Inlägg från: Sir Bubbalots mamma |Visa alla inlägg
  • Sir Bubbalots mamma

Plus igen efter mf/ma

nä lillebror e inget bra namn tycker jag. fy å va vuxen å heta så

• Sir Bubbalots mamma
    MelikaH skrev 2011-04-08 13:13:32 följande:
    Har en fråga till... när började ni som tidigast känna av bebben i magen? Någon märklig känsla under naveln?
    12+6 fatta de inte förens 13+2. idag har de varit flera gånger!:)

hur känns de?
  • Sir Bubbalots mamma

jag trodde med de va förtidigt men är nu säker på att de e bebisen.. de e inte som nåt magkurr eller bubble för mig iaf..och idag när de sprattla en massa där testa jag sätta min angelsound där och bebben låg precis där de kändes..

• Sir Bubbalots mamma
    MelikaH skrev 2011-04-08 13:47:46 följande:
    Jag vet inte hur jag ska förklara det, finns inget ord för det men jag har aldrig kännt det innan. När magen kurrar så låter det ju med men detta var bara inom mig, gick fort. Men det måste väl vara för tidigt i V 11+1?
    jag e inte rätt person å fråga om d e förtidigt!  vänta å se om de känns fler gånger.. ända sättet att veta om de e bebben eller inte..

mitt fladdrar å kittlas
  • Sir Bubbalots mamma
    Safireee skrev 2011-04-08 14:30:12 följande:
    Just det ja, måste berätta en urgullig grej som dottern sa igår helt appropå när vi borstade tänderna. 
    "Jag älskar bebisen! Bebisen som du har i magen! Den kan komma ut nu! Den kan få låna min nalle". Hjärta 

Jag höll på att börja böla av ömhet. tänk, hon hade bara vetat om bebisen i ungefär två timmar och redan så kärleksfull och förväntansfull! Solig ("älskar" är inget ord som vi använder lättvindligt i vår familj heller) 
    awes va gullig hon e!Hjärta
  • Sir Bubbalots mamma
    Safireee skrev 2011-04-08 14:26:59 följande:
    Så känns mitt med! Kände det massa gånger på precis samma ställe alldeles nyss. Det är som om bebisen låg och sparkade/sprattade snett uppåt vänster. (eller så är det tarmen som bubblar). Jag får avvakta och se!
    härlig känsla!!:)
  • Sir Bubbalots mamma
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-08 15:21:17 följande:

Hunger-Flytningar-kissnödig-Fiser-ömma bröstvårtor-Trött = sen mens skulle ha kommit för 3 dagar sen eller 2 dagar sen.
    Jag väntar på någon tecken men vi får se.
    Inbilning ?
    Kan säga att fisningarna + trötthet+ kissande+ hunger var ett stort tecken på att elias var i magen sist.
    Har berättat för sambon redan nu.

meeeh testa nu!! å skynda dig in å berätta sen
  • Sir Bubbalots mamma
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-08 15:35:59 följande:
    Inga tester nu men om den inte kommit nu om 11 dagar som är snart så köper jag hem
    Lite pinsamt att köpa ett test igen när han har en som ligger i vagnen.
    Men man får stå för sit spel och spela vidare likom.
    Så om 11 dagar då antingen mens eller bebbe
    suck i bland e du lika envis som sofy!!

• Sir Bubbalots mamma
    telgebo skrev 2011-04-08 15:48:52 följande:
    Trycker på så jädra mycket neråt, ska till MVC först på måndag och kolla upp det. Vet inte om jag ska våga ta mig hem till syrran ikväll hon har bjudit mig på middag och lite fredagssällskap då hennes man är bortrest och hon känner sig lite ensam. Är rädd att jag bara ska sitta där och ha ont som fasen och långt hem att åka.

Hur skulle ni gjort? Åkt eller hållt er hemma?
    jag hade åkt! sitter du hemma så sitter du bara å oroar dig! åker du å umgås så får du nåt annat å tänka på jue.. du tänker ju inte på de hela tiden iaf
  • Sir Bubbalots mamma
    needtobreathe skrev 2011-04-08 16:12:57 följande:
    Inne på förlossningen nu, ligger me ctg o väntar på läkare.. Blöder som fan.. Kanske e på g säger dom men vi får se :) lillgrabben mår bra iaf!
    ojoj här händer de grejer!! inte bra att du blöder men bra att han mår bra!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma