Plus igen efter mf/ma
Själv är jag gråtfärdig. Min bm ringde och sa att hon måste omboka min tid som jag har imorgon eftermiddag (vanlig rutinkontroll men som jag ändå tyckte var trygg att ha efter vändningen...)
Fick ny tid på måndag vilket ju är snart, men sist jag var hos henne var i slutet av mars... är det inte lång tid mellan gångerna?
Visserligen ska vi till förlossningen på torsdag så vi kommer ju kolla hjärtljud och allt då, så det känns bra...
men bm tyckte verkligen inte det gjorde ngt att skjuta på besöket till henne till nästa vecka, och undrade vad jag var orolig för egenltigen. Ehh, vad svarar man på det? Blev så paff att jag godkände nya tiden nästa vecka och lade på luren typ. Klart jag är orolig att bebis inte mår bra efter vändningen, eller att jag har ngt i urinen eftersom de inte kollade det sist heller, eller att mitt tryck är högt (hade 150/80) häromdagen. Har som tur är en apparat hemma som vi kan kolla med men det vet ju inte de.
Jag frågade om hon tyckte jag skulle börja äta järn igen, eftersom hon sist sade att vi kan testa 2 veckor utan,. men jag fick göra precis som jag ville och det var upp till var och en.
Hon pratade om att vi kunde vänta med att ta nytt blodprov (fast då påminde jag henne om att vi kollade min immunisering förra gången....)
Suck...
Nu känner jag ju hur bebis sparkar och det är snart torsdag igen, men tycker nog att det är lite dåligt med så icke -täta kontroller, eller överreagerar jag nu? Kanske är det inget att kolla om jag nu mår bra?
Känns som jag får hålla koll på det mesta själv.
Massor med kramar
teaser