-21 20:51:12 följande:
    jag är 166 och tycker att vagnen är låg! ;)
    telgebo skrev 2011-02-21 18:18:59 följande:
    Så om jag gör tex ett VUL i v.6+1 och hjärtat slår så är det låg risk då alltså att det skulle sluta illa i ett MF/MA?

När kan man egentligen se hjärtat slå på ett VUL?
    Det ska ju bara vara någon enstaka procents risk att det ska gå åt pipan om man sett hjärtat slå. men de i tråden som varit med om mf trots hjärtat slagit kanske vet mera.. är väl sugarrush, Happiness och Odd iaf som haft det så? Eller är jag ute och cyklar?Jag köpte ett set i stl 50 och en pyjamas. Sen fick vi tre set så totalt hade hon fyra i stl 50. :) Tog med mig två set i stl 50 till bb och två i 56 eftersom jag itne visste vilken storlek som skulle komma ut! :) det roliga var pyjamasen! Den var jääääättestor när hon kom, två veckor senare var den för liten. haha
    Känner mig ganska lugn över ditt svar att det är låg risk för tråkigheter om man sett hjärtat slå, men sedan läser man i tråden om folk som sett hjärtat och ändå fått MA/MF bara någon vecka senare och även andra som fött änglabarn i v.16 och framåt, fruktansvärt.

Imorgon ska jag riinga och boka tid för VUL, hoppas få tid redan nästa vecka men undrar om det verkligen går att se hjärtat slå då eller om man ska veta ytterligare 1 eller 2 veckor till? Kommer vara i v.6+1 nästa måndag.
    Gravid v.5+1 BF 24/10
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-21 21:24:33 följande:
    Åh vad mycket roligt det är att läsa i tråden! Härlig positiv stämning!

Ja, jag fick mf efter att läkaren sett hjärtaktivitet. Men jag hade känt på mig att ngt var fel, för clearblue digital visade för få veckor när jag testade mig på 6+3. Det borde ju visat 3+, med råge.

Jag tror det är ovanligt med mf efter att hjärtat börjat slå. Men det händer tyvärr. Dock har man nog kommit en bra bit på vägen om hjärtat slår och fostret har rätt storlek på VUL.

Har träffat en 7-månaders bebis ikväll. Han skrek precis HELA tiden....! Shit, vad har man gett sig in på?
    När du var på VUL då såg allt bra ut då? Rätt storlek och tickande hjärta?

Ja detta med CB digital gör mig också förvirrad, mitt visade gravid 3+ bara 18 dagar efter ÄK och jag hade räknat med  gravid 2-3 och gravid 3+ tidigast igår.

Förra gången så fick jag gravid 1-2 13 dagar efter ÄL.
    Gravid v.5+1 BF 24/10
  • telgebo

När kan man tidigast se hjärtat slå på ett VUL? När är lämpligast att göra ett VUL?

När jag väntatde barn 2007/08 så ville dom inte boka in mig före v.9 tidigast dom påstod att det inytte finns nåt att se före det och att det är så många som får MF, låter ju jävligt elakt att säga så, men det är väl sant. Men jag tycker ändå att vänta till v.9 är grymt lång väntan när man är orolig och jag vet ju att det går att se tidigare än v.9 men frågan är bara hur passtidigt. Förra gången då jag fick mitt MA så var jag ju i v.7 och hade ju räknat med att det skulle se ut som en liten liten minimänniska och så var det bara som en liten fläck som inte gick att urskilja om det var en liten människa överhuvudtaget som hade varit död sedan v.4-5.

Gravid v.5+1 BF 24/10
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-21 21:55:29 följande:
    Telgebo:
    nej fostret var mindre än mina beräkningar då. Och jag visste verkligen när min ÄL varit, hade testat med stickor och så.

CB digital är ingen exakt vetenskap. Egentligen undrar jag hur de får sälja sådana test, de gör bara folk oroliga.
    Se det som POSITIVT och vad GLAD för att du fick 3+ tidigt. Jag fick mitt nu på v.4+4, och det var ju en kry rackare därinne i magen! Kom igen, du är ju gravid, har massor av hormoner, så var glad!
    Som för mig då fast då var det ju kört. Kan inte begripa hus KK akut kunde ge mig falska förhoppningar och inte säga som det var när läkaren på SÖS några timmar senare såg direkt att det var ett MA.

Jag fick gravid 3+ i fredags i v.4+5 och jag vet att veckonidikatorn har 92% säkerhet så den är ju inte 100% men. Visst är jag glad över 3+ och alla säger bra då har du MYCKET hormoner, sedan skriver man om sina utebliva symtom och då skriver samma folk att man inte har så mycket hormoner än, hallå nyss har jag mycket och sedan lite, hur är det?

Ingen som vet när man tidigast kan göra ett VUL och se ett tickande hjärta? Måste man vänta till v.9 eller kan man göra det i v.6? Har frågat det i flera dagar nu uttan att få ett svar på det.
    Gravid v.5+1 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma