Inlägg från: Sir Bubbalots mamma |Visa alla inlägg
  • Sir Bubbalots mamma

Plus igen efter mf/ma

Safireee skrev 2011-04-13 10:42:35 följande:
    Hej tjejer! Måste få höra om era erfarenheter! Är rätt orolig nu! Har ringt mvc men de är så sega med att ringa upp, skulle ringt för en halvtimme sen. Har pratat med sjukvårdsupplysningen också.

Det har nämligen kommit lite blod i trosan. Det är som att det droppat lite, som en halv enkrona kanske. Det har kommit yttepyttelite när jag torkat mig, men inte mer än så. Någon som känner igen det? Hoppas på något blodkärl eller sår eller liknande i snippan. Jag DÖR om jag får missfall igen. Det får bara inte hända. Går ju in i vecka 14 på fredag... Gråter  
    Att blöda lite är inget ovanligt i graviditeter! även om de e fruktansvärt läskigt!  har du ont?
    Prova ring gyn akuten om dom inte hör av sig snart. dom kan svara på dina frågor direkt ju! kan ju boka in dig för kontroll med!

Men de e nog ok!! Håller alla tummar å tår!!

Massor med kramar
  • Sir Bubbalots mamma
    Safireee skrev 2011-04-13 10:59:46 följande:
    Har inte ont som tur är och det har ju inte kommit något mer än några droppar. Säkert inget att bli hysterisk över, men jag har ju min historia (3 missfall i v. 5-6)!  
    MVC ringde äntligen upp nu och sa att jag nog inte behöver oroa mig. Så länge det inte kommer mer så kan jag ta det lugnt. Det är vanligt med små blödningar och ovanligt med missfall efter vecka 12. Men om jag blöder mer så kan jag åka till gynakuten.

Har inte blött på nästan tre timmar nu. Så jag försöker lugna mig. Men det är ju verkligen mardrömmen det där. Tänk om jag skulle förlora min bebis nu. Jag som börjat berätta och hoppas på riktigt!!! Huuu...
    Nä, nu ska jag sluta gnälla över att jag sover hela tiden och att min Lergiganmedicin är slut. Så länge lillen i magen lever så är allt bra. Hjärta 
    skönt att de slutat iaf! å att dom äntligen ringde! vet att de inte är så lätt att hålla sig lugn och om de va jag hade jag varit panikslagen. 
    de kan ju va slemhinnorna som blött lite!

som dom sa försök att slappna av. din bebbe mår säkert bra.. För de e din tur nu!!! ta ett snack me bebben om att den inte får skrämma dig så mycket!!

kram
  • Sir Bubbalots mamma

awes sofy va söt han e!Hjärta de gjorde ni bra!!

• Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-04-13 12:35:08 följande:
    HELVETE! Jag blöder!
    :( åk in å få de kollat gumman!!
  • Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-04-13 13:21:00 följande:
    Vad söta ni är som bryr er, ni är underbara, de betyder så mkt, speciellt nu när sambon är bortrest och jag kännas mig ensam...

Jag har blött ungefär en enkrona färskt blod. Fått ökad molvärk. Hade stora klumpar i flytningarna igår. Men BM på sjukhuset ville inte ta in mig för koll, sade att det NOG var ofarligt och blabla.. Pucko-käring!

Jag har åkt hem nu och kollat med dopplern, hittade hjärtljuden efter en bråkdels sekund så bebisen lever.. Puh! Förhoppningsvis är jag bara överansträngd, igår bar jag ju en tung shoppingfylld väska. Eller så är det slemhinnorna som bråkar, har haft lite klåda på blygdläpparna av alla flytningar. Men bebisen verkar ok iallafall!

Ohh va skönt att du har dopplern iaf! å att du hitta hjärtljuden!!.. Nu tar du de lungt idag!! annars får du stryk

Kram på dig!

• Sir Bubbalots mamma

Ja ni får båda ta ett snack me bebben. att inte skrämma upp er så!

alla våra bebbar SKA stanna till de e dax att komma ut!! Så e de bara!!

• Sir Bubbalots mamma
    Safireee skrev 2011-04-13 13:44:44 följande:
    Jag avvaktar! Det kom verkligen lite och det såg ut som sånt blod som man får i sår på kroppen och inte som "mensblod". Har ju blött så tre gånger och det här var inte samma. Är ganska lugn nu. Känns skönt att bebisen sprattlar!

En doppler hade inte varit helt fel att ha faktiskt! 
    ja jag e så glad att jag skaffa min. när man har haft MA/MF å allt sånt tråkigt så hjälper den en verkligen att lugna en när man blir nervös.

jag kan bli helt nojjig när jag inte känner pyret på en dag. vet att de e löjligt men jag kan inte hjälpa de
  • Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-04-13 14:06:11 följande:
    Safireee, har du affären kjell o company i närheten? Eller teknikmagasinet? De finns där, för ca 400 kr har jag för mig.

Kjaam, Vad mysigt att känna bebisen varje dag!!! Ååh!
    nästan  varje dag iaf! längtar tills de blir lite mer påtagliga buffar å sparkar. nu e de nån buff men mest kittlas de! men jaa de e mysigt! spec eftersom jag trodde att jag aldrig skulle få barn. men nu sitter man här gravid i v15+6..å har RUL nästa vecka..
  • Sir Bubbalots mamma
    Safireee skrev 2011-04-13 14:07:32 följande:
    Tack för tipset! Ska kolla på det!
    jag köpte min på kjell.. funkar superbra. :) får inte rätt på att spela in hjärtljuden men de beror mer på min dator tror jag än på dopplern!
  • Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-04-13 22:02:50 följande:
    Det har gått bra, verkar det som.
    Inget mer blod och bebisens hjärta slår, kollade 2 sekunder nu igen på kvällen.

Jag blev otroligt chockad, så oerhört rädd, och trodde en stund att bebisen var död... Är så himla glad över min doppler så ni anar inte. utan den hade jag brutit ihop och panikgråtit hela dagen.
    Tack för alla goda tankar från er, mina vänner!

Prommis: min syster hade ett sånt där bälte och hon brukade ha det utanpå kläderna. Men det var ju rätt neutralt, typ ljusgrått eller vitt, så jag tyckte inte det gjorde så mycket alls faktiskt.
    Du kan jag få ställa en dum fråga till dig?  känner mig iaf dum så frågar..

hittar du hjärtljuden på samma ställe varje gång?

Min lille verkar inte flytta sig så mycket.. känner alla sparkar ¨bara på vänster sida och hittar hjärtljuden på nästan exakt samma ställe varje gång.. oxå på vänster sida

börjar nästan bli orolig för den inte flyttar sig
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma