• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Längtan efter liten skrev 2010-09-22 21:12:30 följande:
    Du är stark, mycket starkare än de flesta andra... Men självklart kan även du falla. och det är bara mänskligt.
    Bra att du har haft och göra under dagen, fortsätt så.. du kanske ska lägga dig ner och läsa en bra bok och låta kvällen ta sin egna väg? låt dig få somna lite tidigare ikväll så att ny strak dag kommer...
    När kommer han hem? är det på söndag?
    Min karl åker imorgon och kommer hem på söndag... Jag är likadan, fast nu ska han iväg med hemvärnet och där vet jag ju att de inte dricker..
    då är det rädslan att bli själv som kryper fram istället...
    Men jag tror att man blir starkare i längden..
    Skönt att han iaf hörde av sig:) det är ju jätte bra.
    Kram
    Åh, du är så himla go vännen *kramar om*

Han kommer hem i morgon redan. Men Usch att din ska bort i flera dagar...jag skulle sakna ihjäl mig! Behöver du sällskap och positiv energi finns jag här för dig! Jo...det sägs att övning ger färdighet...men nä, vem tusan vill öva i att vara själv?

Han ringde för en stund sedan också förresten och frågade "Du skickar lite konstiga mess gumman"..."mhjaaaamjmjommmmm" fick han till svar (jag tycker inte om att erkänna när jag gjort inte helt genomtänkta saker....och skicka mess i panik brukar inte vara så genomtänkt). Han ville kolla att läget var lugnt och just då var jag ju det så det blev ett bra kort samtal.

*kramisar*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    kajsalisa skrev 2010-09-22 21:14:44 följande:
    Älskade Odd. Jag har precis samma järnspökem från tidigare förhållande. Han förstörde min tillit till män totalt. Nu, fyra år senare, får min man ibland lida för hur exet betedde sig. Inte rättvist alls, men det kommer bara ibland utan att jag kan stoppa det. Han blir såå ledsen när jag inte litar på honom och vi mår båda dåligt. I slutändan Odd, så finns det ju absolut inget du kan göra åt saken. Om man ska se det krasst så kommer ju din man varken vara mer eller mindre otrogen, oavsett om du oroar dig eller inte. Lita på din man, han älskar dig. Annars skulle han aldrig gått igenom allt ni gått igenom för att få ytterligare ett barn. Stor kram!
    Gulle dig! Och fan för att även du råkat ut för en sådan där skit *kramar om*

Jo, min  tänkande del av hjärnan vet ju om allt det där....och att allt annat vi har gått igenom....det krävs riktig kärlek för att orka och ja, han har stått orubblig vid min sida från dag 1 och kämpat både med och för mig. Han är en sådan som tänker väldigt praktiskt och logiskt och sunnt och skulle jag inte betyda det jag betyder för honom så hade han aldrig någonsin ingått en relation med mig, aldrig gift sig med mig och aldrig velat ha barn med mig. Jag vet ju om det. Men som du säger....ibland (nu mer sällan än förr) så blir hjärnan invaderad av alla spöken från förr.

TACK för att du (och ni andra) hjälper mig komma ihåg vad jag egentligen vet!!! Ni är bäst!

***bamsekram***
  • Odetta
    Cat79 skrev 2010-09-22 21:36:29 följande:
    Odd: Sänder över en stor kram till dig! Snart är din man hemma igen och då får ni mysa till att....
    Tack Cat! *stor kram tillbaks*

Hur är det med dig?
  • Odetta

LYCKA TILL IDAG MUFFE

Röntgen; gumman....vilka dagar du har haft! Hoppas du får må bättre nu och att det inte är blindtarmen *kram*

Sofy....kram vännen.

**kram till alla som vill ha**

• Odetta

Pancakes!!!!!

WOOHOOOOO!!!! GRATTIS OCH VÄLKOMMEN HIT!!!

angående några av dina frågor:

test: Ja du vännen, jag är lite testgalen och slutade testa i v9 någon gång...hann ta 30 positiva gravtest denna graviditet men har fortfarande svårt att tro på det mellan varven

Sex och träning: Efter upprepade mf rekomenderar dem (insatta läkare, inte vanlig BM) att avstå från sex fram till v15 och ingen ansträngning till efter v12.

VUL: efter 1 MA och 3 tidiga mf på raken så har vi varit noga övervakade denna graviditet. VUL i v7, v9, v12 och UL i v13, v16 och v19. Nästa UL är i v24

***kraaaaaaaaaam***

• Odetta
    Mamma till W skrev 2010-09-24 23:00:01 följande:
    HAHA, vad bra att jag inte är ensam! Satan vad det skavde och hade sig efteråt. haha..

Har fått massa mensvärk långt ner i magen.. Vill att det ska leda till något nu! :)
    *mensvärk* låter lovande
  • Odetta
    Odetta skrev 2010-09-24 23:08:56 följande:
    *mensvärk* låter lovande
    skulle stå "mensvärk"...inte innom *
  • Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-09-25 10:07:32 följande:
    Hej hopp...du jag skrev ett inlägg till dig i den andra tråden :) Hoppas du fick sova något i natt. Kram
    tack! Jag svarade dig där också

Jag fick sova, men sov inget bra. Magen kändes öm och jag drömde om sammandragningar hela natten. Kom på att jag har 2 saker till som bekymmrar mig som kommer i samband med dessa sammandragningar som jag inte skrev i ts: tyngdkänsla och geleaktiga flytningar.

Hur är det själv? Hur känns din mage, mår du bättre?

*kramisar*
  • Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-09-25 10:32:57 följande:
    Både jag och nej. Bättre men ändå inte. Märker på natten att när jag sover, så ligger jag mest på ena eller andra sidan då bukläge inte längre fungerar :/ Ligger jag på höger sida, vilket är favvosidan så vaknar jag av smärta i högersida. Så det måste ju vara bebisen som retar upp antingen njuren, urinledaren, tarmen eller blindtarmen. Ligger jag en bra stund på vänster sida så lättar det. Men fyyy vad ont jag får i axeln av att sova enbart på vänster sida. Då vaknar jag ju av det istället hahahahahaa...vet inte hur jag ska ligga för att få sova. Kanske likabra att vänja sig med att sova dåligt nu, så man är förberedd när bebis kommer ;P

Tyngdkänska kände jag för ett antal veckor sen. Men det var inte i samband med nån sammandragning eller så. Utan det kändes som om nåt tyngde ner och gjorde ont när jag gick för mycket. Fast det var enbart på vänster sida i typ underlivet, men det gick över efter ca 1 vecka till 2.

Tycker absolut du ska kolla upp det och skicka iväg urin på odling.
    Åh, det där med att inte kunna sova....ja. Har du många kuddar i sängen??? Om inte så skaffa det! Och så stoppar du en stor kudde mellan benen, knäna och fötterna....då blir det bekvämare att ligga på sidan. Och en stor kudde (eller mannen ) bakom ryggen att luta emot och en till kudde på framsidan. Mycket kuddar, men jag lovar, du kommer sova bättre.

Skit att det inte har blivit helt bättre med din mage. Kom demm fram till vad det r som blir retad eller misstänker dem bara att det är blindtarmen? Jag håller mina tummar att det bara är gaser eller nått som fastnat i systemet...

**kramisar**
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma